piyasadaki bir bankada ticari bankacılık bölümünde 6 ay çalışıp istifa ettim. size bazı şeyleri anlatmak istedim.
ilk olarak bankalar tefeci mantığı yanlıştır. bankalar kötüdür ancak bu mantıktan dolayı değil. bankanın temel çalışma prensibi sizden %8 faiz vereceğim diyerek topladığı parayı başka insanlara %10 kredi ile verir. aradaki fark onun kazancı olur. bu kazanç ile personel ihtiyaçları da dahil olmak üzere her şeyi karşılamaya çalışır. bugün bir iş adamı banka olmasa 4 milyon tl parayı nereden bulacak? senden benden mi dilenerek toplayıp yatırım yapacak?
bir de sizden hizmet bedeli alır. önceden bir fatura yatırmak için vergi dairelerine gidip 4-5 saat bekleyeceğinize artık otomatik ödeme talimatı ile bunları düşünmezsiniz. size 4-5 saat kazandırıp aldığı 1-2 tl hizmet bedeli fazla para değildir. hatta onları da artık alamıyorlar.
aynı zamanda çok kredi gördüm, battığına da şahit oldum. kredilerin batmasının sebebi %95 krediyi kullanan kişidir. benim bir arkadaşım hakim olduktan hemen sonra 110 bin tl ile mercedes aldı. sonra bir kaç sıkıntı yaşadı ve ödeyemeyecek duruma geldi. şimdi burada banka parayı tahsil etmek için eve haciz gönderdiğin de tefeci mi olur? o parayı almazsa senin benim bankadaki paralarımızda uçar gider.
firmalarda farklı değil. bugün ister katılım bankası ister normal banka olsun hepsi faiz ile çalışır. kar payı veya faiz bankanın var olma amacıdır. bu hizmetin bir bedelidir. sen bir cafeye oturup gelen çayın maliyetinin 20 kuruş olduğunu biliyorsun ama ona 3 tl verip gönül rahatlığı ile gidiyorsun, ancak senin binlerce tl'ni koruyan kuruma tefeci diyorsan aklından zorun vardır. bir firma sahibi elde ettiği kar ile 3-4 tane audi, mercedes alıp sonunda batıyorsa bu bankanın suçu değildir.
banka kötüdür çünkü bu kadar insanlardan elde edemediği karı çalışanlarını sömürerek elde eder. ben gece 22.30'da işten çıktığımı bilirim. yani banka sizi değil, çalışanı sömürür.
ilk olarak bankalar tefeci mantığı yanlıştır. bankalar kötüdür ancak bu mantıktan dolayı değil. bankanın temel çalışma prensibi sizden %8 faiz vereceğim diyerek topladığı parayı başka insanlara %10 kredi ile verir. aradaki fark onun kazancı olur. bu kazanç ile personel ihtiyaçları da dahil olmak üzere her şeyi karşılamaya çalışır. bugün bir iş adamı banka olmasa 4 milyon tl parayı nereden bulacak? senden benden mi dilenerek toplayıp yatırım yapacak?
bir de sizden hizmet bedeli alır. önceden bir fatura yatırmak için vergi dairelerine gidip 4-5 saat bekleyeceğinize artık otomatik ödeme talimatı ile bunları düşünmezsiniz. size 4-5 saat kazandırıp aldığı 1-2 tl hizmet bedeli fazla para değildir. hatta onları da artık alamıyorlar.
aynı zamanda çok kredi gördüm, battığına da şahit oldum. kredilerin batmasının sebebi %95 krediyi kullanan kişidir. benim bir arkadaşım hakim olduktan hemen sonra 110 bin tl ile mercedes aldı. sonra bir kaç sıkıntı yaşadı ve ödeyemeyecek duruma geldi. şimdi burada banka parayı tahsil etmek için eve haciz gönderdiğin de tefeci mi olur? o parayı almazsa senin benim bankadaki paralarımızda uçar gider.
firmalarda farklı değil. bugün ister katılım bankası ister normal banka olsun hepsi faiz ile çalışır. kar payı veya faiz bankanın var olma amacıdır. bu hizmetin bir bedelidir. sen bir cafeye oturup gelen çayın maliyetinin 20 kuruş olduğunu biliyorsun ama ona 3 tl verip gönül rahatlığı ile gidiyorsun, ancak senin binlerce tl'ni koruyan kuruma tefeci diyorsan aklından zorun vardır. bir firma sahibi elde ettiği kar ile 3-4 tane audi, mercedes alıp sonunda batıyorsa bu bankanın suçu değildir.
banka kötüdür çünkü bu kadar insanlardan elde edemediği karı çalışanlarını sömürerek elde eder. ben gece 22.30'da işten çıktığımı bilirim. yani banka sizi değil, çalışanı sömürür.
Güncellemeler
+1 yıl
www.cumhuriyet.com.tr/.../...dil_cok_sasirdi_.html yoksa jet fadıl gibileri sizin paranızı toplayıp kaçar giderler :D
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer