Türkiye'de bulunan Suriyeli göçmenlerin ekonomiye önemli katkıları olduğunu savunan AKP eski Genel Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Yasin Aktay, "İşverenler, yatırımcılar, sanayiciler Suriyelilerden çok memnun. Çok önemli bazı yerlerde Suriyelileri çekin, bu ülke ekonomisi çöker" ifadelerini kullandı.
Bu sözlere yorumunuz nedir?
AKP Genel Başkan yardımcısı Yasin Aktay: "Suriyeliler giderse ekonomimiz çöker" dedi. Ekonomimiz Suriyelilere mi bağlı?
Ağzımı açacağım sıkıntı olacak. Adım ırkçıya çıkacak, mülteci düşmanı olacağım, birkaç tane kendini bilmez gelecek ağzını bozacak bende bozacağım olmayacak. O yüzden şunu söyleyelim sadece.
Ekonomiyi mülteci dediğimiz insanlara yaslamasalardı, onları kendi halkının önüne koymasalardı, onlara tonlarca fırsat sağlamak yerine kendi halklarına sağlasalardı vergiyi aldığın halk dükkan kapatıyor, işşiz kalıyorsa vergi vermeyen mülteci dükkan açıp, iş buluyorsa. Demek ki yanlışı yapan açık ve net olarak belli.
Gitsinler de yeterki biz o çöküşe razıyız. Bundan daha çok cokmeyecegi kesin. Hoş suri gitse, Afgani giriyor, bitmiyor kardeş bunlar, kapıdan kovsan bacadan giriyorlar, yol geçen hanı çünkü ülke. Bunları buraya sokanları tez vakitte ilahi adalet yakalasin inşallah, yoksa devletin adaletinde iş yok...
@hELixO al o zaman sen evine bir surili besle kardeş madem. Almanya ile bunlar bir mi. Almanya ya bizim insanımız çalışmaya vs yılardır gidiyor adam gibi vizesini pasaportunu alıp, bunlar öyle mi. Zarardan başka biseye yaradiklari yok, ekonomi işsizlik bunlar yüzünden hat safhada, Almanci Türkler oraya mülteci olarak mi gidiyor, ikisini aynı kefeye koyuyor olmak bile sizin için abes, fazla söze gerek yok sizin için
Zarardan Başka? müslüman deilsin galiba kardeş ve şu soruyu sorum Suriyeliyi 70 tl ye 12 saatmı çalıştırmak istersin yoksa türke 100 tl verip 8 saat mi?
Bilo Taciz De Ediyor Vergi Ödemeden İş Yeri Açabilen Burda da Yok Vergi Ödüyosun Ama Ondan Sonra Kacakcılık Yapabiliyosun Kaçak Çalıştırılan Türk de fazla yok
Ampül gitsin de chpmi gelsin chp yi tanımlayayımmı size ula rahatlık g*te batıyo derler ya sizde ondan var işte sanki tayyib bu ülkeye hiç gelmese çok iyi olcaktık la olm bu ülkeyi kurtardı la adam yüksek enflasyondan piyonluktan kurtardı adam etti ülkeyi siz hala şehitlerimizin kanını döken adamları destekleyen chpyi destekliyorsunuz
@hELixO işveren zaten bu halkın belini de büken, bir gün ilahi adalet tecelli ettiğinde ki zaten ediyor anlayana, konuşalım kardeş. Sen o zaman o pis kokulu milletin kokusunu çekmeye devam et, sirf üç kuruş için. Onlara katlanmaktansa, temiz kendi insanımla kuru ekmeğe razı olurum daha iyi. Çok büyük ünlü bir firmada, Türk firması bu ismi lazım değil, bu kadar surili ile yan yana onların pisliğine katlanamam diye iki kez istifa noktasına geldim ben ve geri durdurdular, bu kadar pis bir millet daha varsa bilmiyorum ben. Bunları başımıza musallat edenleri olmayan adalet yüzünden, yaradanin adaletine bırakıyoruz... Başka söze gerek yok
Suriyeli dediklerinde müslüman yalnız hani filistinlilere sahip çıktınız ya bunlara niye cıkmıyorsunuz kardeşim zaten politika da bilmiyorsun birleşmiş milletarası imzalanan proje var gönderilemez
@aerolite atışma susma, sustukça sıra bize gelecek politikasi uygulamak bazen kaçınılmaz oluyor. Adama bak ya, bizim Almancilari surili multecilerle aynı kefeye koyuyor, sus sus nereye kadar...
