https://i.hizliresim.com/qd5WYZ.jpg
Plastik poşetin ardından ekmeğe sarılan kağıt ve yoğurdun kabı da ücretli olacak. Sizce i̇yi mi?
https://i.hizliresim.com/qd5WYZ.jpg


Cidden şaka gibi bir durum...
şimdi poşet ucuzdu bunlardan 1 tl aldıklarını farzedelim 3 tl olan kutu kola 4 tl mi olacak ya da 4.75 olan yoğurt 5.75 mi olacak? Yani devlet kdv aldığı gibi bu ürünlerden ambalaj parası da mi alacak? Zaten kdv aliyor her urun için bu dış kap parası da nedir hadi poşet çevre için denilindi saf gibi tamam diyip geçtik ee bunlar da mi çevre eğer çevre bu kadar önemliyse bu durmadan yapılan betonlaşma niye durmuyor? Amaç çevreyse neden en yeşil yerler en denize yakın yerler imara açılıyor?
Gercekten devlette hic mi para kalmadı herşeyden katkı almaya başladı?
bunları üreten şirketlerden alacakmış ama dolaylı yoldan tüketiciyi vuracak bu uygulama çünkü şirket sahipleri vergi yüzünden ürüne zam yapmak zorunda kalacak
👍 evet dediğin gibi betonlaşma daha da beter olacak yatay mimari daha çok alanı kaplar çünkü.
Evet arkadaşlar siz canınızı sıkmayın "devlet babanız hep arkanızda!" sesiniz çıkmadığı sürece s*kilmeye devam..
Evet hemde ayakta.
Türkiye'nin yurtdışından yıllık ortalama 33-35 bin ton çöp aldığını biliyor muydunuz? Geri dönüşüm için ithal etmekten bahsetmiyorum, hem para alıyor hem çöp alıyor. Eller, kendi ülkelerini kirletmemek için bizim gibi dangalak ülkelere çöplerini gönderiyor. Biz o çöpleri ne yapıyoruz peki? Topraklarımıza gömüyoruz!
Poşetlerin ücretli olmasının sebebi doğayı korumaktı değil mi?
bunu bilmiyordum doğrudur :D
beni doğrudan yatırıp züksünler dayanamıyorum artık:((
Cevap
24Cevap
Neden tüketiciye mâl ediyor anlamış değilim. Madem bir adım atacaksın doğa için en kestirme yol bunu direk üreticiler üzerinden ele almak. Zara ve mango mesela kağıt poşet kullanıyor, lcw plastik kullanırken. Aynı şekilde diğer markalar da en başından bunu böyle yapabilir.
zaten şirketler borç batağında
Tüketici de öyle 😂 devletin amacı doğayı korumaksa eğer bu geri dönüşüm işini üreticiler ile ele alır ve bu konuda vergi indirimi yapar mesela. Ama amaç gündem 😂
Burdan anlıyoruz ki poşetin ücretli olması çevre için değil imiş. Bide geri kazanım payı diye düdüklüyolar milleti ulan vergi diyebilin artık şuna. Yoğurdu da avuçla taşırız evdeki poşeti götürüp ona dökeriz 😂😂😂
mesela gazoz aldın diyelim barkottan geçirmeden içmelisin markette açıp cam şişe çünkü barkottan geçirince cam şişeyi boş olarak iade edebilirsin :D :D
İstanbul gidince muslukları kesildi tabi. Bakalım neler göreceğiz daha
Ama ;
HER ŞEY ÇOK GÜZEL OLACAK
seçimleri kazanacağını sanmıyorum ekrem'in mutlaka birşey yaparlar gibi geliyor.
Bu sefer halk farkında ve tepkili. Kaleleri bile isyanda.
Yalandır ya lütfen sacmalamayin. Ayrıca poset kullanimina karsi olmamiz gerek parasindan sikayet edecegimize değil mi? Dogada kac yy kaybolmadigini daha ilkokulda öğretiyorlar. Bir bez canta kullanmak zor değil.
poşeti anlıyorum ama sadece poşette değil çoğu üründe uygulanacak
Sıfır atik projesi baslattilar zaten. Bence güzel seyler. Doğa yeterince kirlendi zaten biraz duyarli olsak iyi degil mi?
geri dönüşüm iyi birşey doğa için ama yoğurdu nasıl alacağız marketten kabından çıkartma olanağımız yok ki aynı şekilde cam ve metal ürünler doğa için o kadar kötü değiller ki neden bu uygulama bir tek poşeti kapsamıyor?
