81 ilin tamamı "büyükşehir" oluyor: İlçeler tek bir merkeze bağlanacak ve seçilen belediye başkanları artık büyükşehri değil, sadece merkez ilçeyi yönetecek.
“80 il ve Zonguldak!“
80 bin nüfusuyla Bayburt için de büyükşehir diyeceğiz.
Ne düşünüyorsun?
80 il ve Zonguldak büyükşehir oluyor! Ne düşünüyorsun?
2012'de yapılan kanunla büyükşehirlerde il genel meclisi oylaması yapılmaması, sadece büyükşehir olmayan illerde il genel meclisi oylaması yapılması sağlanmıştı. Bu kanun değişkliği ile partilerin ilçe belediyelerinde aldığı oylan oranında il genel meclisine girmesi sağlanmıştı. 2019 mahalli idareler seçimlerinde büyük şehirlerde belediye başkanlığını başka partiler kazansa da il genel meclisi çoğunluğu iktidar partisinin elinde kalmıştı. Çünkü AKP seçmeni daha çok taşrada, kırsalda yaşayan insanlardı. Bu çalışma bir sonraki mahalli idareler seçimlerinde kullanılmak üzere planlanıp yapılmış bir çalışmaya benziyor. 1 milletvekili çıkarabilen Bayburt ve Tunceli, 2 milletvekili çıkarabilen Çankırı ve Bilecik büyükşehir olup ne olacak? Haa bir konu daha var. O da şu: Kamu kurumlarının ihalesiz, doğrudan teminle yapacakları alımlar için büyükşehirlerin limiti 3 kat daha yüksek. 2021 yılı rakamlarına göre büyükşehirlerde 121.405 tl olan doğrudan temin limiti varkenküçük şehirlerde bu rakam 40.443 TL. Buna ilave olarak yine 2012'de yapılan kanunla büyükşehirlerde valiliklere bağlı çalışan il özel idareleri, mal varlıkları ve bütçeleri de büyükşehir belediyelerine devredilmişti. Şimdi aynı şey diğer şehirler için de yapılacak. Ayrıca bir şehrin büyükşehire dönüştürülmesi birçok bürokratik makam açılması, makamlara sekreterya, makam şöförüğü, ilave memuriyetler tahsis edilmesi demektir. Ve ayrıca bütün bütçe kalemlerinde ilave bütçe tahsisleri demektir. Ekonomimiz, maliyemiz o kadar iyi durumda mı acaba?
hiçbir geçerliliği yok. eyalet sistemi gelmeli. doğu, karadeniz, iç anadolu, ege ve marmara olarak eyaletler olmalı. bu durumda seçim sistemi de değişip antik roma gibi senato olmalı. yani birden fazla parti yönetmeli ülkeyi. bu durumda nüfuzu çok olan istediğini yaptırır. nüfuzun da çok olması için önce halktan yana bir şeyler yapmak gerekecek. yani kazan kazan.
@kahveligünler_ hayır onu ben yapamam ki. baksana şu an ki başkanlar dünyanın bizi kıskandığını söylüyor. üzgünüm. ben dünyanın kıskanabileceği bir türkiye yaratamam...
bu sadece neyi değiştirir , belediye yazıları sökülür büyükşehir belediyesi diye yazılıp 10 liralık işe 100 lira masraf edilir. fazlası cebe indirilir. sonra da biz gelmeden önce böyle böyleydi artık hepsi büyükşehir belediyesi diye üstünden prim kasılır. ben başka bir olay görmüyorum burada.
aaa şaka değilmiş bu ne kepazelik ne saçma iş ya her şehre büyük şehir denir mi napcaklarını şaşırdılar ülkenin içine ediyolar ya. umarım bu yaşanmaz birden tüm düzeni değişmek kimin aklına mantığına sığmış ne planlıyolar gene ya gına geldi
O zaman büyükşehir kavramının ne anlamı kalacak... devletin kasasını nasıl dolduracaklarını şaşırdılar büyük şehir olunca tarifeler değişecek halkında belediyelerinde... hertürlü devlete fazla para akacak...
Bence çok saçma olur. Eski sistem yani şu an ki sistem daha mantıklı. Yeni sisteme göre çok şey değişecek. Haksızlık gibi kavramlards araya girecek bu durumdan.
akp kırsal kesimden , köylülerden yani eğitimi düşük kişilerden oy alıyor. belediyeleri kaybettiler bu şekilde kazanmayı hedefliyorlar. ne yaparlarsa yapsınlar geldikleri gibi gidecekler...
Bu ,80 ilin içersinde öyle küçük iller varki, bırakın büyük şehir il olmaları dahi sanki yetersiz, bence bu hem seçim yatırımı hem para aktarımı, bakalım daha neler göreceğiz?
Duyduğum kadarıyla bu korada Zonguldak hep maden kömür işi ya ciğerler zaten o halkın hepsi ciğerleri kötü eee korona da ciğerleri etkiliyor ondan orası daha etkili korona karantina icin ondan oranın halkı ciğerleri eskiden kötüydü bu hastalıksa gelince ayrı oluyor