Bu nasıl kendini bilmezlik ki ormanlarimiz cayır cayır yanarken canlılar insanlar ölürken ve mağdur olurken sen keyif çayı firlatabiliyorsun. Vicdan bu adama hiç uğramamış demek ki. Bir ülke vatandaşı ancak bu kadar değersiz hissettirilebilir. Seçim yaklaşıyor fırsatımız var gözümüzü açalım ve artık bizlerde hakettigimiz değeri görelim. Bir daha aynı hatayı yaparsak kafamıza çay değil taş atılsa sesimizi çıkarmayacak duruma gelecegiz.
Bir cumhurbaşkanı düşünün ülke yanarken çay dağıtıyor oldu olacak karşısına geçelim birde yangını seyredelim sırf Atatürk egonuz korkunuz yuzunden THK muna kayyum atayan siz hangardan uçakları çıkarmayan siz sanki bu ülkeyi 20 senedir siz yonetmiyormus gibi çıkıp saçma sapan muhalefete saydıran yine siz itibarınızdan ödün vermeyip 16 tane uçak alacağınız yerde diyanete bu kadar yatırım yapip yağmur duasına cikarttirana kadar keşke yangın sondurme uçağı alsaydınız keşke siz bu ülkeyi icten içe zaten yaktınız yetmedi birde ormanlarımızin yanmasına göz yumuyorsunuz yazıklar olsun
Aklî başında olan bu durumu sorgular ama yok bizim millet şimdi ben niye alamadım kavgası yapar hak ediyorlar bu durumu. Yarında makarna dağıtılır sonra milletten yardım beklerler ibanı gözümüze soka soka.
Bir daha ki sefere kahve istiyorum çay zahmetli oluyor demlenmesini beklemek falan. Neyse bunlar insanın aklıyla dalga geçiyorlar ben sağ görüşlü bir kökenden aileden geliyorum ama şu rezillikleri görünce insanlari Allah kitap peygamber diye diye birbirlerine düşürenler asıl bunlar bir Allahin kuluda alıp o çayı kafalarına fırlatmıyor insanlar kendilerinin esek yerine koyulmasindan gayet memnun bence.
al al keyif çayı ic demis mi gene acaba? yoksa dagıtıcak sogan patates makarna kömür !! bitti de elde son 1 senedir çay kaldı onu mu dağıttı gene :))) ya da icinde çay oldugunu bilmiyordu da fide cay fidesimi sanıyordu :) artık bunlarin saçmalıklarına sebep arıyorum :))) yoksa aptalız diyecegim yakıstıramıyorum.
Çay atmak nedir dalga geçer gibi.. Bu nasıl bir vizyonsuzluk ben anlayamıyorum... Vah benim güzel ülkem.. Vah benim vatanım..
10
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Peki ya gerçekten o aşağıda kendisini bekleyip de bu çayı almak için kapış kapış birbirinin üstüne atlayan halk bunu hak etmiyor mu? Zaten aklı başında birisi oraya çay sevdasına gitmez, gidene de böyle atarlar çayı...
9
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Gelirken söylediği şeylerin aynısını yapıyor geberseedee kurtulsak artık.. Ahtapot gibi sarıldı yapıştı resmen koltuğa :(( tüm akrabayı talukatını zengin etti. Çevresindeki işadamları hazineye yol yaptılar. Fakir garip gureba ne yaparsa yapsın. Yazık günah gerçekten, hiç bir dönemide bu kadar ilimden bilimden dinden kopmadık bence. Ülke için kıyamet bunlar..
Allahım birde foto koymuş jsjsjsj🙈🙈😂uçaktan çay düşüyor hemde çaykur😂😂🙈arkada orman yanıyor millet denizde eğleniyor şimdi gelde başka ülkede yaşayıver😂🙈🙈
Çünkü çay içince her şey düzelecek, eskisi gibi olacak. Artık sinirlenmiyorum hiç, sinir sistemlerim bağışıklık kazandı bu hareketlere. Artık sadece gülüyorum, içten, derinden gülüyorum. Cem Yılmaz da kim?
