Selam herkese..Son bir kaç gündür bir olay gündeme gerçek anlamıyla bomba gibi düştü. Çünkü bu haberin baş kahramanı Türkiye'nin yakından tanıdığı ve muhalif bir televizyon kanalının haber sunucularından biri İsmail Küçükkaya idi. Artık dayanamayıp konuşma kararı alan 6 ay önce ayrıldığı eşi öğretmen Eda Demirci Küçükkaya'nın kendisine fiziksel ve psikolojik şiddet uyguladığını ve halende baskı altında tutulup susturulmak istendiği söyledi. Adalet istiyorum dedi.. Konuşması burada. Lütfen izleyin ve dinleyin. ÖNEMLİ..
İsmail Küçükkaya’nın eski eşine hem fiziksel hem de psikolojik olarak şiddet uyguladığı ortaya çıktı. Boşanma davasında gizlilik kararı olduğu için Eda Demirci 2 yıl sonra olayı anlattı.
Twitter da bu konu çok ses getirdi ve bir çok programında kadına şiddeti kınayan, 'Şiddete uğrayan kadını değil, yapan erkeği teşhir edin..' diye beyanlarda bulunan bununla ilgili, Twit atan Küçükkaya'nın Fox Tv tarafından kovulması istendi. Çok fazla tepki mesajı geldi.
Bu adamın öğretmenleri savunduğunu, seslerini duyurduğunu söyleyenler, yine bu adamın, bir kadını öğretmen olduğu için küçümsediğini hatta şiddet uyguladığını bilmiyor galiba. Biz kadın öğretmenler Eda öğretmenimizin yanındayız.#EdaDemirciYalnızDeğildir#ismailküçükkayapic.twitter.com/3qcebnuxDg— Hilal ŞAHİNER🇹🇷💛💙 (@hilali_can) June 15, 2020
Yatak odasında veya aynı evde yaşanan şiddetin ispatı mı olur? İşte bu kadar basit bir ünlünün bir olaydan sıyrılmasını seyrediyoruz. Ve çoğu kadın uğradığı şiddet için hastane raporu almaya gitmiyor, susuyor sabrediyor. pic.twitter.com/DmP4ye8dzT— sevda turkusev (@sevdaturkusev) June 16, 2020
Beni en çok şaşırtan da sürekli eğitimin öneminden bahseden bir kişinin öğretmen olan eşinin mesleğiyle alay etmesi. Küçümsemesi oldu. Ki öğretmen olmak her zaman tercih edilen, istenilen ve olmak için çok uğraşılan bir meslek.. Şahsi fikrim ise her kim olursa olsun kadına her türlü şiddete karşıyım. Hele ki bu yönde beyanlarda bulunan, böyle bir profil çizen biri bunu yapıyorsa...
Hiç bir kadın sanmıyorum ki her şey yolundayken en yakınana böyle bir iftira atsın.. Eda Hanım'ı sonuna kadar haklı buluyorum. Kendisine geçmiş olsun diyorum. Öyle şikayet etseydi yok 6 ay once neredeydi demekle olmuyor belki psikolojik olarak iyi degildi kendisini toparlayıp öyle hareket etti belki durumun seyrini nasıl bir yol isleyeceğini öğrendi ki zaten zarar verebilecek düzeyde gözünü korkutmuştur ki ispat edemesin diye.. Adam bilinçli olarak darp ettiğinde vucudunda iz birakmamaya dikkat ederken elbette ki bunu düşünmüştür, yoksa neden ilk cümlesiii "ispat ederse istediği cezaya razıyım." şeklinde olsun kiii. İnanılması için illa bir kadının daha sonu ölüm mü olması gerekiyor..
Ayrıca "Öğretmenlik" aşağilanacak bir meslek değil, kutsal bir meslek benim gözümde.. Zaten "bu yaşamı bu imkanları nerde bulacaksın" derken kendisinin acizliği her haliyle ortada.. Sevgisi biten, güveni sarsılan bir kadına milyonlari versen kalmaz ama bunu hesaplayamamış olacak ki böyle söylemlerle bile psikolojik şiddet uygulamayı tercih etmeyi seçmiş. Ayrıca izlenilmemesini ve Kendisi o koonummdaysa onu yüksek yere getiren yine halkın kendisi olduğunu unutmaması gerekiyor..
