Covid-19 önlemleri kapsamında alınan kararları ‘hukuka aykırı’ olarak niteleyen Şanlıurfa’ya bağlı Viranşehir Savcısı Eyyüp Akbulut görevden uzaklaştırıldı. Akbulut, 18 Mayıs’ta Youtube hesabından ‘Esenlik bildirisi, salgın, tedbirler ve hukuk’ başlıklı 28 dakikalık bir video yayınlamıştı. Salgın dönemindeki bazı uygulamalarla ilgili soruşturma başlattığını ifade eden savcı Akbulut hakkında inceleme başlatılmıştı. Videoda “Hukuk devletine yaraşmayacak uygulamalar görüyoruz ve bunlar büyük mağduriyetlere sebep oluyor. Bugün uygulamada olan sokağa çıkma yasağı, maske zorunluluğu, sosyal mesafe kuralı, seyahat kısıtlamaları… Bunların tamamı hukuka aykırıdır” ifadelerini kullanan savcı şöyle devam etmişti: “Bunları söylediğim için muhtemelen işimi kaybedeceğim, başıma bela alacağım. Fakat haysiyetli bir hukukçunun bunu yapması lazım.”
AA’nın haberine göre, Hakimler ve Savcılar Kurulu (HSK) 2. Dairesi, Viranşehir Savcısı Akbulut’un, geçici olarak görevden uzaklaştırılmasına karar verdiğini duyurdu.
Açıklamada HSK 2. Dairesi’nin Akbulut hakkında HSK müfettişlerince hazırlanan ön raporu görüştüğü belirtildi.
"Salgın tedbirleri hukuka aykırı" diyen savcı görevden uzaklaştırıldı. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
3defa insanları ikna etmeden aydınlatılmış rızadan bahsedemezsin diyor. İşte savcının yanlışı bu. Aşıdan dolayı rahatsızlanan şikayetler alsa dahi soruşturma olayına giremez. Genelgeleri kanunları somut norm kapsamında olayın türüne göre adli veya idari mahkemeler denetler. Bunun da usulü önünde bir davanın olması ve bu davanın sebebinin bizatihi kanunun veya düzenleyici işlemin kendisinin olmasından dolayı hukuka aykırı gördüğü hususu ilgili kanun maddesi ile birlikte anayasa mahkemesine gönderir, ortada pozitif hukuka aykırı bir durum varsa Anayasa Mahkemesi son noktayı koyar. Savci öznel bir düşünce belirtmemiş, nesnelleştirmiş konuyu.
0
0 Yorumla
En İyi Cevaplar
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Arkadaşlar, adam haklı falan değil, farkındaysanız lanet bir virüsün içindeyiz ve her gün onlarca insan ölüyor.
En basitinden anlatayım, virüs hava yollarından bulaştığı için sosyal mesafe kuralının neresi hukuka aykırıdır...
Evet ülke zor bir durumda, fakat görmüyor musunuz elin adamı ülkeye giriyor ama maske takmıyor canım.
Sizin hayatınız bu kadar mı değersiz.
Bu adam gibi kuralların aykırı olduğunu düşünenler olmasaydı, kafasına göre davrananlar olmasaydı %80 şu an bu virüs yok olacaktı. Ve ülke eski hayatına geri dönecekti. Bu adam da cahilin teki, virüse inanmayıp virüsten dolayı ölen çok gördüm ben.
Bende corona oldum ama Allah kimseye yaşatmasın çok zor bir durumdu, çok farklı bir hastalıktı. Ama "Yaşayan bilir" derler yaa...
Her sabah benim gibi virüse yakalanmış, astım hastası annem yaşıyor mu diye uyandım...
Yahu koskocaman 2 yıldır bununla uğraşıyoruz.
Otellerde parti yapıp da herkese virüs bulaştıranları hiç görmüyor musunuz? Bu teknoloji ne işe yarıyor sizin için?
Etrafta bu illet yüzünden, bu kadar cansız beden gömülüyor ve siz hiç görüp bir ders çıkarmıyor musunuz?