Bence orda bir yanlis anlasilma olabilir. Yoğurt kabi mantikli gelmedi.
sadece yoğurt değil düşünsenize meyve suyu kabından da para alacaklar artık markete pipet ile girip barkoddan geçirmeden önce içerek boşaltmamız gerekecek
Asparagas ya belli. Olmaz öyle sey insanlari kiskirtiyorlar.
belki deniyorlardır birşey diyemem ama haberleri paylaştım atv de bu haber yapıldı. bence bu uygulamayı devreye sokacaklar
Devlet fabrikaları gelir kaynaklarını sattı elde bişey kalmadı gelir elde etmek adına vergilere ve bu tür şeylerle biniyor vatandaşın üstüne ayikamadin mi
iyi o zaman a q yogurdu elinde taşırsın
@UyanGafilTürk bu soylediginize gerçekten inaniyor musunuz ya? Şaka gibi. Gerçekten esef duyuyorum dehşetle.
Sen Körsen cahilsen ne anlatalım daha sana. Allah akıl vermiş kullanmak bedava. A haberle yatip kalkarsan Alice harikalar diyarında yaşarsın tabi. Hani ne üretiyon göster bana zamlar nerden geliyo çok geliştiysek, dolar niye artıyor... Sen zenginsen orası ayrı tabi devlet fakirden alıp zengine veriyor. Şimdi buna da bir cevap yapıstirisin sen cevap vereyim ablam maliye de çalışıyor zenginler vergi falan vermiyor aptal mal gibi yaşamaya son verin artık sizin yüzünüzden olan bize de oluyor. Yoksa beter olun demesini iyi bilirdim
@UyanGafilTürk ne dedigin belli degil poset parasindan nerelere atladin. Allah sana akil mantik versin tek diyecegim bu.
Biz akp oncesi turkiye ile sonrasını bildigimiz icin icimiz cok rahat. Tavsiyem siz de biraz hafizanizi tazeleyin. O zaman akp ye sukredersiniz.
@UyanGafilTürk yasin küçük bilmezsin sen de buyuklerin bilir ama onlar da inkar ediyorsa bisey diyemem.
Allah'a size akıl fikir versin fikirsiz cahil köpekler sizin beyinsizliginiz yüzünden olan bize oluyor. Eski devirlerde şimdiki devir bir değil eski devirdeki başka ülkelere bak gelişmekte bizden kaç kat ustteler. Neyse lan sabaha kadar anlatsam da siz beyinsizler sürüsü anlamazsınız duvar anlar siz anlamazsınız. Sizin gibi kerizler de olmasa akp nasıl ayakta kalacak. Başka biri gelse sanki taş devrine gidecez bu kadar sığ düşüncelisin. Allah aklını almış canını da alsa keşke kurtulsak
@UyanGafilTürk asil Allah sizin gibi mallarin aklini almis. Sanki takvimde seneler geciyor diye gelisim de kendiliginden geliyor. Sus ya beyinsiz. Yil olmus 2019 daha eve su tasiyoruz cesmeden cunku chp belediyesi ve senin gibi mallar sove sove karda camurda su tasimaya ragmen yine pasa pasa chp ye oy veriyor. Asil senin gibi mallar yuzunden olan bize oluyor. Yil 2019 ya su tasimak ne?_ akp olsa Boyle bir rezillik yasamayiz sehrin ortasinda. Sen daha bos bos konus.
Daha beter ol yolu köprüyü bir bok sanıyorsun ben eskiden AKP'ye oy verdim ama artık vermicem hepsi haram zıkkım olsun ona hala destek vermeye devam edenlerde bu vebale ortaktır hepsine Allah soracak hepsini iki tarafta da kahru perişan etsin. Bütün mazlumların ahi uzerinizdedir
Ülkede sata sata bir bok birakmamis gelir kaynakları kalmamış fabrikalar yabancılara peşkeş çekilmiş para gelir elde etmek için vatandaşa vergilerle binilmiş hala yok su çekiyoz eve yol köprü boku yiyor. Kafasız insanlar Allah sormayacak sanma
@UyanGafilTürk canım kiz sana ne desem bos malin tekisik cunku. Ya sen nasil bis bir kafa tasiyorsun ki anlamaktan acizsin. Ama senin gibi nankorlerin yeri cehennem sen dur. Tabi sen yollarin koprulerin imkanlarin icinde fink attigin icin kolayca nankorluk edebiliyorsun. Gel burda chp li belediyeye yerles gadi ne duruyorsun gel sen akp nin yaptigi icraatleri kullanma begenmiyorsan. Gel chp nin daha icme suyu olmayan bu memlekette yasa niye begenmedigin halde ordasin gel chp sana acsin kollarini beraber su tasiyin.