Her ne olursa olsun şiddetinin hiç bir türlüsünü savunmam ama neden şimdi konuşmaya başlandı bu konu iki tarafıda dinlemek lazım tek tarafı dinleyerek karar verilmemeli bence
Eda hanıma geçmiş olsun. Her zaman olduğu gibi yine geç bir seslenişi dinledik. İlk anda seslendirilen tek harfin zaman geçtikten sonra seslendirilen romanlardan daha etkili olduğunu yine unuttuk. Öğretmenimiz ilk anda ayağa kalkmış olsaydı şimdi daha az şiddet görmüş ve daha hızlı sesini duyurmuş olurdu. Kutsal bir mesleğin kutsal bir ferdine uygulanan baskı ve zulüm kabul edilemez.
İlk yuvarlanan çakıl heyelanın, ilk kayan kar parçası çığın habercisidir. Lütfen, kim olursanız ve nerede olursanız olun, asla susmayın ve bir daha olmaz diye düşünmeyin. Zaten büyük felaketler bir daha olmaz dedikten sonra oluyor.
Şaşırtan bir şey yok Niye şaşırıyorsunuz ki Medyada İlk kez mi görüyorsunuz nunun gibi iki yüzlü maymunları İlk kez mi karşılaşıyorsunuz kimliksiz omurgasız angutlarla Niye şaşırıyorsunuz ki Siyonistlerin tv'sinde önüne geleni kusmuk fışkırtan Fatih Portakal soysuzu da iki kelam etmis mi acaba bu meseleye dair? Hiç sanmıyorum. Çünkü birisi it diğeri ondan da it...
Kadına yapılan her türlü şiddetin karşısındayım araya girip dayak yemişliğimde vardır korkmamda. Fakat boşanmış gitmiş evliyken hiç şikayet olmamış çevrelerinden hiç buna ilişkin konu dedi kodu yok durduk yerde kadın ortaya çıktı veryansın etti. Bu banamı garip geliyor. Yine söylüyorum adamı savunmuyorum sevmemde onu ayrıca. Ama kadın çelişkili konuşuyor buna dikkat diyorum.
İnsanlar bu tip konulara yorum yaparken bile siyasi duruşa göre daha anlayışlı ya da tam karşıt ve sert şekilde yaklaşım sergileyebiliyor. Bu kadar hassas konuda bile objektif olamayanların yorumlarını zerre kadar önemsemediğimi söylemeden edemeyeceğim..
Konunun aslında gelince, statü ne olursa olsun cinsiyet kadın olunca bu tip konularda çekimserlik maalesef ağır basıyor. Cesaret gerektiren bir durum. Özellikle böyle göz önündeki kariyer sahibi bir insanın eşi olup şiddet gördüğünü açığa çıkarması demek tüm yaşamlarına etki eden bedelleri ödemeye mecbur kılabilir. Bütün bunları göze alıp sonunda gündeme getirmiş bu kadını ancak takdir ederim. Umarım adalet yerini bulur, yapılan hiç bir suç ve hiç bir şiddet olayı yanlarına kâr kalmaz...
Tek tarafın iddialarıyla olmuyor bu iş. İsmail Küçükkaya'nında çıkıp bir şeyler söylemesi gerekiyor. Eğer susarsa kabul etmiş olacak. Buda çok ahlaksız bir durum..
Malum cenahta kim neyi savunduğunu iddia ediyorsa, kim ne için bağırıp çağırıp sağa sola iftira atıyorsa gerçekte o pisliği aslında tamamen kendisi yapıyor.
Rahmetli Uğur Mumcu ne demişti: "Bu memlekette banka soyarken kar maskesi, ülke soyarken ve bilumum kirli işleri yaparken de Atatürk maskesi taktılar."
Tıpkı kadın hakları, feminizm duyarı kasanların maskelerinin düştüğü gibi.
Diger yorumlara bakar. isen hep siyasi yaklaşmışlar ve sol düşünceler, cidden yazık eğer bu İsmail Küçükkaya değilde mesela Atv den birisi olsaydı daragacı kurulmustu, yorumlarda ki bircoğu KS nin fenomen geçinen kalemşörler kadın evli iken şikayette bylunmuşmu? Tek taraflı olaya bakmayalım cinsinden Küçükkayayi koruma moduna geçmisler, yaziklar olsun bu yorumları yapanlarin Insanlığina, yazık...
Ben şahsen, kadının dediklerine temkinli duruyorum. Evli olduğu durumlarda her hangi bir belirti yok, rapor yok, şikayet yok. Birden bire ortaya çıkıp, tek taraflı itirafta bulunuyor, buna yargısız infaz denir. Böyle durumlarda nedense erkeğin haklı olup-olmamasına, böyle birşeyin aslı varmıdır-yokmudur araştırmadan hüküm veriliyor. Benim en çok rahatsız olduğum eşlerden birisinin eşi ile arasındakileri toplum önünde söylemesi... Dayağı da asla savunmuyorum, savunmamda...
