Yeşilay'ı araştırırken 2006 yılında IOGT'e üye olduğunu farkettim. Nedir bu IOGT diye biraz araştırayım dedim kuruluş tarihi resmi olarak 1991 fakat temelleri 1850 lere kadar gidiyor. IOGT açılımı " International Organisation of Good Templars " yani " Uluslararası Şövalyelerin Uluslararası Organizasyonu " biraz daha araştırırken vikipedide bir cümle dikkati mi çekti " The IOGT originated as one of a number of fraternal organizations for temperance or total abstinence founded in the 19th century and with a structure modeled on Freemasonry, using similar ritual and regalia." Masonluk üzerine kurulmuş bir örgütmüş yani IOGT buda IOGT üyelik sertifikası ne düşünüyorsunuz?
Güncellemeler
+1 yıl
Güncel
Yeşilay'ın IOGT üye olması hakkında ne düşünüyorsunuz ?
Vay yesilay da demek Stklar gibiymis. Adamlarin girmedigi kapi yokmus
1
17 Yorumla
Soran
+1 yıl
17 ocak 1920 da alkol abd de yasaklaniyor 5 Mart 1920 de yeşilay kuruluyor amaç neydi peki masonlar insanları düşündüğünden mi alkole karşılar tabi ki hayır. Abd de Dutch Schultz, Al Capone ile Lucky Luciano gibi adamlar , ülke çapındaki alkol satışı yapan teşkilatlara yasadışı içki tedarik ederek hatırı sayılır servetler yaptılar
Bir şey yasaklanirsa yasaklar cezbedici olur gençlerde bu etki görülüyor beklemezdim hiç yesilay saygindi gözümde bir şey de güzel kalsaydı belki de fislemek için aracı oldu kim bilebilir. Gsm operatörleri ona buna numaralari dağıtıyor ya bu da böyle olur mu olur :(
Amaç alkol firmalarını 10-15 yıl kadar kapatıp sonra tekrar açıldığında alkol firmaları bazı kişilerin tekeline girmesini sağlamaktı yani demek istediğim mesela seninde alkol firman var benimde alkol yasağı geliyor ikimizde firmamızı kapatıyoruz ama ben el altından kaçak yollarla alkol satışına devam ediyorum bunu tek ben yaptığım için tabi ki pahalı bir fiyata satıyorum alkolu ve tüm alkol piyasasını ele geçirip zengin oluyorum ilerde alkol yasağı kalkınca diyerek firmalarda alkol fabrikası açsada ben bütün alkol piyasasını çoktan ele geçirmiş oluyorum. Bunun Türkiye ayağıda yeşilay 1920 de savaş var bunlar gençlerimiz alkol içmesin diye düşünüyor hatta 1920 de TBMM tarafından alkol yasaklanıyor fakat 1924 te Atatürk bu yasağı kaldırıyor yani masonlar ile ters düşüyor Atatürk ya masonların bu planını görüyor ya da kendisi alkol sevdiğinden bu yasağı kaldırıyor emin değilim ama bence ikiside.
Atatürk 1935 te mason localarını kapatıyor mason localarının kapatılması mecliste büyük tartışmalara yol açıyor. Atatürk bu tarihten sonra hastalanıyor ve 3 yıl sonra ölüyor. Ne yani Atatürk'ü masonlar mi öldürdü diye inanmaya bilirsin belki fakat Atatürk'ün doktoru bile yani Dr. Mim Kemal Öke'in mason olduğunu öğrendim. İttihat ve Terakkinin sivil ayağıda masonmuş ( Enver paşa yi falan kastetmiyorum onlar askeri ayagi ). Meclistede birçok mason milletvekili varmış. Yani Atatürk ne zaman masonların kuyruğuna bastı o zaman Atatürk öldü.
Simdi de hala aktifler bildiğim peygamber katillerindem ben devlet liderleri katilligi de beklerim uçuk gelmiyor bana ki Turkiye' yi güçlü isgal etmeleri Gladio gibi yabancilari yonetime sokmalari da anca 1940' larda baslamistir yogun olarak dusmani ortadan kaldirmak mottolari. Bugünkü ic savas diye isgalcileri yollamalari gibi
Hasan Saka gibi Başbakanlari ilk duydum da sairlere edebiyatcilara üzüldüm. Riza Tevfik, Resat Nuri Güntekin edebiyatcilar ince ruhlu adamlardir görüşümü sabote ettiler. Türkiyedeki masonlar fason derdi Aytunc Altındağ. Atatürk Masonlugu kullanmis diye düşünüyorum ben de olsam bir yolum varsa çıkış için giderdim diye düşünüyorum. Sağ olun çok makbule geçti
En İyi Cevaplar