Hediye hediye cahil topluluğu ulan barajlarda su bitiyo dediler ona bile erdoğanı suçlayan nesilsiniz lan siz Adam diyorki evi yananlara yeni ev yapıcaz 1 yıl içinde yerleştiricez diyor siz neye takılmışsınız püü beyninize
Yani bir şey diyecem her şeye eleştiri yapmak hoşunuza mı gidiyor adam her zaman çay atar mitingte o zaman konuşmadınız şimdi adamı yere atmak için elinizden geleni yapiyosunuz ama bir şey diyeyim mi yok basaramazsiniz kılıçdaroğlu yaptığı milyarlarca hata vardır ama gözünüz görmez burda her zaman yaptığı şeyi yerden yere vurmaya çalışırsınız hadi ordan bu arada sizin gibi bağnaz değilim bu adamın yaptığı hataları da dile getiririm ama siz burda çok ileri gittiniz insanları kandırmayın objektif olun
Ama yaptınız saçma adam her mitingte çay dağıtıyor yeni mi eleştirmek aklınıza geldi çok saçmasınız kusura bakmayın kan davası mı var aramızda hayırdır nedir bu adama olan nefretiniz neden kandırıyorsunuz insanları insan düşmanıyla bile eşit savaşır yalanlarla değil
Ama adam hep dağıtıyordu insanlara belki hayır yapıyor olamaz mı bunu hep yapıyordu dediğim gibj önce yapmasa şu an yapsa dalga geçiyor diye bende diyebilirdim ama adam bunu hep yapıyor
Adam millete yardım etmeyi seviyor bunu üstüne basa basa söylüyorum hep bunu yapıyor gittiği her yerde beni anlamak istemiyorsan sen bilirsin ben öyle ak partinin hiç hatası yok demiorum olaya objektif bakmaya çalışıyorum sende öyle yap acı cekiyor olabilirler onlara hediye vermesinde bir tuhaflık yok bence
Adamlar zaten çaya doymuş. Düşünsene annen ölüyor biri gelip sana al bak sana çikolata getirdim diyor. Ülkenin her yerinde yangın var ama bunlar yangınla uğraşmıyor kendilerinden bi haberler sende çıkmış hâlâ daha onu savunuyorsun. Milletine yardım etmeyi sevseydi eğer kendi saraylar yazlıklar şatafatlı gösterişli yerler yaptırmazdı. Bir olay oluyor alın size cami. Camiden millet nasıl faydalansın. Onun yerine tarıma öncelik verse çiftçiyi desteklese. Herşeyden vergi toplayıp yangın çıktığında milletimiz cömerttir diyip para toplamaya kalkmasa mesela. Hâlâ daha savunma bunları elime bi geçseniz varya. Asıl hainler sizlersiniz işte. Vatanı satanın yanında duran köpeklersiniz
Asıl sen bu yorumu yaptığın için sayısızsin cami kutsal bir şey istersen inanma bende inanmam ama senin gibi kendimi aşmadım adamlar her şeyi yapıyor bir tek camı değil tek fox tv bana gelme ben senin bildiğin tam ak partili değilim ben objektifim burda jer zaman yaptığı bir şey oldugnu görüyorum o yüzden adamı bu şekilde yermek bana yalan savaş gibi geliyor adil değil sizin gibi insanlar bu iftiralarla nasıl vicdanı rahat ediyor anlamıyorum adamı sırf senin ideolojne uymuyor diye yermek aşağılik bir durum sana diyeceğim tek şey umarım bir gün bu hatanı anlarsın ders olarak öğüt verenin olur umarım sevmedigin bir insan olsa bile saygı duymayı öğrenirsin
İş ideolojiden falan çıktı artık. Yere batsın ideolojisi, millet aç. Adalet yok, güven yok. Devlet yok, devlet. Cami konusu da ayrı zaten, konuyla alakası yok ama cami yapmak diyanet işlerinin işi değil. Diyanet, din kuralları demek. Bu ülkede yaşayan hristiyanın kilisesini, alevinin cemevini yapmıyorsa, onların parasıyla müslümanların camisini yapması da ayrıca adaletsizlik.