Onu ben biliyorum eski paylasimlardan. Gram kafasi çalışmayan klasik malum tiplerden. Siz onu ciddeye alıp cevap yazdikca o da fikirlerini önemli değerli.. vs görüp daha da cesaretleniyor.
Aynen benim kafam calısmıyor 60 yasındaki adama bak ulan bir tane politika tarih bildiğiniz yok bana laf yapıyosunuz zaten politika bilen adam suriyelilerin burdan gidemeyeceğini bilir
@hELixO kardeşim ben ne chp li ne akp li ne de partiliyim. Ben halkım ve yaşadığımi biliyorum herkesi görüyoruz insanlar yaşam mücadelesi içinde sırf karın tokluğuna, bu ülkeyi araplara parsel parsel satan da o senin desteklediğin beyefendi, ben chp yi de kilicdaroglunu da gram tutmam ben halkı bilir, halkı savunani kendi milletini kendi ülkesinde mülteci durumuna getiren kim varsa ona karşı gelirim. Önceliği kendi insanı olmayan kimse bu ülkede oy zamanı alır cevabını, ismi hangi harfler olursa olsun. Bu halk bu yaşananları elbet unutmayacak, merkez kasasını boşaltani, halkını sefalete, işsizliğe mültecilere mahkum edeni kim olursa olsun
Araplara parsel parsel sattığına dair kanıt var mı? Ve ülkede açlık sadece sosyal medyada var tamam ac olan da var ama sayıları az o asgari ücretle çalışan oranı varya çocuklar çalışıyo onlar cıkıyo yani bu ülke tayyibden önce kötüydü %90 enflasyon vardı şu an durumumuz diğer Ülkelere göre iyi ama almanya amerikaya göre kötü ve şunuda ekleyeyim tayyibden başkası şuanda yalan
Müslüman olabilir ama bizde süper güç bir ülke değiliz, kendi vatandaşına her türlü sıkıntıyi reva gören, diğer milletlere niye elini uzatıyor, elde avuçta yok, neyi uzatıyorsun, önce halk, sonra diğer milletler...
Her türlü sıkıntıyı reva gören? Çoğu sıkıntılı olanlara maaş bağlı yetmese bile var ve diğer ülkere elimizi uzatıyoruz çünkü ilerde bir savaş meydana gelirse dost ülkelerden gelicek yardım savaşmayı kolaylaştırıcak şu an 2001 öncesine göre çok fazla dost ülkemiz var bir savaşda cok fazla yardım alıcaz ve ekde avuçda olmayan şeyi vermez öyle birşey fiziken mümkün değil zaten önce halk diyorsun doğru halka da yardım diğer Ülkelerede yardım yapılıyo mesela aşı konusu 150 bin aşı göndermiştik biz de yok denmişti ondan sonraki günlerde aşı rekoru kırmıştuk
Çok Sevdiğin Amerikada Bi Hastaneye Git Bakalım Kadınsın Bide Özel Bölgen de Bi Mantar Bile Cıksa Sana Cıkıcak Hesap En Az 10 Bin Dolar Veya Bi Ambulans Çağır Yakın Tanıdığım Kolu Kırılmış Ambulansla Hastaneye Gitmişler 32 bin dolar cıkmıs hesap nasıl ödiycem demiş kaçmış gelmiş türkiyeye
@hELixO Türkiye'nin durumunu övüp Almanya'yı, Fransa'yı, Hollanda'yı kötülemek için kıvranıyorsun, kırk takla atıyorsun kardeşim, yapma. Herkes neyin ne olduğunu görüyor. 90’lı yıllarda memur anne baba üniversitede 2 evlat okutup, ev, araba alabiliyordu. Emekli ikramiyesi ile de yazlık alırlardı. Hadi bugün yapsın bakalım memur ailesi. 30 yıllık memurun emekli ikramiyesi ile ev veya yazlık alınabiliyor mu şimdi? 90’lı yıllarda genç nüfustan ülke dışına yerleşmek isteyen bu kadar fazla değildi, gençler internet sayesinde dünyayı ve dünyadaki yaşıtlarının şartlarını gördükçe burada kalmak istemiyor. Sakın bana Türk ekonomisi şöyle iyi, böyle iyi diye masal anlatma, bütün kurumlarının atamaları bir kişi tarafından yapıldığı sürece bu ülke batmaya mahkum. 20 yılda ülke ekonomisi çamura saplandı, nasıl bir gözlükle bakıyorsan, pembe görüyorsun.