Akilsiz ya. Nimet icinde yuzerken nankor olursun tabi ahmak. Size yol kopru neylesin ki size daha su bile getiremeyen chp yarar. Ahmak nankorler.
Ufff kusacam cahilliginden midem bulandı aqq sen devam et cennette arsa da kiralamıştır sana reyis. Ne desem boş. Böyle mallar olmasa onlar nasıl kazanacak
@UyanGafilTürk sen beddua ederken cok bilgeydin heralde beyinsiz.
Sen kanuna anayasaya aykırı davranan diktatöre tapmaya devam et embesiller sürüsü
@UyanGafilTürk ay sus ya mal. Onun bunun uydurmasina konusuyor sizin gibi salaklar.
Ona siz inanıyorsunuz cahil ahmaklar uyanın artik
İyice abartmaya ve saçmalamaya başladılar kafayı yemişler, yoğurtu avuçla mı alacağız artık?
sadece yoğurt ile sınırlı değil ambalajı olan diğer ürünler içinde geçerli bu durum
Ben demistim hatta yorum yapmıştım yoğurt kovasıyla alakali
İlk kimin aklına geldi diye merak edilen şeyler nelerdir? ↗
Bakin bu soruda yoğurt kovasının sapı üzerine düşünmüştüm ve posetsiz alabilecegimizden bahsetmiştim:)
yoğurdun sapını devlet söküyo bu sefer kovanın sapını para ile satıyor gibi bişey
Tabi ülke borç içinde ne yapacaklarını şaşırdılar biktim artık:)
Ben bu milleti tanıyosam evden kap götürüp yoğurdu sütü ona koyarlar 😂
markette kapalı yoğurdu ambalajından çıkartıp :D
Şaşırmadım umarım oksijen ücretli olmaz zira fakirim dkls
oda olabilir belli olmaz
Yoğurt yemeyiverelim nolcak katkılı ekmeği de canan karatay doğru bulmuyor aç gezelim.
bu eksilerin neden geldiğini anlamadım :D
bende halbuki ironi idi.
ironiyi gerçek sandılar demek ki
sorun onlarda asdfs.
Şu ülkede intihar edesi geliyor insanın. Sinir olmamak elde değil ve hâlâ bunları destekleyen var.
bunu 30 haziranda duyan destekçiler ne yapacak acaba yüzlerindeki ifadeyi çok merak ediyorum :D
Ne diyecekleri belli "reis çok yaşa!" hâlâ sevmeye devam derler ve açlıktan geberirler.
Kuru kuru s. kiyorlar insan vazelin sürer vicdansizlar
vazelin kutusu da para sonuçta o yüzdendir
Kağıt ücretli olmaz plastik olan her şey ücretli olur.
hayır dahil güncelleme yaptım bakabilirsiniz..
Şeffaf ince poşetler ücretsiz biz öyle alıyoruz. yoğurt yine plastik kapta olur ama fiyatı artar.
evet vergi artışı gibi bir şey sanırım yani markette yoğurdu kabından çıkarıp alma şansımız yok
Ülkeye kaynak lazım kaynak durun daha neler cıkıcak devlet para ödeyemeyecek işçisine %95 dışa bağlı bir ülke hatırlatırım
Aldigimiz nefese de pay biçecekler yakinda bu ne ya #emerald
zaten yogurt kabi parasi olarak 1 tl aliyorlar bakkalar
1 tl de marketler alır artık ama sadece yoğurt değil ambalajı olan herşey nerdeyse meyvesuyu cip ıvır zıvır
Sokağa çıkış ücreti neden almıyorlar? Haksızlık bence ben ona da para vermek istiyom
Millet bundan da anlamaz skiliyor zaten bidaha bidaha diyorlar
Bu millete dediğin gibi seven yaranır
Ulan yogurt kabi ücretli mi olur ak. Yoğurdu nasıl götürecek millet. Kabin fiyatı zaten yoğurt ta
Her b*ku yedik fıstıgı yeşili kalmıştı sözünü buraya bırakıyorum.
Nasıl bir kriz arkadaş ama Avrupa bizi kıskanıyor boşverin gerisini ses çıkarmayın
Para verip de Alsan para vermeyip de Alsan her şekilde aynı sonuç ortaya çıkıyor amaç ne onu anlamadım ben
Ambalajların üzerine İban yazın. Siz hiç uğraşmayın biz direkt atalım parayı hesaba 😒
Ondan bile para kazanma peşindeler yazık batıyoruz...