Kim aç söyler mısın bu dünyada ne açlar var ne acı çeken var diğer ülkelerde var bu yanlış düşünüyorsun dışarda görüyoruz ne havalı nr insanlar var sanki başa chp geçse farkli olucak aynısı olucak dediğim gibi bu dünya böyle
Ulan insanda az utanma olur bunu yazarken. Orda canlilar ölüyor, insanlarin evleri yanıyor hala savunduğu seye bak. Emine hanımin eşinin deyimiyle çay kadar basiniza tas düşsün de kurtulalim artık yeter. @OğlakBurcuErkeği aga bu omurgasiz trollerle uğraşma para için kendilerini satan insan artik insan degildir sahibinin malıdır.
Akp li olsan daha iyi @gizli. Bu kadar kör, hayatın gerçeklerinden uzak olarak yeterli kıstasları sağlıyorsun. @BehruzuFurkan para için yapsalar yine biraz mantığım alacak. Bunlar parayla da satmamışlar. Kapasiteleri bu. Ne vicdan kalmış bunlarda ne insanlık. Kim aç diyor kadın be kardeşim, ötesi var mı? Vizyonsuz gidip dünyadaki Afrika ülkeleriyle karşılaştırıyor. Haklısın ama, bunlara laf anlatmaya değmez.
Konusmayı İzlemeyenler Sallayıp Duruyor Konuşmasında”yanan ağaçların yerine ağaçlardan başka birşey dikilmesi söz konusu değil. evi yanan ve etkilenenler için de 1 yıl içinde yeni evlerine oturtacaklarını söyledi.” Sonrasında çay hediye etti bunuda yazsaydın Ya adam ev yapıyo otursunlar diye siz neye takılmışınız yazıklar olsun ya vallahi sms olayı gibi almanya da yapılınca dalga geçilmiyo türklerde yapılınca dalga geçiliyo
Seçim hazırlıkları başlamış ve ülke yanmış onun için mühim değil Kemiklenmiş reisçilerle bu işi götürürüm düşüncesinde Yoksa akıllı milliyetçi hak yolundaki insanlar o çayları ona atarlardı
Yangın anında neden ortadan kaybolduğu belli oldu. Adam yanmasın diye memleketten çaylarını toplamış. Çaysızlıktan halkının başı ağrımasın diye de onları düşünerek taa Marmaris'e gitmiş. Helal olsun. Kral. Kaldı mı böyleleri?
kek vaadiyle seçilen cumhurbaşkanından başka ne hareket bekliyordunuz ki? bu arada şu gizlilere de kapat soruları hocam sitede ki gizli akplileri de görelim :)
3
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Taksimde ağaçlar kesilmesin diye ortalığı yakıp yıkanların önünde yürüyüş yapan sanatçı bozuntuları Türkiyenin ormanları yanarken neden sus pus haldeler bir twitw atmayı bile çok görüyorlar yoksa hdpkk üzülür diyemi bence gezi eylemlerinde yaptıkları yürüyüşlerindeki dertte ağaç değildi bizimle dalga gecmisler resmen iki yüzlü hainler her yerdeler😏
Gezi eylemleri sırasındaki eylemcilerden sadece biriydim. Ben bugün Tema Vakfı'na 50 adet fidan bağışı yaptım. Benim gibi eylemci olan bir çok kişi de fidan bağışında bulundu veya maddi manevi bir şekilde destek olnuştur. Taksimde kesilen ağaçla, yanan ağaç arasında bizim için hiç bir fark yok. Şimdi soruyorum sana yanan ağaç ve kesilen ağaç için üzülen mi hain, yoksa orman yangını olursa diye tedbir almayıp söndürme uçağı almayan mı?
Hayır bi de anlamadım, ağaç kesilmesin diye yapılan eylem size neden bu kadar battı birader? Ne Geziymiş arkadaş bi hazmedemediniz yıllardır ödünüz kopuyor reisinize bişey olacak diye...