Bla bla bla demişsin ama hümetin tek yaptığı virüsü engellemeyecek kurallar koyup her fırsatta ceza kesmek biri korona olunca ambulans veya bir araç tahsil edilmiyor hasta kendi maddi imkanlarını kullanarak hastahane ye gidip geliyor yani toplu taşıma veya taksi bir cahillik varsa o halkın değil yöneticilerin kurumların mesai saatleri arttırılması gerekirken azaltıldı süre azaldığı için kalabalık arttı kurumlarda halk kuyruklarda bekleyerek vergisini ödemeye çalışıyor otobüs seferleri artması gerekirken azaltıldı insanlar üst üste işe gidip geliyor ne sosyal mesafesinden bahs ediyorsun uzman yerel ve genel yönetimlerimiz cahil halk değildir cahil olan halk sadece mecburdur
Sorun adamın söylediklerinin yanlış olup olmamasında değil, sorun kendi düşüncelerini saygı çerçevesinde ifade etmiş olmasına rağmen sırf işverenleriyle aynı düşünmüyor diye işinden uzaklaştırılması, adamın düşüncelerini benimsemek zorunda değilsin, neticede özgür ve ağzı olanın konuştuğu bir ülkede yaşıyoruz halledilmesi, düzeltilmesi gereken o kadar şey varken adamın söyledikleri mi battı? Ülke evlilik yaşı 13'e indirilmeli diyen profesörler ve din adamlarıyla kaynıyor sesini çıkaran, görevden alınan, ceza alan yok, ama pandemi yönetimini kendi düşünceleriyle eleştiren bir avukata işten uzaklaştırılma cezası var. Komik.
Salgın tedbirleri bir tek Türkiye demi uygulanıyor? Dünyada uygulama örnek leri çok daha sert. Çinde sokağa çıkanları sopalarla dövüp ceza kesiyorlardı. Hindistan da. ABD, AB ülkeleri komp. kapandı aylarca. Bir soytarı çıkmış Bütün dünya yanlış yapıyor diyor. Taktir alıyor. Uygulanıştali adaletsizlikler tartışılır. O farklı bir konu.
o savcı lavuk. Devlet memuru kanuna göre ve Hakimler Savcılar Yüksek kurulunun yasasına göre kafasına göre böyle bir açıklama yapamaz. Belli biri eline vermiş yazıyı, oku demiş. Kuklaya değil, kuklacıya bakmak lazım...
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
30
Cevap
49
Cevap
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Hukuka aykırı olup olmadığı tartışılacak bir vakit değil ki. Farkında mısınız pandemi var ve tüm dünyada insanlar ölüyor. Neymiş sosyal mesafe hukuksuzlukmuş, arkadaşım sosyal mesafeye uymuyor adam dibime giriyor , ya onun yüzünden bana bulaşırsa. Peki bu benim canıma kast etmek değil midir? ya da ben maskesiz dibinize gireyim size bulastırayım siz ya da yakınınız vefat etsin. Caydırıcı olması gerekmez mi? ya da maske takmayayım hapşırayım? Kaç kişiye bulaştırırım sizce. Bir hukukçu olarak konuşuyorum. Böyle meslektaşlarım olmaz olsun. İnsan sağlığından önemli birşey mi var? Pandemiyi nasıl kontrol altına alacaksınız yasak koymazsanız? Yarın birgün maske takmayan birisi toplu taşımaya bindi sizde uyardınız ama dinlemedi tartışma çıkardı belki de taşıyıcı. Siz maskeni tak sosyal mesafeye uy deyince , demeyecek mi o sdam savcı çıktı dedi ki hukuka aykırı ben maske takmayacağım? Azıcık mantıklı olun …
"Bir toplum gerçeklerden ne kadar uzaklaş (tırıl) ırsa gerçeği söyleyenlerden o kadar nefret eder."
George Orwell
Mizah: Bill Gates 》"Olum.. Dünya nüfusunu azaltalım diyorum, adamlar hangi aşıyı kullanalım derdinde..:)"
Goebbels der ki: "Kitleleri yönlendirmek ve etkilemek istiyorsanız ortaya kocaman bir yalan atın ama çok büyük bir yalan olsun. 2. Kriter: Basit bir yalan olsun. Sonra bu basit ve çok büyük yalanı sürekli tekrar et. Ve ardından kitlelerin o yalanı nasıl gerçekmiş gibi kucakladığını otur, seyret."