@Banker_Bilo boşver buna ne anlatsan boş, pembe gözlüğüyle yaşamaya devam etsin, onu kendi haline bırakalım en iyisi... sanki ülkede açlık var dedim, herkes herşeyi görmuyor duymuyor, bu ülke bu haliyle en az geriye gitti, toparlamak içinde öyle iyi bir babayiğit olmadığı gibi, ilerlemeyi bırak, eski haline getirmek için bile gelecek kişinin en az 10 yıl çalışması lazım ki elinde sihirli değnek de yok...
Amerika seviciligim de yok ayrica, ben sadece ülkemi ve ülkeminn insanını seviyorum ve bizim insanımızın hakki böyle yaşamak değil ama el mahkum, ne gelir elden...
@hELixO Size uzaktan konusmak ne kadar tatlı geliyor değilmi tabi siz ordan 2000 -3000 Euro ile Turkiye 'ye gelir rahat rahat yer içer gezer tatilinizi yaparsınız ama burda yaşayan halkın nasıl geçindiginin farkinda bile değilsiniz uzaktan davulun sesi insana hoş gelirmiş hadi çık gelde yaşa Turkiye de ozaman görelim seni ☝️☝️
Kimi dışarı atıyorsunuz ki siz zaten kim gidiyor? “atı alan Üsküdar’ı geçti” beyler bayanlar. Adamların çoğu Türk vatandaşı oldu. Allah ülkemizin yardımcısı olsun 🤲🏻
Danimarka hepsini şutlama peşinde adamların verdiği zararları hepsi gördü tabi ama adamlar şimdi Türkiye’ye İsveç’e oraya buraya gitmek için bin bir plan yapıyor çoğu ev arsa iş yeri açmayı planlıyor Türkiye’de ki oradan faydalansın ama yeterki ama yeterki savaş olmayan ülkelerine geri gitmesinler aman aman. Ben bu kadar ülkesine düşman vede yüz dönen başka millet görmedim be.
Ama orada kendi devlet başkanları ve askerleri kendilerine savaş açıyor bizdeki 15 Temmuz mezun da ise Cumhurbaşkanımız bize sokaklarda dökülme mizi söylemiş askerlerimizde yanlış anlamışılma ve kumpasın içinde olduğu için bize zarar vermemişlerdi ama onlarda ki bu durum çok çok daha farklı. Adam ülkeden gidecek ancak annesinş babasını bulamıyor herkes nerede ise kimsesiz kalıyor ve ya ailelerinden birileri eksiliyor. Ve dahası bunun ekonomi boyutuna gelir isek Orkidenin çok ama çok petrolü Evet madenleri var eğer biz ona yardım edersek onlar da bize destek olabilirler zaten orada bayrak dikmişiz yani kesin petrol ve diğerlerinden çok fazlaca bir fayda görebiliriz.
Savaşın olmadığı yerler var zenginlerin takıldığı yerler hiç savaşım uğramadığı yerler orda yaşıyor benim tanıdıklarım vede ordan görüntüler izledim son model arabalar lüks mekanlarda takılanlar. Yani demek istediğim bahsettiğin kadar kötü değil artık vede bahsettiğin kadar kötü olsa Suriyeliler tatile gitmezdi kendi ülkelerine diymi?…
Adamlar tatile gitmek için can atıyorlar her yaz. Ve izlediğim görüntüler yeni görüntüler sende izle bir Arapça bilen arkadaşınla Suriye’nin son durumunu lüks mekanları arabaları hayatları izlemeni tavsiye ederim. Birtane Arap kız tanıtıyor heryeri Suriye’de
Zengin değillerdir? Ve burada yaşayan bazı mültecilerin evleri delik bir çok yeri. Su sızıyor ve fareler ile yatıyorlar resmen. Yoksullar bilir yani onların yaşadıkları bu durumları
Yok ben gerçekten ama gerçekten savaştan kaçanları demiyorum zengin vede savaşın uğramadığı yerden kaçıp ülkesini satanlardan bahsediyorum. Acınacak olan kısım zaten kaçmak zorunda olan insanlar ayrı.