Şiddetin fiziksel ve psikolojik yönünü tasvip etmiyorum. Lakin, gizlilik kararı olsa bile bu çağda sağır sultan bile her şeyi duyarken ansızın bu olayın çıkması bana garip geliyor. Umarım gerçekten de yanılıyorumdur. Fakat, yanılgımın altından üstü kapalı iktidar bazlı bir karalama kampanyası çıkarsa da şaşırmam.
Mesleğinde gayet başarılı olabilir ama erkeklerde bu sinir kontrol mekanizması denen olay yok gerçekten o yüzden inanırım ama kadın da abartıyor olabilir çift taraflı dinlemek lazım
Bu olaydan çok kötü kokular alıyorum. Eski eşinin röportajini okudum ve surekli Atatürk'çü oluşuna atıfta bulunmuş. Siddetin her türlüsüne karşıyım ama Atatürk üzerinden konuşması son derece leş ve toplumsal bir yönlendirme gibi bence.
İktidar yanlıları ve Atatürk dusmani hainler icin bulunmaz bir fırsat yaratti. Bu doğru değil. Kendini savunmak icin milli değerlere laf etmesi dogru degil.
Hemcinsim dahi olsa karşımdaki cahil bir kadın değil, öğretmen. Bir yere kadar susarsın, evet bunu anlayabilirim ama boşanmışsın. Bu kadar büyük travma yaşayacak bir şiddette maruz kalıp, 6 ay sonra konuşması bana ilginç geldi. Diyelim ki o an cesaret edemedi, cesaretini şu an topladı neden ilk isteği işinden atılmasını dilemek? Neden maddiyat?
En büyük savunucular hep işleyenler oluyor ben buna şaşırıyorum. Dün okumuştum. Üzüldüm kadına hemde çok aynı yatakta karısının yanında başka kadınlara fotoğraflar atıyormuş pis herif. Böyle ahlaksızlık düşman başına gelmesin yemin ederim.
Eger gercekten yaptiysa cok büüyk serefsizlik ama maalsef kültür ve egitim seviyesi yüksek bir kadina benziyor ve bu tarz kadinlar böyle durumlar da sessiz kalmaz diye düsünüyorum yeni olayin yasandigi gün hemen polise ya da doktora gidip rapor alirlar tam olarak elestirmeden, yargilamadan söylmek istiyorum bana komplo var gibi geldi.
Yalniz bunu yapan fox tvden degilde ahaberden biri filan olsaydi yer yerinden oynamisti kadina siddete toz konduramayanlar bu haberde surekli bir bahane bulmaya calisiyor saka gibiii...
İsmail'i iyi biri olarak gördüm, Fatih ile. Şunu bilin ki "bu adam yapmaz, bu kadın yapmaz" demeyin kimse için çünkü onları sadece en yakınları tanır. Atatürkçü herkes olabilir ama herkes iyi olamaz.
Ben bu konuda linç kampanyası olduğunu düşünüyorum. Yanlış anlaşılmasın İsmaili savunduğumdan değil birilerinin prim yapma adına bu söylemleri yaydığını düşünüyorum.. Eda demirci akıllı biri olsa idi medyaya sızdırmazdı. dr raporu alırdı.
Yıllar önce olan bir şeyi şimdi konuşması saçma, öyle bir şey olduğunu da düşünmüyorum ama olabilir. Başarıları gün geçtikçe arttığı için yapılmış bir oyun olduğunu düşünüyorum.
Yahu iktidarı savunan insanların, oy veren insanların takip ettikleri hocalar hacılar diyordu ki kadını dövün. Sizde savunuyordunuz bunu. Şimdi noldu da herkes ayaklandı.
Gerçek olabilir veya siyasi ideolojisi yüzünden karalama kampanyası da olabilir. Bunu kanıt olmadan bilemeyiz. Leş twitter kitlesinin yorumlarına bakarak bir algı oluşturmak çok yanlış olur.
@mutantnproud hehe, öyle san sen, bu konuda seninle tartışmayacağım kusura bakma her şey oyun bunun farkında değilsiniz, az kısım hep böyle ne kadar konuşsak ikna olmazsın bu yüzden işine bak.
Kadın olmadığın için görmek işine gelmiyordur muhtemelen ama Türkiye'nin HER KESİMİNDE kadına şiddet uygulanıyor. İnsanların siyasi görüşüyle öfke kontrolü arasında bağ kurmayı nasıl becerdin?