@Canerik17 şimdi soruyorum sana hdpkllilar için de bu kadar yureklimisn Daha önce bir çok defa kundaklama eylemine imza atan örgüt ile ilgili yıllar önce eski üst düzey PKK militanı Şemdin Sakık’ın söylediği sözler gündem oldu. Sakık’ın 1990’lı yıllarda “Silahımız tükenir, sayımız azalırsa Bodrum’a gider yatlarını yakarız. Antalya’ya iner seralarını yakarız. İstanbul’a çıkar arabalarını yakarız. İzmir’e ulaşır ormanlarını yakarız.” şeklindeki sözleri son günlerde eş zamanlı olarak başlayan ve her an yenilerinin başladığı saldırıların arkasında PKK’nın olduğu iddialarını güçlendirdi. Geçen sene Hatay bu sene manavgatla başlayan yangınlar tedbir almayanlara eleştirdiğin kadar sebep olanları da eleştirmeni dilerim😒
Sebep olan derken? Devletin görevi zaten bunları öngörüp yangınlar çıkmadan çıkaracak olanları yakalamak değil mi? Ben mi yanlış biliyorum? Yani burada kocaman bir ülkeyi yöneten bir hükümet var ve çıkacak olan yangını çıkaracak teröristleri öngöremiyor. İyi "Kandırıldık" deyip çıkarlar 3 gün sonra... Eeee bu mu?
Dostum senin zorlamana gerek yok. HDP'nin meclise girmesi benim problemim değil. Pkk ya verdiği destek varsa bu da ülkedeki Savcı ve Hakimlerin yetkisinde olan bir şey. Terör örgütü benim muhatabın değil. Kim zamanında muhatap alıp el ele halaylar çekip, zurnalar davullarla el ele verip oynadıysa onların sorunu. Benim, ailemin ve çevremdeki herhangi birinin hiç bir şekilde herhangi bir terör örgütü veya çocuk tecavüzcüsü vakıfla yakından uzaktan ilgisi yok. Kimin ilgi ve alaksı varsa onlara hesap sorarsan yanıtı onlarda gizli
@Canerik17 muhalefet partilerinin akpnin yaptığı yanlışa düsmelerine göz yummakta AKP karşılığının bir gereği olsa gerek yorumundan bunu anlıyorum kal sağlıcakla yeterince anladımd aha fazla uzatmaya gerek yok😏
oraya toplananların çoğu zaten seçmenidir. onlar da bırak çay; kafalarına poh fırlatsa "yarebbi şükür, ne güzel poh fırlattı kafamıza, miss gibi de kokuyor" diyecek öglena türü...
Gayet de mantıklı. Zamanında kömür, kahve alıp da oy atmamışlar mıydı? Adam aynı vizyonuna devam ediyor. Bu halka az bile. Sonuna kadar rte :p
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Adam hedef 2023 derken gideceği zamanı mı söylüyordu acaba? Milletin aklıyla oynanıyor resmen. Resmen halkın gıcığına hareket etmeye başladılar son zamanlarda daha fazla. Allah sonumuzu hayretsin
Bunun öncesinde evi yananlara 1 yıl içerisinde evlerinde oturacakları sözünü verdi neden bu dile getirilmiyor. Ayrıca yanan yerlere yeni ormanlar oluşturacağını söyledi. Tek sorun çay dağıtması mı gerçekten
Peki sen gerçekten verilen sözlerin tutulacağına inanıyor musun? Yanan bütün ormanların yerine otel dikildi bunu neden dile getiren olmadı mesela bunu da düşündün mü?
@Canerik17 pkk yaktı farkında mısın. Pkk diyor ki biz yaktık. Ve bizim milletimiz sanki Erdoğan yakmış gibi pkkya vermemiz gereken tepkiyi Erdoğana veriyoruz. Biraz vatana sahip çıkalım şu pkkya tepki verelim ya ayıptır
Mahalle yanarken or*spu saçını tararmış derler ya...
