"Corona virüsüne karşı önlem olarak Türkiye’nin hemen her yerinde belediyeler sokakları dezenfekte ediyor. Ancak uzmanlara göre bu, virüsün yayılmasını engellemediği gibi aksine yararlı bakterilere zarar verip ekosistemin dengesini bozarak başka virüslere davetiye çıkarabilir. 29 çevre derneği ortak bildiri yayınladı. Bildiride şu ifadeler yer aldı: “Bizler temel hijyen konusunu maskeleyen, takıntıyı öne çıkartan, topluma kafa karıştırıcı mesajlar veren bu şovlara karşıyız. O yüzden bakterilere, kentin ağaçlarına, hayvanlarına sahip çıkıyoruz. Herkesi korona virüsüne karşı doğayı ve toplumu savunmaya çağırıyor, bu kimyasal kirliliğin yol açacağı ekolojik yıkıma karşı çıkmaya davet ediyoruz.“ Metni hazırlayan 360 Ankara Derneği’nden enerji ve iklim uzmanı Önder Algedik, Hürriyet’ten Ece Çelik’e yapılan bu dezenfekte çalışmalarının yarattığı tahribatı şu sözlerle anlattı: “Belediyeler, içinde çok çeşitli kimyasal maddelerin olduğu sıvılarla kent meydanlarını yıkıyor. Ancak buralar iki saat içinde eski haline geliyor. Peki bu kimyasallar nereye gidiyor? Bu maddeler ağaç köklerini kurutuyor, çok sayıda bakteri ve mikroorganizmayı öldürüyor. Yani ekosistemi bozuyor. Uzmanlar virüslerin insanların doğal hayata müdahale etmesinden kaynaklandığını söylüyor. Doğaya verdiğimiz tahribatlar ortadayken bizler temel hijyen kurallarını uygulamak yerine kimyasal kullanmayı tercih ediyoruz. Bu kimyasallar yeni hastalıkların oluşma ihtimalini arttırıyor.”"
Uzmanlar "Sokakların dezenfekte edilmesi faydalı değil zararlı" dedi. Sizce sokaklarda ne gibi tedbirler alınmalı?
İyi de yeri yıkamanın bir mantığı yok ki salaklık virüs yerde en fazla 17 saat tutunabiliyormuş yeri yıkayacağına dezenfeksiyon cihazları ile deli gibi ilaç sıksınlar etrafa yıkamanın faydadan çok Zararı var
ben onu bunu bilmem ama bilanço ortada!! 2069 yeni vaka daha var toplam 5698 vaka 92 ölüm git git gide ölümler de artıyor ne yapacağımızı bilemedik dua ediyoruz allahım bitsin artık!!!
bitkisel olanlarını kullanıyor bizim kurum. tabi yalan değilse. bence belediye o topa girmez. ama tabi bakmak lazım. dezenfekte işi zaten anlık bir olay. sen dezenfekte ettin. 1 saat sonra biri cıktı evinde coronalı. sokak tabelasına elledi bulastırdı vs ordan ali aldı veli aldı. yani bunun sonu yok. ben öyle yorumluyorum tabi yanlıssam düzeltin. full time her sn dezenfekte edilmeli bu durumda heryer. o da fiilen mümkün değil.
"virüsleri bakterileri tedavi ederek Allah'a karşı geliyoruz" gibi saçma bir şey diyen de vardı. hem de kendisi corona bilim kurulu üyesi prof. dr. mehmet ceyhan. diğer yandan ingiltere başbakanı boris johnson "sürü bağışıklığı" düşünüyordu. kendisinde de corona pozitif çıktı ve şimdi karantinada. bu yüzden hiç birine inanmıyorum. sadece gerektiği kadar temizlik yapılması gerekiyor. mesela sürekli neredeyse her dakika el yıkanırsa o da egzama yapıyor. bu yüzden gerektiği kadar temizlik yeterli.