@mutantnproud ben de feminist biriyim ayrıca, siyaset her şey de var, sadece bunları göremiyorsunuz her şey siyasettir, ve iktidar yancılarıyla dolu her taraf farkında mısın bilmiyorum, böyle şeylere ben de şiddetle karşı çıkıyorum ama, sen ve senin gibiler yani sizlerin düşündüğün gibi değil.
Ben seni sadece yukarıdaki konuda eleştirmiyorum. O olayın doğru veya yanlış olduğunu bilmek zaten imkansız şu an. "Atatürkçü biri asla böyle bir şey yapmaz" demek kadın şiddetine olan tepkinin bilen politik olduğunu anlamını taşır. Senin derdin şiddet görmeleri değil, karşı taraftan biri yapınca bunu malzeme olarak mı kullanmak yani? O yüzden mi seninle aynı düşüncede olan biri yapınca at gözlüğü takıyorsun?
Belki anlamazsın diye tekrar ediyorum. Ülkede her kesim şiddet uyguladığı halde senin spesifik olarak bir kesimin şiddetini yok sayman eleştiriliyor burda.
@mutantnproud daha önce de belirttiğim gibi ne kadar konuşursak konuşalım çözümleyeceğiz, sonuca varamayacağız, düşüncende elbette haklısın saygı duyuyorum, senin de benim düşüncelerime saygı duymanı beklerdim.
@benbendeğilimartık , @mutantnproud zaten görüşüne saygı duymuş. Ayrıca toplumun kastettiğin cahil kısmından olduğunu düşünmüyorum ki olsa bile bu konuda haklı ve olayın gerçek olup olmadığını elbette bilmediğimizi de söylüyor. Onun söylediği politik açıdan aynı görüşe sahip olduğumuz insanlar ne yaparsa yapsın onu masum göstermenin yanlışlığından onun yanlışını görmeyip karşıt siyasi görüşe sahip olan birisi yaptığında vereceğimiz tepkiden farklı kılmaya olan tepkisini dile getiriyor. Çok üzülerek söylüyorum ama yaptığın Recep’in 3-5 yemine gelip oltaya takılanların sonradan gözlerinin Recep aşkıyla kör olmasına bile benziyor. İnsanların siyasi görüşlerine, zeka düzeylerine göre kişilik ve ahlak boyutunu pekala az çok bilebiliriz fakat toplumda elbet istisnalar olacaktır. Ama ben demiyorum ki “İsmail Küçükkaya bunlardan birisidir.” ne var ki olabilir de gerçeği bilemeyiz ki gerçekse doğru şekilde eleştirmek millet olarak görevimizdir. Aynı siyasi görüşe sahip olduğumuz için tüm delillere rağmen inkar etmek, karşıt olduğunuz politik görüştekilerin yanlışlarına eşdeğer sayılabilecek derecededir.
@Be_smart ünlü olmakla alakası yok. İftira çok kolay atılabilen bir şey o yüzden kanıt bulunsun ondan sonra adamı gömün diyorum. Sizin hakkınızı savunuyorum yani
@Be_smart bu adamı savunmuyorum. Ben her zaman ortada bir suçlama varsa %100 emin olunduktan sonra harekete geçilsin diyorum. Kuru lafa göre ceza verilmez
Nasil boş çıktı, herkes sılayı savundu, kadinin beyani onemli dendi.. her kadin şiddetin de sanki delillere bakiliyor gibi konuşma... kim yaptigini itiraf ediyor? Böyle aşkla savunan da görmedim... itiraf mi bekliyorsun adamdan? Pes
@Be_smart senin derdin ne anlamadım. Eski karın kalksın yalandan beni dövdü desin senide linç mi etsinler? Sılayı savundular ve sılanın haksız olduğu ortaya çıktı. İtiraf beklemiyorum, polisin olayı araştırmasını bekliyorum
Bu tip beyanlarda erkek eger sade vatandaş ise zaten dikkate alınmıyor.. ben burada israrla bu adam yapmaz veya mutlaka dinlensin yorumlarıni pek ciddi bulmuyorum
@Be_smart ben öyle bir yorum yaptım mıki bana laf ediyorsun. Suçlayan veya suçlanan kim olursa olsun kanıtlanmadan cezalandırılamaz. Kanıtlanırsa her türlü cezayı hakeder
Ana Sayfa > Gündem > Sorular > Haber sunucusu İsmail Küçükkaya'nın eşi Eda Demirci, Küçükkaya'dan şiddet gördüğünü söyledi. Konu hakkında sen ne düşünüyorsun?