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(45 üstü)
+1 yıl
yine mi sen! Cumhurbaşkanını kötulemeyi iş edinmişsin. ne çirkin bir seçim bu alay etmek aşağılamak basit göstermeye çalışmak. bil ki yaptığın her sey sana dönecek verdıgın zarar kadar zarar göreceksın sana tavsiyem okuduğun herseye inanma işine gelse bıle yalancıların oyuncağı olursun
Çay attı ama insanlara da her türlü zararın karşılanacağı sözünü verdi bir senede her şeyi eski haline döndüreceğini devlet olarak vatandaşının yanında olduğunu da söyledi. Niye bu konuşulmuyor da çay meselesi konuşuluyor? İzmir depremi sonrası gördünüz devletin ne yaptığını şimdi de göreceksiniz. Bu algı yapmaktır uyanık olun
Evet o topraklari ben yaktim ama otel yapicagiz orda ya Allah Allah anlayin beni de neyse alin bu cayi hadi hop cjdjdjdkdkdkd milletle dalga geciyor yav
Yakılan araziler orman harici kullanılamaz ve yerine ağaçtan başka bir şey dikilemez dendi. Sonra mağdur olanlar evi yananlara 1 yıl içerisinde kendi evlerinde oturacakları sözü verildi. Sonra da çay dağıttı. Hediye yani. Adam ne yapsa göze batar oldu
Yanan yerlere 1 yıl içinde evlerinde oturur halde olacakları ve mağduriyetlerin giderileceği sözü verildi. Yanan ormanlara tekrar ağaçlandırma çalışmaları yapılacak yeniden ormanlar yeşerecek bunun sözünü verdi. Sonra da çay dağıttı. Bilgin olsun diye söylüyorum buradan birinin söylediğinin peşine düşmeyin
Tüm sözlerin tutulması dileğiyle arkadaşım. Çay dağıtılmasida eminim su an orada yangından cikanlarin malları ve hayvanları yananlarin tek istediği şeydir. Sonuçta çay harareti alır değil mi 🤗
@meraklıoğlann Senin evin yansaydı, oraya gidip dağıtılan çaydan almak ister miydin? Yani gerçekten şunu merak ediyorum. Bu senin gururuna dokunacak bir hareket değilse, senin gururuna ne dokunur?
@meraklıoğlann Sen biliyor musun onun c. baskani seçildiğinde ilk yapacağı icraat sözü neydi? Kentsel dönüşüm. Bu ve bunun gibi sayısız sözlerini tutmadı. Bana katilmiyorsan gir goggle a araştır konuyu. Memleket her yönden sıkıntı içinde siz halaa partizanlik yapıp adam kayırma pesindesiniz. Biraz utanin..
@Canerik17 dostum evim yandığında cumhurbaşkanı gelip 1 yıl içinde evinin yerine yenisini yapıp teslim edeceğim diye söz verse sevinçten uçarım. Mağduriyetimi gideren bir devlet var
@aerolite partizanlık yapmıyorum adam yapması gerekeni yaptı 60 noktada yangın var seller var her şey üst üste geldi karşımızdaki de insan yani biraz destek olmak lazımken eleştiriyoruz
Mesela dalga geçer gibi hareket etmeyi bırakmasını biraz halka karışıp manevi destek sağlaması oraya çıkıp çay fırlatmasindan daha manidar olur dimi. Bırak Allah aşkına ya gerçekten yukarıdaki arkadaşın dediği gibi partizanlık seninki başka bir şey değil
@meraklıoğlann Eleştirdiğimiz konu koca ülkede 2 uçak olmasi. Thy nin ucaklarinin iskartaya ayrilmasi. Bu yüzden de yangın sondurme işi uzadi. Elestiri elbette olacak. Bunun nesi garip ki? Diktatörlükle elestiri olmaz. Herkes korkar siner. Azıcık demokrasi bilinciniz gelişsin.
Ya halkın içine karıştı bugün gezdi zaten. Bir tane bakan sürekli içlerinde zaten. Ve 60 farklı noktada yangın var 18 farklı ilde. 5 farklı ilde sel var ya biraz destek olun eleştirmek yerine
Olalım destek olalım tabide çok fazla yanlışları var burada tartisilmayacak kadar yanlışları var. şu an önemli olan yangının durdurulmasi ve insanlarin mağduriyetinin giderilmesi. Diliyoruz son bulur bir an önce
@aerolite bak ben mühendisim o duman içerisinde uçabilecek çok az uçak var ve olanlar zaten sahada şu an. 60 farklı nokta yandı diyorum nasıl yetebilir bir ülkenin uçak sayısı bu kadar yere
E peki normalde yanlışları var da bu yangında bir yanlışı yok. Ben diyorum ki normalin dışındayız. Bu yüzden asıl tepkiyi yangını çıkaran ve kabullenen itiraf eden pkkya göstermeliyiz
Şimdi daha konusucam da Silivri soğuktur 😂😂 o savundugun şahıs bir zamanlar pkknin başıyla omuz omuzaydi. Şu gözünüzü bir gün acacaksiniz ama o gün ülke diye bir şey kalmayacak. Daha da yazma rica ediyorum
@meraklıoğlann Ne muhendisisin? Senin bildigin kadar benim unuttuklarim var. Mühendisim diye algi yaratmaya çalışma. Şu an dunyada benzeri bir sürü yangin var. Dere kenarlarina ev yaptirirsan, koca ulkede 2 yangin ucagi kiralik tutarsan 2 gunde sönecek yangin bir haftada her yeri kül eder. 2x2= 4 muhendis bey. Bu basit sebep sonuc iliskisini anlamak o kadar zor olmamalı. Ayrica onun neyine destek olacagiz ki? Basarisizliklari bini aştı. Sizin gibi her yaptigina alkış mi tutalım?