Ben konu ortaokul 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde bile anlatılıyor. Hukuka aykırı bir durum yok. Olamaz da zira salgın tedbirleri olmasaydı ne yapacaktık? Bu sefer tepkiler daha büyük olacaktı. Ülkenin içerisinde bulunduğu durum bir çeşit OHALdir. Hukuka aykırı bir durum söz konusu değil. Tabii devreye düşünce özgürlüğü de giriyor. Savcı, düşüncesini öznel belirtseydi okey. Nesnel bir yargı kullanmış. Tamamen ''aykırı'' demiş. Bu durumda uzaklaştırılması doğru.
“Hukuk devletine yaraşmayacak uygulamalar görüyoruz ve bunlar büyük mağduriyetlere sebep oluyor..." kral çıplak dediği için görevden uzaklaştırmışlar başka ne olacaktı zaten. En ufak eleştiriyi kaldıramayanların ne olarak nitelendirildiklerini hepimiz biliyoruz zaten. Hukuğu da keyiflerine göre kendilerine araç edinmişler. İfade özgürlüğü desen kendi istedikleri gibi şekil veriyolar. Bu keyfi düzenin milyonlarca mağduru var bu savcı da düzenden nasibini almış.
Haysiyetsizlerin olduğu bir ülkede, haysiyeti savunmak büyük cesarettir. Bedeli işte bu. Ya malından ya canından olursun. Bu milleti iyi uyuttular... İyi para kaldırdılar, ülkeyi iyi parçalayıp böldüler ve hala başta duruyorlar. Ve hala daha destekleniyorlar. Ne diyelim? Koyun sürüsünü iyi otlatıyorlar işte.
Maksat yorum olsun torba dolsun diyorsun sanırım.. İnsanların kime ne zaman oy vericeklerini sanamı soracaklar? Herkes düşüncesinde özgürdür kimseye hakaret etmeye hakkın yok.
Adama helal olsun işte benim ruh ikizim onurlu şerefli ve Vatansever Savcı ! Ülkemiz istemeyerek onu görevden aldı , çünkü Dünyada tek benim tabirim olan " Ko. rona sözleşmesine " tabi olma zorunluluğumuz olduğu için zaten geçiçi olarak görevden el çektirilmekten zorunda kalmış ! Yani ülkemize kızamıyorum tabi benim anlattığım gibi mecburi durumsa , yoksa ülkem yok olacak ve hak ediyor. Bu adam ileride kahraman olacak , yorumum da buraya düşsün !
halkı devlete karşı galeyana getirmek provokatörlük yapmak gibi durumlardan başlıyor olay adliye bağımsızdır bu ilkeyi ihlal edip meçlisi bakanlar kurulunu ayaklar altına alma hakkı yoktur hakim savcının hadi hasta olanları kurtarsın hukuk bulaş faktörünü kaldırsın hukuk hadi yapsın savcı konuşmak halkı kışkırtmak kolay hadi kurtarsın bu illet mikroptan hadi bence görevi kötüye kullanmaktan içeri alınmalı
Bu adamı da haksız bulan var, adam sırf yağ tenekesi diye (akp seçmeni) hukuksuz diyor başsavcının konuşmasını. Yasaların neresinde var peki? Kendileri anayasanın a.. ına koydular khklarla, fetönün desteği ile tekrar milletvekili olan bir cumhurbaşkanımız var. Sabıkası olduğu halde devlet memuru bile olamaz ama oldu, peki nasıl? Bu hukuksuz değil mi? Devran dönüyor ama, ne kadar yükselirsen o kadar hızlı düşersin.. 2 saniye alır..
Konuşma özgürlüğünün ne kadar mükemmel bir seviyeye geldiğini gösteriyor.
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(45 üstü)
+1 yıl
Adam doğru söylüyor... Onu geçtim, zorla asi yaptırıyorlar. Aşınin garantiligi hiç yok ve Zorla vücuduma mikrop veriyor. Faydası olacağını bilsem zevkle asi olurum. Faydası yok. İlaç veriyorlar hastalara , ilaçlar sıtma ilacı kullan , kullanma bı ise yaramıyor.. insanları resmen koyun gibi sagiyorlar.
