Kocaeli'de 18 yaşındaki #FurkanCelep bir araba, bir ev veya herhangi bir şey uğruna yıllarını harcamak istemediğini, iş hayatının kendisine çokyorucu geldiğini ifade ederek, her şeyi arkada bırakıp gitmenin mantıklı geldiğini, gökyüzünde huzur bulacağını belirtti Sizce sistemin adaletsizliğinden mi kaynaklanıyor bu gibi durumlar?
Kocaeli'de 18 yaşındaki Furkan Celep bir araba, bir ev veya herhangi bir şey uğruna yıllarını harcamak istemediğini belirtti?
Ben çocukluğumdan kaybetmiştim doğuştan görme sıkıntım vardı 6 aylıkken gözlük kullanmaya başladım ilkokulda orta okulda yaşıtlarım beni oyun oynarken hep dışlardı alt sınıflar dalga geçerdi her gün bugün dalga geçecekler mi diye düşünürdüm hep dışlandığım için (sözde iyiliğimi düşünüyorlardı) beden eğitimi derslerinden nefret ettim ama özgüveni yüksek bir çocuktum her şeye rağmen şiir yarışmalarına tiyatro yarışmalarına felan katılıyordum. Pozitif bilimlere doğuştan merakım vardı. Astronomi biyoloji kimya özellikle. Çok iyi bir lise kazandım ilçenin en iyi lisesi. Ailem neyse ki arkamdaydı da matematikten özel ders aldım matematikte canavar gibiydim biyoloji ve kimyam iyi olduğu halde ailem bir de fizikten mi özel ders aldıracak diyerek eşit ağırlık seçtim. Lisenin son yılı herkesin ne kadar çıkarcı ne kadar iki yüzlü olduğunu gördüğümde ben de intiharı çok düşündüm kendimi zor bela durdurdum. Özgüvenim düştü. İyi sayılacak bir sıralamam olduğu halde benim bulunduğum şehirde değil diye ailem beni daha az sıralamalı bir bölüme gönderdi. Bölüme birinci olarak girdim yani o kadar az 🤣 bölüme başladım millet salak mısın niye bu puanla buraya geldin dedi çalışmaya başladım bu kez salak mısın senin yerinde olsam bölümü bırakırdım dediler bırakmadım. Şimdi neyim biliyor musunuz? Vasıfsız boş insan muamelesi gören okuduğu bölüm bile diğer alanlar yönünden küçümsenen "çalışsalardı da daha iyi yere gitselerdi" şeklinde internette yorumlarla karşılaştığım bir bölümün mezunuyum. Değiştim çekilmez biri oldum her gece ağlamamak için. Ama ben bile bir umut ışığı görüyorum. En azından bunu tırnağımla kazısam bile yapmayı düşünüyorum. Belki benden çok iyi bir yazılım mühendisi olabilirdi ama her şey bitmiş değil gerekirse her şeye yeniden başlarım. Yani dünya düzeninden yakınıp intihar etmekle olmuyor o düzeni değiştirmek en azından kendiniz için değiştirmek gerekiyor. Siz intihar edince sınavlarda rakip eledim diye sevinecek hayatını devam ettirecek insanlar inanın ki var o yüzden tutunmaya çalışın tüm dünyaya inat!
0
0 Yorumla
En İyi Cevaplar
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Kendisi benim öğrencimdi, ilk şaka yapılıyor sandım fakat olay basında ciddiye vurulunca öğrendim. Çok iyi ve temiz kalpli bir çocuktu, ağzı var dili yoktu.. Huzur içinde yat oğlum 😌💕
Çok sessiz sakin bir çocuktu. Ben bu sessiz sakinliği hep karakter özelliği olarak gördüm. Psikolojisinin bozuk olduğunu bilsem yardımcı olmaya çalışırdım ama hiç belli etmedi.
Staj yaparken benim de bir öğrencim vardı çok sessiz çok iyi bir çocuktu iyi bir iletişimimiz vardı derse de ilgisi vardı farketmiştim ama sınavda en boş şey yazan öğrenciye bile hocam 80 verdirirken bu çocuğa 60 vermiş sonradan girmişti sınava. Bu çocuğa neden 60 verdiniz yazık değil mi dedim şey dedi disiplin cezası almış. Öğretmenler olarak (sizin için söylemiyorum) yanlış davranışlarımız olabiliyor farkında olmadan çocukları ötekileştirebiliyoruz 😔
Yalan dünya işte adaletsiz ve yalan dünya kapitalizm ve aşağılık siyasilerin insanlara verdiği zararlardan bir tanesi Boşuna demiyorlar Garibin Çilesi Ölünce Biter diye şarkı boşuna yok Gökhan Güney ve Bergen'in şarkısı var Garibin Çilesi Ölünce Biter diye şarkı var Zaten insan dünyadan göçüp gittiği zaman insan dertlerini sıkıntılarını unutuyor asıl huzurun ve rahatlığın ahirette olduğunu biliyor ama işte ahireti kazanabilmek işte mesele Allah sana cenneti nasip ederse o zaman dert sıkıntı kalmıyor ama tabii intihar etmesi de doğru değil Çünkü dünyadan göçüp gitsende gene sıkıntı var dünyada olmasa da ahirette sıkıntı var Hesap verme sıkıntısı cennet cehennem kazanma sıkıntısı vs. var Yani anlayacağın hiçbir şeyin garantisi yok hepimiz zaman zaman sıkıntı çekiyoruz hiçbirimizin hayatı dört dörtlük değil ve bu dünya bir imtihan dünyası o yüzden intihar etmek yanlış İntihar edince dertler ve sıkıntılar bitmiyor ne yazık ki