Hangi ekonomi 😃 ulan bunları şaksaklayanların yüzüne yüzüne siz mal*ınız diye hakaret etsek kızarlar adamlar her açıklamada daha beter hala sokuyor akıllarıyla alay ediyor ses yok, pess 😂 Ne demişler insanoğlu tuhaftı her lafı kaldırmaz i*bne dersin kızarda s*kersn aldırmaz cuk buraya işte oturdu 😃
Ekonomi çöker dedigi ucuz suriyeli iş gucunden faydalanan sözde iş adami olan baaağzı hırsız takiminin karı azalır.. Ve aslinda bircok defa belirttiğim üzere bu akp 'linin aciklamasi da göçmenleri ulkemize kimin hangi amac ile istedigini olayin arkasinda hangi güçlerin oldugunu doğruluyor. Kafasi çalışan için aslinda anlaması zor bir durum olmasa gerek.
Ahahaha valla güldüm ya. Ulan ekonomi bugün bu haldeyse bunun en büyük nedeni Suriyelilerdir. Ev kiraları, market fiyatları hep bu yüzden uçtu. 5 Milyon suriyeli yarın ülkeden gitsin. Dolar 4 lira birden düşmezse ben bir şey bilmiyorum. Ben bu kadar vatan, bayrak düşmanı bir yapılanma görmedim..
Tabiiki memnun olur işverenler SGK YOK ! ASGARİ ÜCRET VERMİYOR AZ PARA VERİYORLAR İŞ YÜKÜNÜ SAATİNİ KAFALARINA GÖRE YAPIYORLAR suriyeliler sorgulamıyorlar türkiye gibi bir yerde yaşıyorlar evlerinde zaten en az 10 kişi yaşıyorlar nasıl ekonomi biter? anlamadık siz ne istiyorsunuz bu türklerden şimdi de afganlıları dolduruyorsunuz ülke çok iyi bizim mi haberimiz yok iş veren 1 türk alacağına 3 mülteci çalıştırıyor yazıklar olsun size afganın biri de çıkıyor diyorki biz buraya çalışmaya geldik türk milletine yine kapı yol gözüktü şimdi çıkarırlar işten afganları alırlar çalışmak için AKP den nefret ediyorum ülkemizi ne hale getirdi türkiye özel di güzeldi cennetdi şimdi mülteci kampı bu oyununuzu bozacağız sandıkla
Ekonomimiz göcmenlete k as ldıysa varalım gitsin ulkemız yol gecen hani dunyada boyle hıcmen rezaleti yok afganlar motorun arkasın takmış cuvalı ne ışık ne spot var motorda ehlıyet yok arclar takıp cızıyorlar tragıkte goz yumuyor baş edemiyor. ne bulursa calıyorlar boyle rezalet olmaz devletinde başı sıkıntıya gırcek bir an once care bulunmalı gocmen sıkıntısına dunyayı gezdim boyle gocmen ucuncu dunya ulkerinde de yok
Bu ülkede suriyeli kadar olmasa da bir sürü afgan, özbek ve afganistandan gelem türkmen de mevcut. Onlar da işçi sınıfı olarak sürekli kaçak yollarla gelip çalışıyor. Onların ülkelerinde savaş yok mu? Var. Üstelik nato çrkilip taliban daha çok yer almasından dokayı baya sıjıntısı olanlar var. Onlar yakalanınca sınır dışı ediliyor. Sebep? Çünkü kimlikleri yok ve kaçak geldiler. Suriyelilerin kimlikleri var ve prosüdüre uygun geldiler değil mi? Bu sadece " Bakın biz bir şey yaptık ve bu iyi oldu. " demek... Sadece siyasi propaganda... siz türkiyede çalışacak türk iiçilerin koşullarını, işverenlerin haklarını gaspetmeden iyileştirin bakın kim yurt dışından gelenle çalışıyor. İşveren bu koşula uygun olduğu için mülteciden memnun, bu da sizin işinize geliyor. İşverenler size huzursuzluk çıkarmıyor diye...
