Ölüye mevlit okutmayı sevap zanneden halkımız bu saçma alışkanlıklarından kurtulur mu?

Ölüye mevlit okumak tamamen zırvalıktır.
Ölüye mevlit okutmayı sevap zanneden halkımız bu saçma alışkanlıklarından kurtulur mu?


Mevlit kutsal bir şey olmayıp Süleyman Çelebi’nin yapıtı olan ve Hazreti Muhammet’in doğumunu, yaşamını anlatan bir eserdir. Ölünün arkasından bunu okumanın bir mantığı yoktur. Zaten okunan şeyden dinleyenlerin çoğu bir şey anlamaz oda ayrı bir hikaye.
Güncellemeler
+1 yıl
Mevlit her ülkede çıkmış bizde de 15. yüzyılda ortaya çıkmış ve bir gereklilik gibi ölünün arkasından okunur. Pek çok din adamı bu gerçeği söylemez çünkü hepsi köylerde mevlüt okuduktan sonra para alır.
Ölüye mevlit okutmayı sevap zanneden halkımız bu saçma alışkanlıklarından kurtulur mu?
Cevapla