Mesela ben liseden mezun olduğum 2014 yılından beri işsizim ve memur olmak için KPSS'ye giriyorum her 4 seneden beri ve ne yazık ki yüksek puan aldığım halde atanamadım zaten zaman zaman illaki işsizlik bunalımına girdiğim olmuştur Ama ona rağmen sabrediyorum illaki günün birinde iş bulup memur olacağım diye sabrediyorum ve ona rağmen intihara teşebbüs etmiyorum Zaten intihar etsem de sorunlar çözülmeyecek İş sorunu çözülecek mi iş sahibi mi olacağım? Hayır olan gene bana olacak o yüzden intihar etmenin faydası yok İnsan dünyadan kurtulmak için ve dünyanın değersiz olduğunu düşündüğü için intihar eder Halbuki dertler sırf dünya ile kalmıyor ahirette de sıkıntılar olacak ahirette hesap verme sıkıntısı kabirde ise kabir azabı sıkıntısı olacak bunun gibi
Türkiyede sıkıntı kank 🇹🇷 valla araba olmuş 200bin₺ dolar olmuş 7 8 ₺ işsizlik almış gitmiş zaten bide toplum baskısı aile baskını millet kendini ipe takıyor takmayanda zaten günü kurtarma kafasında yaşıyor işte emekli olsam şunu yapsam felan üzücü böyle gençlerin kendisine koyması cidden millet boşuna ab ülkeleri gitmiyor
1
5 Yorumla
Soran
+1 yıl
Hacı bir de üzerine materyalizm olayı o kadar artmış ki fakirlikten kızlar bakmaz oldu adam gibi adamlık bir işe yaramıyor en kötü araba 100 bin TL
Şu beğenmediğimiz toşafk varya milletin oyuncak araba dediği en eski modeli 30bin ₺ olmuş 2 çi el 0 araba zaten saymıyorum 200bin₺ en güzeli 150bin₺ felan böyle ne olacak valla bende bilmiyorum
Olan cocuğa olmuş Parasızlık çaresizlik nedir çeken bilir bir araba almak için okadar sene çalış ama çözüm intihar olmamalıydı Ülkede fizik öğretmeni çöp topluyor hahah şaka gibi ama gerçek 😁
Hacı bir de sadece araba değil yazıyı tam okursan duygusal tatminsizlik var illa sevilmek için dış görünüşüm mü iyi olması lazım yani tipim mi iyi olması lazım diyor.
Sistemden değil kendi cahilliğinden intihar etti. Gençler bu dünyada çaba sarffetmeden altın çanakla bir şey sunmuyorlar sana. Çalışılıp çabalayıp kazanacaksın
0
1 Yorumla
Soran
+1 yıl
Abi bence tek bir cümleye bakmamak lazım orada kimse beni sevmedi diyor nerdeyse ayrıca duygusal tatminsizlik var mesele ev araba muhabbeti değil bir tek
Çocuğun bıraktığı notu okuduysan sadece konuşma tarzından bile ergen olduğunu anlardın. Bunu tek ben değil 5000 kişi söylüyor garantili. Yayında tartıştık bu konuyu.
Cocugun konusma sekli seninkine bin basar. Adam yasadiklarini icini dökmüş kimle tartismissin yayinda ingiltere proflariyla mi? Kendi yasinda 18 ben sana ergen diyor muyum?
İnsanlari elestirirken onun neler yasadigini ögrenin, Nelerden vazgectiklerini umursayin. Herkes cicek bahcesinde dolasmiyor ucurumun kenarindayken bir umut bekliyorlar adim atmak icin. Ben yaptigi dogru demiyorum tabikide yanlis birsey ama elestirmek ve ergen demek hic hos degil kardeşim
Bende Ergen'im doğrudur lakin isyanlarda değilim. 18 yaşında intihar edecek kadar ne yaşayabilir? Adamların 40 milyar borcu var yinede bir şekilde çalışıp evindeki çocuğunu doyurmaya çalışıyor. Afedersin herifin gözü önünde karısı si***liyor bu adam bile intihara baş vurmuyor. İntihar korkaklıktır. Belliki bu çocukta çalışmak istemeyen tembelin tekiydş ben o nottan onu anlıyorum. Ev arabası yok diye insan niye intihar etsin? Bunun var bide belki yüzünden hayatına kıyıyor
Calisarak noluyor oglum bu ülkede? Asgari ucretle ev araba almayi planliyorsan o işleri gecicen. Belli ki dünyadan haberin yok. Hersey torpil sermaye olmuş kiralar bile 1500 tlden asagi degil. Hayat size cok kolay geliyor
@Rafayelll Çocuk kuryeymiş. Lütfen kimsenin ne yaşadığını bilmeden yorumlama. Çocuğun kurye olduğu biliniyor. Zaten "... çalışma hayatı beni çok yordu, çalışmama rağmen hiçbir şey elde edemedim, elde edemeyeceğim." tarzında şeyler söylüyor. Çocuğun yazdıklarını tekrar oku, benim yazdıklarıma benzer şeyler söylemiş mi söylememiş mi gör. Önyargı iyi bir şey değil.
Ana Sayfa > Gündem > Sorular > Kocaeli'de 18 yaşındaki Furkan Celep bir araba, bir ev veya herhangi bir şey uğruna yıllarını harcamak istemediğini belirtti?