eve gidince ayakkabı altı yalamak ne kadar saçma ise sokak dezenfekte etmekte aynı saçmalıkta kimseye yollardan virüs bulaşmıyor binaların merdiven Korkulukları avm şer toplu taşıma araçları sık kullanılan devlet daireleri kurum kuruluşlar detaylıca elden geçirilirse daha etik olur foşur foşur sokak yoklamak hem israf hem de ekipleri boş yere saçma sapan birşeyle uğraştırıyoruz
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
İlk başlarda sokakların bu şekilde dezenfekte edilmesinin, foşur foşur yıkanmasının çevre kirliliğine, suların kirlenmesine yol açacağını söylediğimde geri kafalılıkla suçlanmıştım. Yanılmadığını görmek güzel oldu.
Saçma , herzaman yapılan bir uygulama degil, belediyeler çalışıyor ve yapmaları gerekenı yapıyorlar. Evlerini temizlerken kullandıkları çamaşır suları nereye gidiyorsa onlarda aynı yere gidiyor. İlla muhalefet olacaklar. O kadar çok düşünüyorlarsa çevreyu evlerındede kimyasal madde kullanmasınlar.
Herkes uzman kesildi. Ve hepsi farkli konusmaya basladi. Uzman olmayan ve covid19 u klinik ortamda incelememis adamlar konusmayi biraksin artik yeter.. 10 adam hepsi birbirinin tersini soyluyor. bilmiyorsun iste.. bilgimiz yetersiz de..
Ne halt yiyeceğimizi bilmeden bir sağa bir sola savrulup duruyoruz napalım. Hayır diyorlar ki madem geldik gidiyoruz bari cenabet gitmeyelim. Keyifli akşamlar
bilinçsiz şekilde iş yaparsa gösteriş olsun yapmak olsun diye yapılırsa olacağı bu kimse kusura bakmasın da adam haklı bunu yapacaklarına evlere temizlik malzemeleri dağıtılsa daha faydalı olur
Bu kadar dezenfektan kimyasal bileşenler mutlaka zarar verecek doğaya tüm dengeleri altüst etmeyiz umarım bundan on yirmi yıl sonra ot bitmez topraklarla karşı karşıya kalabilirizde
Uzmanlar doğru söylüyor. İnsanlar kendi temiz olsa yeter. Sanki su kaynaklarımız çok bolmuş gibi boş yere harcamışlar. Virüs bitince su kıtlığı yaşamazsak iyidir.
İnsanlar çöp atmasın , tükürmesin vs kim kendi evinin içinde bunları yapıyor kimse... evinde yapmadığını niye çevrene yaparlar anlamış değilim... önce kendimizden başlamalıyız o yüzden
Ya bakın şimdi bunların dezenfekte ettiği yerlere ekmek falan atılırsa kediler köpekler de yiyip zegirlenip ölürse o dezenfekte etme boruları onların bir ...
O öyle degil bu öyle degil şu şöyle olacak skicem fikir ayrılıklarınızı.. Sizi takip etmekten yorulduk lan, şu hale bak en büyük silahımız kolonya, tedbir evden cıkmamak.. Kurbanlık koyun gibi bekliyoruz as
Sokagi yikamanin ne ise yaradığını kesinlikle anlamış değilim.. dezenfekte edildikten sonra üzerinden araba da insan da geçecek.. ve yere yatip eline yüzüne surmedikce bulaşan bir sey değil.. tamamen gösteriş, israf ge cahillik
Ben faydalı olacağına inanıyorum. Doğaya zarar vermek istemiyorsanız çamaşır makinesine koyduğunuz deterjandan, bulaşık makinesine koyduğunuz deterjandan vazgeçinde sudaki canlılar rahat yaşasın.
Her uzaman kendi acisindean yorum yapiyor olan vatandasa oluyor kafası karışmaktan ve paniklemekten oteye gitmiyor. Her ağzı olan konusmasa sanki daha iyi olacak