Yasada olmayan seyleri yapıyorlar, o nedenle hukuka aykırı bence de.. örneğin turistlere imtiyaz tanıyıp kendi vatandasina ceza yazarsan hukuk orada da kalmaz... bur gruba kısıtlama getirmenin de hukuki bir yönü yok, 65 yaş üstü kısıtlama getirmek insan haklarına aykiri... vs vs. Yasa cikarsalardi bu tartisma olmazdı
Ortalık, çocuklar 13 yaşında evlendirilmeli diyen sözde profesörler ve din adamlarıyla kaynıyor ve tek kelime eden yok, adam pandemi sürecinde yanlış olduğunu düşündüğü bazı şeyleri paylaşmış ve işinden uzaklaştırılmış, gerçekten pes.
Şaşırmadım... Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar diye boşuna dememişler... Ülke birilerinin kafasına göre yönetildiği sürece bu durumlar değişmeyecek, ses çıkaranlar da ya işinden olacak, ya hapse girecek ya da mezara... Allah yardımcımız olsun...
İktidara yalamalık yapmamak değil karşısında sesini çıkarmak önemli bir erdem. Sayın savcı için savcılıktan ihraç bir onur madalyası olacaktır. Tıpkı eski sincan ağır ceza reisi Prof. Dr. Osman Kaçmaz gibi. Onurlu ol, eğilme.
Maske de takmıyorum yasakta da çıkıyorum cezalar da hukuka aykırı zaten hala maske maske diyen insanlara sadece göz deviriyorum sen çok korkaksan sen tak kendini çok koruyacağına inanıyorsan
@Pembe_PRENS herkes yapılan hukuksuzluğun devletle ilişkisini konuşuyor ben de kendimle ilgili olan kısımla ilgileniyorum keşke herkes işin bu kısmını ve bu saçmalığı görse bu genelgeler İNSAN HAKLARINA AYKIRI anayasaya aykırı benim özgürlüklerimi kısıtlıyor haklarımı biliyorum hiçbir genelgeye uymak zorunda değilim yani.
valla uzun zamandır 2. nci dünya savaşı ile ilgili şeyler bakatım okurum belgeseller falan, bazı cümleler yeminle hitlerinkilerle aynı, uygulamalar da öyle
Nazi almanyasi hakkında bir çok kitap okudum. Belgeseller izledim. Pek bir farkı yoktan ziyade gidişat bire bir aynı. Aşırı sağcı kafasında biriyim ve artık benim bile modem bulunmaya başladı. Allah memleketin sonunu hayretsin.
Aslında Hitler devrimi 1933 yılındaki reichstag yangını ve bu yangından sonra hitler'in akıl oyunları ile başladı. Hitler zeki adamdı. Halka nasıl hitap edileceğini iyi biliyordu. Ama asıl alman işgalinin bu kadar yayılmasında hitlerin kendini bir halt sanmasina ve halkın gerçekten almanyanin dünyayı fethedecegine salak gibi inanmalari o zamanın propaganda bakanı Joseph goebbels sayesindedir. yılında ölen askerleri onure etti. Hatta bunu n filmi bile vardı izlemiştim. İzlemek istersen. Kısa bir filmdi "triump of the will" . Türkçe dublajı var mı bilmiyorum. Ben yabancı dilde izlemiştim. Iyi bir propaganda nasıl olur onu çok iyi anlatıyordu. 1938 yılında büyük Almanya mitingi adını verdikleri mitingde milyonlar fuhrere bağlılığını göstermek için meydana indiler ama diktatörün sonu aynı oldu. Ne kadar destekcin olursa olsun bir ülkede bir takım taşları yerinden oynatmaya kalkarsan sonun hep aynı olur. Halka saygin yoksa bir ülkenin bütün kaynaklarını kendi idealin için kullanirsan kendini bitirirsin. Bu filmin sonu nereye gider bilinmez ama herkesin az çok tahmini vardır 😃😃
tüm diktatörlerin sonu aynı değil mi zaten? o dediğini izlicem.. ben netflixte circle of evil'ı 2 defa izledim.. Sen Goebbels demeden ajlıma O propagandacı geldi.. Ama herşey bir yana, ikisininki de büyük meziyet, o açıdan saygım var, dünyayı yerinden oynatmak kolay mı? 😅😅
İste mesele nereye varıyor biliyormusun. Yanlis hatırlamıyorsam goebbels 1945 yılında vefat etti. 1945 e kadar etkin olmasada alman halkının üzerinde birazda olsa nüfuzu vardi. Seveni de coktu.