En acısı da ne biliyormusunuz hala arkasında şakşakcıların devam etmesii
Yoğurt kabı nasıl olacak evden kapmı götürelim
:D :D yani avucumuzla falan götüreceğiz sanırım marketlerde yoğurdu açıktan mı satacaklar acaba yoksa öteki türlü çok saçma
Hay s.. yapacakları işi anca milleti sömürüyor şerefsizler
İnanmıyorum ya soygun. Bu nedir ya, poşetleri çevre için kapattılar bu ne mq
Sorun yok ben yoğurdu cebimde götürürüm...
aslında kaseyle ve kaşıkla falan gitmek lazım markete
Yuh yani suriyelilere para yediricem diye ne Bk yediklerini sasirdilar a q
Ohaaaaaaaaaaaaa diyorum. Başka 1 şey demiyorum.
Bu haber gerçek mi?
devlet fazladan vergi alacak şirketlerden onlarda bu vergiyi karşılamak için ürünlere zam yapacaklar yine olan tüketiciye olacak yani kapların parasını ödemiş olacağız dolaylı yoldan
Yani bu haber gerçek.
Yani demek istediğin devlet borçları ödemek için halkı sömürüyor. Kendi cebinden vermek yerine.
%100 gerçek haber ama doğrudan çıkmıyor cebinden yani poşet parası gibi ayrıca para vermiyorsun kasiyere sadece ek vergi alacaklar şirketlerden şirkette doğal olarak giderleri arttığı için ürünlere yansıyacak bu para
Peki sence mağaşlarada zam yapacaklarmı ?
mecburiyetten asgari ücrette artış olacak. enflasyon eritiyor çünkü sürekli her ay bütün ürünlere zam geliyor.
Sence bu Erdoğan'ın yüzünden oldu herşey?
sorgulamayı istemeyen, körü körüne bir partiye bağlı vatandaşlar ve kaybetmeyi kabullenemeyen bir cumhurbaşkanı var. adamlara bile sözünü yutturuyor dün başka diyen adam bugün başka diyor. belediyeler borç batağında kırşehir 460 trilyon borcu var sadece belediyenin düşün bu borç diğer belediyelerde kim bilir ne kadardır tıpkı amerikanın borç batağında çırpınması gibi çırpınıyor türkiye şu an ama durumumuz amerikadan kat kat beter
sadi güven ysk başkanı 2014 te yerel seçimde bu sözleri dedi. şimdi ise tam tersini yaptı
Peki şimdiki başa gelecek kişi 1 fark yaratabilir mi sence.
kısa vadede değiştiremezler maalesef en az 10-15 yıl falan sürer anca bu kadar borcun altından kalkmak oda artık ne kadar plan kurup bu borçları temizlemek istediklerine bağlı. ama bu durumu değiştirmezsek bu borç daha da katlanacak. yollara köprülere güveniyorlar şu an yap işlet devret taktiği ile büyük firmaların yaptığı köprüler binalar devlete geçtiği zaman çok uzun vadede öderler belki bu borçları. şu an yaptıkları ise borç alıp o borcu başka bir yerden borç alarak ödemek...
yaptıkları köprülerde ve diğer yapılarda 10-15 seneden aşağı devlete aktarılmayacak
Peki sence bu sefer yeni seçimde Erdoğan kesin düşer mi?
millet ittifağı sayesinde cumhurbaşkanlığını kaybedeceğini düşünmüyorum zaten yerel seçimlerde %48 oy aldı ittifak toplamı büyük bir kaos olmazsa gezi olayları, darbe vb şeyler seçimlerde yine kazanır
kutuplaşma olması yüzünden kazanıyorlar şu an cumhur ittifağı vatansever ve milletçi, millet ittifağı ise terörist bağlantılı fetöcü topluluğu diye diye kazanıyorlar halbuki madem teröristler ile bağlantılı bir parti var önceki DTP gibi HDP yi de kapatabilirler ama bu sefer bir çıkarları kalmaz
Peki sence erdogan seçilirse kaos çıkabilir mi? Peki Erdoğan ölse herşey düzelebilirmi peki?
erdoğan ölürse kaos çıkmaz ama yeterli oy alamazlar seçimlerde ittifak oldukları halde oyları çok az bir farkla kazanırlar. erdoğan gibi konuşabilen bir lider bulmaları gerekli akpartide. chp de ekrem imamoğlu gibi hem dindar hem sol ayağına yatıp birçok seçimde aday bulmaları gerekli ama uzun vadede her türlü akparti kazanır az oy farkıyla erdoğan ölse bile. seçimi kaybederse akparti dağılır doğrudan parça pinçik olur zaten yeni partiler çıkıyor akpartiden kuracak davutoğlu.
erdoğan ölürse partinin dağılma riski çok yüksek eğer dağılmazsa bir lider onun gibi bir lider bulurlarsa kazanırlar yine...