Ahahaha daha fazla tartışmak istemiyorum demiştin sen pkkyı eleştirme aman diyim sakın onlara kem söz söyleme tamam mı aman ha sakın. Anca devleti eleştirin
@aerolite bey efendi yangını çıkaran kişi kim farkında mısın. Ve yangın 2 günde söndü bunun farkında mısın? 60 yangın yerinden sadece 4 tane kaldı ve onlar da rüzgarın şiddetinden dolayı söndürülemiyor. Çünkü uçak o rüzgarda uçamıyor helikopter uçuyor bilmiyorum anlatabildim mi? Ayrıca ben elektrik elektronik mühendisiyim insansız araçlar üzerine çalışıyorum. Araçlar da araba ve uçak o yüzden biliyorum.
Sen iyice psikopata bağladın onların Allah bin bir türlü belasını versin de konumuz bu mu şu an. Tavsiyem seninde çok laf etmemen yönünde malum bugün ülkeye girenler yarın ki teröristler zaten 😂 izin verenler kimler? Boşver çay ic sen
Çayımı içerken cevaplıyorum. Zaten mecliste terörist olmasa pkk bitmişti ama ne yazık ki hala Selahaddin demirtaş çıkması için avukat tutan partiler mecliste
@meraklıoğlann Meraklioğlan. muhendiscigim.. Demek ki yeterli ekipman olsa bu kadar cok orman yanmadan bu yangin çok daha kisa sürede sondurulebilecekti. Ayrica Rusya da ucak ve helikopter yolladı sagolsun. Hava muhalefeti ve uçuş teknigi konusu biraz farkli. Bence ucagin ucamadigi yerde helikopterin uçuyor olmasi supheli bir durum. Ve ayrica ucaklar ucamasalar bile sadece rrüzgarın kuvvetli oldugu gecici zaman dilimlerinde ucamazlar. Ve bu yaz mevsimindeki rüzgarlardan dolayi ucaklarin ucanamasi bence doğru degil. Neyse sen yine istedigine inan. Lakin ortada ekipman yetersizligi gibi net bir gercek var. Tabi yangin ucaklari devlet itibarini size göre yansıtmadığı için cok ta gerekli olmayabilir. Ama devlet yönetimi akp ve seçmenlerinin düşündükleri şekilde olmaz.
@aerolite uçuş mantığında helikopter ile uçaklar farklıdır birinin uçamadığı yerde diğeri uçabilir. Ekipmana gelince 50 kere söyledim 60 noktada yangın çıktı ve yeni yangınlar çıkmaya devam ediyor 60 tane uçağı olan devlet var mı? Ayrıca zaten yangın 2 günde söndü ve en az can kaybı yaşanan ülkelerdeniz. şu an dünyada da büyük yangınlar var. Bilgin olsun
@meraklıoğlann Sen anlamak istemiyorsun. Nereden cikardin 60 uçak olmasını.. Resmen avukatlik yapıyorsun. Ayrica ucaklarin o havada ucamadigina dair bilgi belge olan bir link varsa paylaşir mısın? Yangin uçağı fırtına dışında normal yaz rüzgarlarıda mutlaka uçar. Aksi zaten akla ters olur.
@aerolite yangın uçağı demiyorum ben THK TSK uçağı dedin onu diyorum ben. Yangın uçağı 2 tane onlar uçabiliyor. Uçaklar yatıyor dedin onları açıkladım ben
@meraklıoğlann Ama işine son verilen Thk nin yangın uçağı pilotlari öyle demiyorlar. Gayet te etkin şekilde çalışırdık diyorlar. Onların teknik verileri bakaninkinden çok farklı