Suriyeliler giderse sermaye sahipleri için sorun olur. Ekonomiye iyi gelir çünkü Türk vatandaşları işe girer. Suriyelileri çalıştırıp ne sigorta yapıyorlar ne de doğru düzgün maaş veriyorlar. Elbette koç, Sabancı gibi büyük ve köklü holdingler ve şirketler Suriyeli vs vs çalıştırmıyor. Bu adamın ucuz işgücüne ihtiyacı var belli 👍
Hadi ya; haklısın yasin bey bu zamana kadar bu ulkeyi suriyeliler ayakta tutuyordu degilmi? Nedir bu içinizdeki suriyeli aşkı anlamış değilim zaten bunlarin bir hayri olsaydi ordan kaçıp gelmez kendi ulkeleri için savaşıp kendilerine hayrı olurdu. size son sözüm Hadiiiiiiiiii Ordaaaaaaaaaaan demek geliyor içimden sadece. Kendi vatandaşınız sizin gözünüzde acaba ne zaman değerli olacak 2023 sizin icin bitiş yılı olacak bunu unutmayin!
Bu sözün şifresi, "Suriyelilerin sigortasız ve kaçak çalışması sayesinde esnaf, atölyeler, hatta fabrikalar çalışıyor. Suriyeliler olmasa işverenler Türkleri sigortasız çalıştıramayacakları için işçi azaltmak ve/veya üretimi kısmak zorunda kalacaklar. Ayrıca vergi ödemeden açtıkları işyerleri sayesinde ekonomideki para döngüsü devam ediyor. Bütün bunların Türk halkına verdiği zarar umurumuzda değil".
Ekonomi suriyelilere bağlı değil.(zaten öldü) Ülke Akp'ye bağlı değil.(Zaten ölmek üzere) Adalet Akp'ye bağlı değil.(zaten öldü) Not: Her seçim öncesi teranelerini hatırlayın lütfen ''Esenyurt belediyesi düşerse Mekke düşer'' '' Vatan millet sakarya'' '' Alnı secdeye değiyor' '' çalıyor ama çalışıyor'' vs..
E tabi ki.. Birleşmiş Milletlerden ve Avrupa Birliğinden para alıyorlar ya, sanırım onu kastediyor :D Arada bir de "Para gönderin, kapıları açarım bak ona göre" diye tehdit bonusları da alıyor tabi..
4
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Suriyeli vatandaşlarımızın bu ülkede doğan 450 bin çocuğu bizi 15 temmuzda ezilmekten kurtardı (!) 450 bin türk çocuğunun yapamadığını yaptılar (!) Bence saygıda kusur etmemeliyiz. Sayın Yasin Aktay doğru söylüyor (!)
Bence olay şu. Şimdi ekonomi zaten göçük ya ama asla devleti suçlayamayız başkalarının suçudur bu. Şimdi böyle diyecekler diyecekler sonra Suriyeli insanları dışarı attıklarında işte demiştik size ekonomi göçtü diyecekler.
Şu açıklamaları yaptıktan sonra "ya ben ne dedim" diyorlar mi çok merak ediyorum... Anlatılan Memleket ile yaşanılan memleket arasında milyarlarca yıl fark var malesef
Kimsenin yakmak istemediği angarya işleri yaptıkları için evet mültecilerin ekononiye katkısı vardır. Zamanında Türkler de Almanya'da angarya iş yaptı ve onların işine geldi. Sizin mantığınızla Almanya'nın ekonomisi de Türklerie bağlıydı o zaman. Aynı şey.
Ekonomimiz değil bunların g*tü suriyelilere bağlı. Ayrıca AB den gelecek para hazineye mi girecek sanıyorsunuz? Yine bunların cebine girecek. Ağızlarının suyu akıyor para gelecek diye
3
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Kendi vatandaşı işsiz gezerken Suriyelileri çalıştırdıklarını itiraf ediyor galiba.
Daha önceden bu ülkede suriler yoktu ekonomi şimdiye nazaran iyiydi onlar geldi ve bozuldu gitseler tam aksine iyileştirdi sırf kalmaları için abuk subuk şeyler söylüyorlar
Aslında tam tersi suriyeliler ve tüm kaçakların gönderilmesi ekonomiye büyük bir ferahlama olur. ayrıca o kişiler göçmen değil geçici koruma statüsünde olan kişiler. hepsini sınır dışı etmemiz şarttır ülkenin menfaati için
Boşalan yerlere kendi işçilerimiz yerleşir işsizlik oranı düşer ülkemiz dejenerasyondan kurtulur çocuklarımıza bir umut doğar
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Tabi Suriyeliler sayesinde Avrupa İnsan haklarından Para alıyorlar o paradan olurlarsa ekonomileri çöker kendileri için söylemiş adam doğru söylemiş gelirleri gidecek elden nede olsa