Türkiye'nin nüfusu, 2020'de bir önceki yıla göre 459 bin 365 kişi arttı. Açıklanan son verilere göre Türkiye'nin nüfusu 2020 yılında 83 milyon 614 bin 362 kişiye ulaştı. Yıllık nüfus artış hızı 2019 yılında binde 13,9 iken, 2020 yılında binde 5,5 oldu.Türkiye'de 2019 yılında %92,8 olan il ve ilçe merkezlerinde yaşayanların oranı, 2020 yılında %93 oldu. Diğer yandan belde ve köylerde yaşayanların oranı %7,2'den %7'ye düştü. İstanbul'un nüfusu 15 milyon 462 bin 452 kişi oldu.(Mynet)
Türkiye'nin 2020 yılı nüfusu 83.6 milyona ulaştı. Nüfusun çok olmasının artıları ve eksileri nelerdir?
Hiçbir artisi yok. Daha çok tüketim demek daha çok işsizlik demek. Bu artışın kesin en büyük kaynağı suriyelilerdir. Bizim apartmanda suriyeli kapıcı var. 6. çocuğunu doğurdu. Başka bir müteahhit ise köy alacak kadar parası var hala tek çocukları var Nüfus planlaması kesinlikle olmalı
Bu kadar insana su yetmez diye açıklama yapılmıştı bence de öyle nüfus ne kadar az olursa o kadar iyi. Felaketlerin sebebi hep bu kalabalıklaşma yüzünden oluyor. Tanımadığımız bilmediğimiz hatta hiç görmediğimiz canlılar var insanlar bu canlıların yaşam alanına girersek insanların sonu işte böyle böyle gelir.
Artık daha az çocuk doğuyor bu ülkede, nüfusun çok olması önemli değil, yani nicelik değil nitelik önemli olan, ekmek ne kadar çok kişiye bölünürse o kadar az parça düşer, istihdam yaratilamiyor, işsizlik had safhada
Sayısal çokluk bir anlam ifade etmiyor. Nitelikli çokluk var mı ona bakmak lazım. Suriye'de savaş oldu. Doktoru, mühendisi, sanayicisi, sanatçısı ne varsa Almanya aldı, bize de bir işe yaramayan asalakları bıraktılar. Bizde var 5 milyon suriye'li Almanya'da var 100-150bin suriye'li. Hangisi anlam ifade ediyor?
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Nüfusun bu kadar çok olmasının sebebi suriyeliler it gibi ürüyorlar görmüyormusunuz türkler de yeni evlenen okumuş kültürlü insanlar en fazla 2 yapıyor çevremde evlenen genç akrabalArıma bakıyorum 2. Çocuğu olucak olan sadece 2 tane var
@JAPANMOTORS ne 2 si 4 de var Ahlaksız lar sanki 700lü yıllarda yaşıyoruz o zamanlar erkek nüfusu azdı şimdi öyle mi savaştan kaçıp geldiler zaten ölen sayısının 3 katı ürediler
Ülkenin gelişmişlik düzeyinin pandemi darbesiyle gerilemesini hesaba katarsak nüfusun düşürülmesi gerekiyor bence çünkü ülkeyi ileriki dönemlerde daha vahim durumlar beklerken artışın da olması yangını körüklemekten başka bişey olmaz.
barajlar yetersiz kalıyor artık bu gibi sorunlar alır başını gider.. göçmende çok ülkede devletin nüfus düzenlemesi yapması lazım çin gibi..
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
+1 yıl
Her ay 3 er 4 er çift evlenirse olacağı bu, hayır yani abi evlilikten ne anlıyonuz boyuna ürüyonuz sonra da nüfusu yükseltiyonuz, aldırmaya da karşısınız olmaz bu iş ya
şimdi birşey diyeceğim ama gene provokatif diyecekler:) birileri illa 5 çocuk demişti, e yaptılar ne oldu? sülalecek açlar... benim suçum değil de hani yarın öbür gün bizi suçlarlar yani haberin olsun😅
Neyden bahsediyon anlamadım 🙄 ama bu aileler torun da torun diye diretiyolar özellikle damat tarafı bu konuda çok istekli niyeyse erkek torun doğurtturana kadar doğurtturuyolar lanet olasıcalar
haa yöneticilerden bahsettim de ama analar da babalar da az değil bu konuda. Benim fikrim en az 2 sene bir evli kalsınlar plan program yapılsın evliliğin tadını çıkarsınlar bir, yürür mü yürümez mi.. aceleye gerek yok. Bir de şu var:"Erkek çocuğu istirem!"Yahu erkek çocuğu yapa yapa büyük bir çoğunluk hibino oldu sanırım etrafta kız yok.. Cidden Türkiye'de kız başına 7 erkek düşüyor. Hala bekar olmama şaşmamalı
İyi güzel de adminler ne alaka şimdi 🙄 erkek torunu istiyolar ama oğluna aldıkları gelin kadın, bence çok çelişkili ya geri kafalı ailelerin erkek torun istemek için bile bi kadına ihtiyaçları var ama beyin yok işte, sen de endişelenme bulursun birini 😅