Almanlar onun yalancı olduğunu bile bile inanmayı seçtiler. Sefalet içinde bile hitlerin peşinden koşmayı seçtiler. Sene 2021 halk bizim ülkemizde açlık sınırı altında yaşıyor ama inanmayı seçiyor. Yanlis anlaşılma olmasın burada Erdoğan'a diktatör demiyorum ama halk her zaman kendi kaderini tayin eder.
Siyasi iktidarların hepsi dünya kuruldu kurulalı inanç meselesi üzerinden siyaset yapıp halkı kandırırlar ve halk bu zokayı hep yutar. Hele bizim Müslümanlarının hepsi buna inanır. Bak Suudi Arabistan halki peygamberin kendilerine kitabın kendilerine geldiği konusunda isarcilar. Kendilerinden başkasını Müslüman saymazlar. Sonuç? Halk fakir iktidar zengin bak mısır aynı Suriye ve Irak bir zamanlar aynıydı Libya desen hakeza. İran zaten kırılıyor açlıktan siyasi iktidar kendi idealleri için halkı fakirliğe mahkum ettiler. En iyi konumda biz vardık bizde yavas yavas o eksene doğru gidiyoruz. Ben her zaman derim insan olmazsa din olmaz. Önce insan sonra din.
Hitler'de ilk zamanlarında alman halkının dini üzerinden güç topladı. Herkes diyor ki Polonya işgal edildi. Evet edildi ama Polonya hristihanlara dokunulmamistir hiç bir zaman ilk gözden cikartilanlar yahudiler olmuştur. Kendi ülkesindeki yahudilerden başlayarak savaşı polonyaya yaydı. Aslında mezhep ve din üzerinden halkı ayaklandirip savaşı geniş coğrafyaya yaydı.
Goebbels 1945'te Hitler den sonra intihar etti önce 3 çocuğu sonra karısı ve kendi, sonra üzerlerine benzin dökülüp yakılmışlardı fakat benzin o kadar az kalmış ki yarım yamalak yanmışlar, vardır nette resimleri.. din konusunda... öffff yani karıştırmasalar daha iyi ya. Hep neden dini işe karıştırmayın diyoruz işte bu yüzden. Biz duracağımız yeri bilmiyoruz. Din olsun yeter Kuran'ı boşver diyen bir zihniyet sanki. Hep hacı hoca.. e Kuran? Hoca biliyormuş onu da onu dinleyelim dedin mi zaten bittin😑Çok geniş konular dostum, dediğin gibi Allah sonumuzu hayır etsin 😞
Burada sabaha kadar yazarız bu konu bitmez 😃😃😃 tarihe biraz merakliyimdir. Kafkas sorunun dan tutu nazi Almanyasina amerikanın kuruluşundan tut 1940 paris anlaşmasına kadar.
Bu konu bitmeyeceğine göre şunu demek isterim bir başka konu başlığı altında görüşmek dileği ile 👋👋
Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar sözünün canlı örneğidir. Utanç duyulması gereken bir şey bu.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
pandemi süresince tüm dünyada benzer tedbirler alinip vakalar düsürülürken, hicbirsey degismeyecegini bile bile bunlari neden söyle bir insan... bazilaini kiskirtmaktan baska ne ise yarar...
Niye uzaklaştırılmış? Başkalarının düşünceleri yerine kendi düşüncelerini savunduğu için mi? Haksız mı adam sanki bu saçmalık bir an önce son bulmalı millet işinden gücünden oldu açlıktan perişan oldu insanlar
O tedbirler olmasydı şu an ne haldeydik. Tedbir olmayınca devlet önlem almıyor diyenler tedbir olunca da şikayet ediyorlar. Ülke hep bu her şeyden şikayet edenler yüzünden gelişmiyor
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(45 üstü)
+1 yıl
Acaba yarından tezi yok her yeri açsalar ve tüm tedbirler kaldırılsa mı? Aşı da alınmasın.
Yürekli bir savcı yok mu diyordu CHP. Bak çıktı bir yürekli savcı. Peki nerde CHP? Bu savcının arkasında durdular mi? Akp ülkeyi mahvetti ama CHP de çok aşağılık bir parti.