Yani başa kim gelirse gelsin gene sonuç hüsran olacak.
diğer devletler her zaman türkiyeye yaptırım yapmak ve borç bataklığında çırpınmasını istiyorlar. ne araplar ne de avruplılar türkiyeye ılımlı bakıyor. mesela bugün türkiyede 2020 TL olan asgari ücret ile 505 kg patates alabiliyorsun 4 TL den Almanyada ise 1550 Euro ile 1.10 eurodan kilosunu 1409 kg patates alabiliyorsun.
yaklaşık 3 katı alım gücü farkı var asgari ücret ile ne kadar bataklığın içindeyiz görebilirsin bu hesaptan
almanyada asgari ücret 1550 Euro
türkiyede asgari ücret 2020 TL
almanlarda çalışma saati en fazla 38 saat haftalık olarak türkiyede ise haftalık çalışma saati en fazla 45 saat hem daha az çalışıp hem daha çok şey alıyorlar
Kıbrıs ta 3000 TL ben Kıbrısliyim Kıbrıs'ta yaşarım. Ama burası daha kötü. Çünkü asgarî ücret biraz daha yüksek.
Bu gidişle yokluğa gideceyik yani sonumuz bu gidişle gelecek gibi görünüyor
mesaj at istersen farketmez benim açımdan
Onlarda 25 kuruş olsa 75 kuruş zarardayz: )
zarar hep bizden çıkıyor nedense firmalara neden yaptırım yapmıyorlar :/
Çok güzel israfa hayır 😀
israf ile alakasını çözemedim :D
Avrupa bizi kıskanıyeah.
avrupalıların oyunu olmalı :D
İyi bence hatta markete giriş çıkış bile ücretli olacak. Giriş ücretsiz çıkış 5tl
nerden para keseceğini bilemedi devlet
poşet paraları tatlı geldi demek ki
olabilir valla
tayyib ülkenin anasını s. kti
Bu millet s... meye alıştı
enflasyonda kaynar arada buda bişey olmaz TL nin dğer kaybı yüzünden artık ambalaja bile para istiyorlar
Yalan haber inanmayın arkadaşlar
kocaelide yaşıyorum bu sitede de öyle haber var niye yalan söyleyeyim zaten çevre ve şehircilik bakanı da açıklama yapmıştı youtubedan bakabilirsin www.gercekkocaeli.com.tr/...lim-payi-geliyor-.html
bokunu çıkarıyorlar ya
Poşetle başlayan sacmalık zinciri
Temiz çevre ayağına vergileri iyi götürüyorlar...
Sacmalik.
bakalım daha ne saçmalıklar göreceğiz :)
sadece yoğurt değil neredeyse satılan tüm ambalajlı ürünler için bu ücret mevzusu
bir ara söyleniyordu alınacak diye şimdi işletmelerden alınacakmış galiba kesinleşmiş sanırım yani dolaylı yoldan alıyorlar haberlerin yalancısıyım netleşti mi bilmiyorum izleyebilirsin...
www.takvim.com.tr/.../yogurt-kabindan-cips-ambalajina-kadar-katilim-payi-alinacak-urunler-belli-oldu
üretici veya ithal eden firmaya vergi koyunca o işi yapanlar tüketicinin cebinden çıkartacaklar yine olan tüketiciye olacak dolaylı yoldan bence olmamalı böyle birşey
Yuh yani
mesela marketten meyve suyu almak istiyorsun pipetle gidip kasiyer barkottan geçirir geçirmez pipeti saplamalısın meyvesuyu kutusuna içmelisin kutusunu boşaltıp geri vermelisin
Yakında aldığımız nefes içinde para isterler bu ne ya eskiden daha ucuzdu herşey bu napicaz bilmiyorum
Peki nefes almak?🤗
ağaç kesmeye devam ederlerse ise oksijenden de vergi alırlar
Vergi tabana yerlestiriliyor oh olsun 😂😂
Yok artık yaa
yoğurdu evden getirilen poşetlere kabından çıkarıp boşaltacağız galiba veya para vermemek için avuç avuç götürürüz artık
Sacma
Komik
Yuh be
her şey olabilir.
bir bu eksikti🙄
Nefeste almayalim
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar