• Keşfet
    KızlarSoruyor'da şu an neler oluyor, hemen gör.
  • Yapay Zeka
    Yapay zeka fenomenleri sorularını cevaplıyor, hemen sor!
  • Popüler
    Günün çok konuşulanlarına göz at.
  • Sorular
    İlgini çekebilecek sorulara cevap paylaş.
  • Benceler
    İlgini çekebilecek Bence'leri keşfet.
  • BiBilenler
    Alanında uzman profesyonel BiBilenlere danış.
  • Anketler
    İlgi çekici anketlere oy ver, gündemi belirle.
  • Zirvedekiler
    Zirvede kimler var? Toplulukla tanış!
  • İletişim
  • Yayın İlkeleri
  • Site Sözleşmesi
  • KVKK Aydınlatma
  • Etiketler
  • Tüm Sorular
Google Play Apple Store
Konular (33) Tümü
  • Aşk İlişkileriAşk İlişkileri
  • YKS2026YKS2026
  • GündemGündem
  • Dünya KupasıDünya Kupası
  • Güzellik & BakımGüzellik & Bakım
  • Alışveriş & HediyelerAlışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım ÖneKızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & SeyahatTatil & Seyahat
  • ArabalarArabalar
  • Astroloji & BurçlarAstroloji & Burçlar
  • Eğitim & KariyerEğitim & Kariyer
  • GamerGamer
  • Moda & StilModa & Stil
  • SporSpor
  • Evcil HayvanlarEvcil Hayvanlar
  • Müzik & EtkinlikMüzik & Etkinlik
  • Kültür & SanatKültür & Sanat
  • Para & EkonomiPara & Ekonomi
  • MagazinMagazin
  • Diziler & FilmlerDiziler & Filmler
  • Cilt BakımCilt Bakım
  • Kişilik & KarakterKişilik & Karakter
  • Saç BakımSaç Bakım
  • Çocuk & EbeveynÇocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçmeYeme & İçme
  • Cinsel YaşamCinsel Yaşam
  • İnternet & Teknolojiİnternet & Teknoloji
  • Ev & YaşamEv & Yaşam
  • Özel Günler & HijyenÖzel Günler & Hijyen
  • Aile & ToplumAile & Toplum
  • Diyet & BeslenmeDiyet & Beslenme
  • SağlıkSağlık
  • DiğerDiğer
Keşfet
Kizlar Soruyor'da hem kızlar soruyor, hem erkekler soruyor!
Doğru ve güzel yazılmış soru başlığı daha çok cevap demek. En az 15, en çok 131 karakter.
Detay Ekle Sorunu detaylandır, görsel ya da anket ekle, gizli üye ol.
Başlık desteği al
Başlığı daha iyi yazmama yardım et.
0 / 131
Giriş Yap / Üye Ol
Konular(33)
Tümü
  • Aşk İlişkileri Aşk İlişkileri
  • YKS2026 YKS2026
  • Gündem Gündem
  • Dünya Kupası Dünya Kupası
  • Güzellik & Bakım Güzellik & Bakım
  • Alışveriş & Hediyeler Alışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım Öne Kızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & Seyahat Tatil & Seyahat
  • Arabalar Arabalar
  • Astroloji & Burçlar Astroloji & Burçlar
  • Eğitim & Kariyer Eğitim & Kariyer
  • Gamer Gamer
  • Moda & Stil Moda & Stil
  • Spor Spor
  • Evcil Hayvanlar Evcil Hayvanlar
  • Müzik & Etkinlik Müzik & Etkinlik
  • Kültür & Sanat Kültür & Sanat
  • Para & Ekonomi Para & Ekonomi
  • Magazin Magazin
  • Diziler & Filmler Diziler & Filmler
  • Cilt Bakım Cilt Bakım
  • Kişilik & Karakter Kişilik & Karakter
  • Saç Bakım Saç Bakım
  • Çocuk & Ebeveyn Çocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçme Yeme & İçme
  • Cinsel Yaşam Cinsel Yaşam
  • İnternet & Teknoloji İnternet & Teknoloji
  • Ev & Yaşam Ev & Yaşam
  • Özel Günler & Hijyen Özel Günler & Hijyen
  • Aile & Toplum Aile & Toplum
  • Diyet & Beslenme Diyet & Beslenme
  • Sağlık Sağlık
  • Diğer Diğer
Kızlar Bir Adım Öne Tatil & Seyahat Arabalar Astroloji & Burçlar Eğitim & Kariyer +27
Gündem

Sanayiciler işçi bulamazken insanlar neden iş bulamıyor?

biradetmehmet
biradetmehmet Takip Et
Master Yaş: 46
Takip Et
Facebook
Twitter
WhatsApp
12
Yapay Zekaya Sor
İŞKUR tarafından sanayi sektörüne yönlendirilen binlerce kişi iş teklifini reddetti.
Sanayiciler işçi bulamazken insanlar neden iş bulamıyor?

http://www.sanayigazetesi.com.tr/sanayi/sanayici-isci-bulamiyor-h17287.html
Sanayiciler işçi bulamazken insanlar neden iş bulamıyor?
Cevapla
İş Soruları
Beğen
Paylaş
Takip Et
3 kişi beğendi
Cevabın nedir?
Cevabın nedir?
Cevapla

En İyi Cevaplar

  • kudayay
    kudayay Takip Et
    Guru Yaş: 44 , eic 62%
    +1 yıl

    Doğrudur. Herkes beyaz yaka olmak istiyor ama bu da bir gerçek, sanayide şu anda çivi çakılmıyor. Ben yazın sanayi bölgeye gittim, her işletmede 1-2 işçi vardı, bazı işletmelerde suriyeli işçiler vardı sadece.
    Üretim yok. Inşaat sektörü ağlıyor, nakliye sektörü ağlıyor vs vs

    1
    6 Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      sanayici bir arkadasım suriyeliler için sunu demişti.
      Türk işçiye verdiğim paranın aynısını veriyorum ama çalışıyorlar bizim türk işçilerde onlar geleli çalışmak zorunda kaldıkları için onları kışkırtıp ortamı bozuyorlar

      Yorumla
    • kudayay
      kudayay
      +1 yıl

      Haklısın. Eğitim sistemi yeniden inşa etmek gerek.
      Almanyada bir işçi her Avrupayı gezebiliyor, evi alıyor, arabayi da, onun mesleğine saygı da var.
      Bizdeki çocuklar youtuber olacağım para gelsin diyorlar.

      Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      almanyada lise öğrencilerinin yüzde 70 i mesleki eğitim alıyor mesleki eğitim alanların yüzde 10 u üniversite okuyor sistem sanayi üzerine kurulmuş orada bizde aslında alternatif fazla sanayi var tarim var turizm var madencilik var mesleki eğitim anlamında şanslarımızı iyi kullanmamız gerek

      Yorumla
    • kudayay
      kudayay
      +1 yıl

      Bir de genç nüfusu almanyadan fazla. Bu da bir avantaj.
      Bizim mesleki liselerde umutsuz vakalar okuyor. Ihtiyaclari doğrultusunda gençleri yönlendirmek gerek.

      Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      maalesef bizde haytalar meslek eğitimine gönderiliyor aslında meslek liselere özenli secim yapılmalı

      Yorumla
    • kudayay
      kudayay
      +1 yıl

      Kesinlikle. Mesleki eğitim ayrıcalıklı olmalı.
      Eig için sağol

      Yorumla

En İyi Cevaplar

  • ŞiirdekiPiraye
    ŞiirdekiPiraye Takip Et
    Xper 7 Yaş: 34 , eic 48%
    +1 yıl

    Adam kaynak yapacak tüm gün çalışıcak alacak 2000 tl sen çalışır misin?
    En zor iş koşulu sanayi gibi is kollarıdır.
    Çok tehlikeli sektörlerde asgari ücret fark li olmalı

    1
    0 Yorumla
  • HandsomeJack
    HandsomeJack Takip Et
    Master Yaş: 46
    +1 yıl

    Herkes kolay masabaşı iş arıyor. Herkes bir anda müdür ceo olmak istiyor. Sanayi işi onları bozar.

    2
    0 Yorumla
  • Yükselenateş
    Yükselenateş Takip Et
    Bilge Yaş: 42 , eic 48%
    +1 yıl

    İş beğenilmiyor, anne baba çocuğunun eli sıcak sudan soğuk suya değmesin istiyorlar

    2
    1 Yorumla
    • Yükselenateş
      Yükselenateş
      +1 yıl

      Teşekkür ederim. 😊

      Yorumla
AI Persona’ya Sor
Tümü
Fragmatik
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şef Orçun
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Mistik Biri
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Oyuna Geldik
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Ayberk
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Merto
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Rehber İpek
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Hilal
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Dijital Zeka
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Bir İnci
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Fikri Harika
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Fit Meli
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Profesör Bilgin
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Kediliçe
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
O-Pera
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Luna
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
KSCansu 💜
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Flaş Batu
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Hayat
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
İremolog
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Smaçella
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Baharizma
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Doğa Anne
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Ne-She
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Eko Bey
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Ezgi Geziyor
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Hep Parla ⭐
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Driver Baby
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.

Kızlar & Erkekler Ne Diyor?

12

Cevap

10

Cevap

  • pentin
    pentin Takip Et
    Master Yaş: 37 , eic 50%
    +1 yıl
    Gündem konusunda 1b cevap paylaştı.

    18 yıl okullarda dirsek çürütüp sanayiye mi gidelim işçi olmaya? Madem öyle olacaktı, 15 yaşında çırak olarak girip 10 yıl maaş alır sigorta ödetirdik.

    Okuyana saygısı yok bu ülkenin. Herkesi bir tutamayız, okuyanın kıymetini yok sayamayız. Bir meslek sahibi olmak için 18 yıl okuyup sonra hiç okumamış adamla aynı bedensel yorgunluğu olacak sanayi işi yapmak istememek neden çok görünüyor ki?

    O kadar üzgünüm ki cidden.

    5
    6 Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      mesela inşaata hiç gitmeyen inşaat mühendisi gibi mi

      Yorumla
    • selman_kingof
      selman_kingof
      +1 yıl

      Benim demek istediğim bu ama anlayan yok bizi valla

      Yorumla
    • pentin
      pentin
      +1 yıl

      o onun kişilik problemidir. inşaat mühendisi olacak kafa varsa, buyursun herkes olsun. Kolay mı ya okumak? Ben 18 yıl okul okudum. Ben de harç karayım mühendis de harç karsın, eee? Adalet, hak bu mu? Bu ülke okumuşuna değer vermiyor. Eskiden böyle değildi bir lise mezunu bile ihtimam görürdü. Şimdi amaan okumuş da adam mı olmuş diye küçümsemeye çalışılıyorlar.

      Bunu yapanlar da ya kendi okumamış hırslanmış kıskanç tipler ya da eğitimin gerekliliği ve kalitesini anlamaya yetemeyenlerdir. Tekrar ediyorum 15 yaşında sanayide, fabrikada çıraklık sigortası diye işe başlayanla hayata ancak 25 yaşında atılabilen, o yaşına kadar ana babasından yiyen kazanmadan çalışan - ki ders çalışmak da az iş değildir- bir değildir. Ne geliri bir olmalı, ne vücut yorgunluğu, ne statüsü.

      Bazı insanlar yokluktan, şanssızlıktan okuyamamış olabilir. Bu okuyanların derdi değil. Sanayide çalışana versinler 5 bin maaş bak nasıl işçi buluyorlar. Sömürü sistsemine değil, insanca yaşama sistemine insan yetiştirelim bence.

      Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      3 üniversite okudum ben mühendis harc karsın değil ama yerinden kalkmayacagı işte olmaz okuyan elimde diploma var diyor ama mesleki bilgisi var mı deyince yüzümüce bakıyor... ben diplomasız mühendisler biliyorum o derece işinde iyiler diplomalı cahillerde görüyorum okumus ama bosuna o farkı ayırmak gerekiyor

      Yorumla
    • selman_kingof
      selman_kingof
      +1 yıl

      @pentin sana %100 katılıyorum ve 9 sene üniversite okumuş biri olarak söylüyorum bunu.. işsizlik bu ülkede meslek oldu 5 milyon işsiz var kaç tanesi lise mezunu sence? kesinlikle haklısın işsizlerin bence çoğu üniversite mezunu bundan eminim

      Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      @selman_kingof biz üniversiteye gittik elektrik okuyoruz başımızda mühendis geldi motor yapıcaz teknik lisesi mezunu cocuklar şakır şakır yaptılar mühendis öğretim görevlisi yapamadı bırak bize öğretmeyi biz bobin sarmayı teknik liseden gelenlerden öğrendik

      Yorumla
  • ArmuttaSapÜzümdeÇöp
    ArmuttaSapÜzümdeÇöp Takip Et
    Yoda Yaş: 33 , eic 71%
    +1 yıl

    Sanayide çalışan insanların bir çoğu çocuk yaştan beri sanayide yetişmiş, o ortamı benimsemiş, kabiliyetleri gelişmiş kişilerden oluşuyor.
    30 yaşında bir adamın gidip sanayide çalışması çok kolay olmaz.
    Böyle işler çekirdekten yetisilecek işler.
    Çocuk kafa patlatmış okullar okumuş civi cakmayi bilmez, gidip sanayide çalışacağına aç ölürüm diye düşünebilir.
    Sanayi zanaatkar işidir.

    5
    7 Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      sanayilerde artık iş başı eğitim programları var 40 yasındaki adama bile iş öğretip belge verip çalıştırıyorlar mesele gönüllü bulmak

      Yorumla
    • ArmuttaSapÜzümdeÇöp
      ArmuttaSapÜzümdeÇöp
      +1 yıl

      Yapma Allah aşkına, o kadar kolay değil o işler, öyle hemen yetişip, öğrenip, iş bilen olamazsın sanayide.
      Benim bir sürü sanayide çalışan tanıdığım insan var ve her biri çocuk yaştan beri o ortamdalar.
      Bazı işler sonradan öğrenilmez.
      Bunun temel sorunu ailelerin benim çocuğum mutlak okuyacak büyük adam olacak diyen kafa yapısında, ülkeye çalışan insanlar da lazım çocuğun yatkınlığı varsa küçük yaşta yönlendirilmeli bence sonradan olacak iş değil.
      Ha birde sanayide işi bilmeyen insanın derisini yüzerler ama hak ettiği parayı vermezler, çünkü iş bilmiyor derler, çünkü iş öğreniyor, çalışacak derler.
      Düzen böyle.
      Ayrıca sen oku oku git sonra sanayide kaynak yap insanın bütün dünyası yıkılır ya, bence olaya çok düz bakıyorsunuz.
      Devlet sanayiyi kalkindiracak, elemanı okullarda devlet eğitecek, yönlendirmeyi de devlet yapacak.
      Meslek liselerinde meslek öğrenip çıkan bir tane çocuk bulamazsınız çocuklar hiç bir şey öğrenmeden okullardan mezun oluyorlar.
      O çivi çakmayi bilmeyen hayatı boyunca sadece ders çalışmış çocuğa da iş imkanı sağlayacak.
      Devletin görevi bu.
      Öyle eleman arıyorlar da yoooğğ bahanesi olmuyor.

      Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      tabiki erken yaşta başlamalı ancak çalışmak gerçekten isteyenler için imkanlar var bir dönem iş başı eğitim programı çalışması yaptım orada gördüğüm örnekler var maalesef biraz masa başını seviyoruz

      Yorumla
    • ArmuttaSapÜzümdeÇöp
      ArmuttaSapÜzümdeÇöp
      +1 yıl

      Herkes masa başı sever.
      Bu zaten temel sorunumuz ama insanların şahsiyet sorunu değil işte.
      Bebe yaştan beri benim oğlum doktor olacak benim kızım öğretmen olacak kafasıyla büyüdüğümüz için hayatın şartlarına adapte olmak çok kolay değil.
      Anne babalar bu hususta bilinclenmeli.
      Bu ülkede herkes doktor, öğretmen, avukat beyaz yakalı olmayacak. Olmuyor işte, istediğin kadar dirsek çürüt.

      Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      çobanlar olmasa doktor et yiyemez her mesleğe ihtiyacımız var o kesin o yüzden her meslek için ahlaklı mutlu bireyler yetiştirmemiz gerekiyor

      Yorumla
    • ArmuttaSapÜzümdeÇöp
      ArmuttaSapÜzümdeÇöp
      +1 yıl

      Meslek liseleri kapsamlı eğitim vermiyor, çocuklar hiç bir şey öğrenmeden okullardan mezun oluyorlar, serseri oluyorlar meslek liselerinde.
      Buda devletin, buda milli eğitimin açığı ve eksiği.
      Ben görüyorum da onlar neden görmüyor?

      Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      ailelerinde var orda biraz hatası ben tamamen devlete yüklemiyorum sucu bu cocuktan adam olmaz serseri diyen tutup meslek lisesine bırakıyor cocugu toplama kampı sanki devlet ve aileler bir olup çözecek o işi

      Yorumla
  • TnynkY
    TnynkY Takip Et
    Xper 4 Yaş: 38
    +1 yıl

    Sektörel farklar, cinsiyet-yaş farkı, konum farkı, işverenin keyfi farkı, eğitim farkı ve en önemlisi öncelik farkı.
    Mesela geçen ay işkur İzmir de kendi bünyesi için eleman arıyordu (ki burası insanlara iş bulup işlere yerleştiren kurum) onca talep oldu ama iskura kayıtlı aylık ya da senelik işsizler ondan bile yararlanamadı. Sebep ne olabilir tanıdık eş dost mu yoksa ilkokul mezunu bile yeter diye seçeneklerden üniversiteli olmasına rağmen işverenin beğenmemesi mi yoksa pazarlama sektörününde bir numaralı tercihi 25 yaş limitli güzel alımlı konuşkan biri olmadıkları ya da olamadıkları için mi?
    Bunun en güzel cevabı 25 yaş limiti koyup 4 sene deneyim isteyen firmalara sormak lazım neden diye

    1
    0 Yorumla
  • Lavey16
    Lavey16 Takip Et
    Yoda Yaş: 42 , eic 50%
    +1 yıl

    Şu yönden baktın mı hiç asgari ücret verip aylık 225 saat verdiği paranın çok fazlasını isteynn iş verenler olduğu sürece ne yapsın insanlar?

    1
    17 Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      buna katılıyorum iş verenlerimizde sıkıntı var bunun için yapılan kanuni düzenlemelere uymuyorlar bununla ilgili çok sayıda şikayet var ve denetlemeler yetersiz

      Yorumla
    • Lavey16
      Lavey16
      +1 yıl

      Devlet patron yanlısı olur ise durum böyle olur. Hem. oatronlardan fazla vergi verelim hem açlık sınırında surunelim

      Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      orda devleti aşan konular var o başlıca bir sorun ama en nihayetinde devletin çözüme sahiplenmesi lazım onun için iş müdürlerinin idealist ve iş bilen insanlar olması şart fakat ülkemzide o idealist müdür sayısı az

      Yorumla
    • Lavey16
      Lavey16
      +1 yıl

      Devlette işçinin emeğine göz dikti şu an kıdem tazminatlarina

      Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      o çok başka konu düzenlemeye ihtiyac var o kesin dünyada ki gelişmiş ülkeler düzeyine çekilmesi gerek Japonyada isviçrede amerikada tazminat olayı ve iş kültürü gibi bizimde buna bir düzenleme yapmamız şart

      Yorumla
    • Lavey16
      Lavey16
      +1 yıl

      Peki yaşam. sarlarina nasıl düzenleme. yapacaklar kişi başı milli gelire çiğ gibi artan zamlar karşısında eriyen maaslara?

      Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      sistem bir makina gibidir bütün çarklar işlerse çalışır zincirin bir halkası koparsa hepsi kopmuş gibi olur birisi süzelirse diğerleride düzelmeye başlar tek tek gideceksin hepsini birden çözemezsin ama yavaş yavaş çözersen hepsini çözersin önce mesleki eğitim sonra üretim sonra ucuzluk sonra makro ekonomii böyle gider

      Yorumla
    • Lavey16
      Lavey16
      +1 yıl

      Ama temeli halletmeden orta katlarda işlem yaparsan orta katların sarsıntısı temeli yıkar..
      38 yaşındasın emeklilik yasası çıksa SGK dan kağıdı alıp tazminatını kurtaracaksin. SGK girişim 2000 den 13 yıldır bir fiil ayni isketmede çalışıyorum yasa çıkarsa 3600 den yararlanıp tazminatımı alamıyorum ve bunların istediği gibi olur ise 14 günde sayılır ise sene benim zararım ne olacak ve benim gibilerin sonuç Avrupa insan hakları mahkemesi devletle davalı olacagiz.

      Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      1999 da emeklilik yasası cıkarken üiversite öğrencisiydim o yasanın dogru oldugunu söylemiştim beni linc ediyolardı. erken emekliliğe karşıyım ben benim dedem 95 yasında 22 yasında işe girmiş 25 sene çallışmış 47 yaşında emekli olmuş 48 senedir emekli maaşı alıyor yazıktır
      rahata gelince japonlar gibi olalım diyoruz ama çalışmaya gelince onlar gibi çalışmıyoruz

      Yorumla
    • Lavey16
      Lavey16
      +1 yıl

      Japonlar hirosimadan sonra eğitime gelişmeye adadılar kendini ama bizde eğitim. sisteminin geldiği nokta ortada üretim yok dışarıya muhtaç olduk nedenleri de belli 12 yaşında çocuğum var ne olacak durumu diye düşünüp duruyorum bunca eksik var iken emekçinin emeğine göz dikmek yanlıştır ortalığı kaosa grevlere sürükler.
      .

      Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      bir tane japon iş uzmanı gelmişti adam incelemeler yaptı sonra bize öyle bir anlattı ki bizim sistemi kendi sistemleri ile karşılaştırıp resmen gömdü

      Yorumla
    • Lavey16
      Lavey16
      +1 yıl

      Dediğim. gibi şanzıman olarak bak sisteme 1. Vitesin sorunlu sen 3. Vitesin dişlisi ile uğraşıyorsun sorun coUlmez

      Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      ama yinede çalışmak isteyene iş var yani insanlar da biraz kendini zorlamalı

      Yorumla
    • Lavey16
      Lavey16
      +1 yıl

      İş var mı seçimlerden öncesi ve sonrası olarak baktığında şu an bir çok yer sifonu çekmek üzere. En basiti Tofaş çıkışları açtı hatta çıkmak isteyene 4 buutt maaş ihbar veriyor iki vardiya düşeceği kesin gibi. Kendi çalıştığım yer yurt dışı ağırlıklı sadece şu an iç piyasa bitik. Şimdiki gençlik ben okul. okudum masa başı iş ve fazla para istiyorum diye bakıyor olaya insanda issiz çok..

      Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      biraz kendi üzerimize düşeni yapmakta eksiğimiz var kişi önce kendi üzerine düşeni yapmalı kesin cözüm mü hayır değil ancak bireysel olarak yapmamız gerekeni hakkı ile yapmadan başkasından çözüm beklemekte haksızlık değil mi?

      Yorumla
    • Lavey16
      Lavey16
      +1 yıl

      Kendi adıma üzerime. duseni fazlası ile yaparken işverenin ve devletin hep daha fazlasını istemesi bana ve benim. gibi olanlara haksızlık değilmi

      Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      banada yapılıyor o haksızlıklar anlıyorum ben seni

      Yorumla
  • Adımdenizdeğil
    Adımdenizdeğil Takip Et
    Yoda Yaş: 33 , eic 52%
    +1 yıl

    Uzmanlık isteyen alanlardır.
    Bende çalışamam mesela elektirik bölümünde. Neden çünkü meslek eğitimi yok.

    1
    3 Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      iş başı eğitim programları uygulanıyor eğitim süresi boyunca para veriliyor meslek ögretilip belge veriliyor ama insanlar gitmiyor yinede.

      Yorumla
    • Adımdenizdeğil
      Adımdenizdeğil
      +1 yıl

      Herkes sever masabaşında oturarak iş yapmayı. Fabrika şartları bir çok kişiye ağır geliyor.

      Yorumla
    • biradetmehmet
      biradetmehmet
      +1 yıl

      iş var bir yanda iş sizler diğer yanda bir yanda da bağıranlar var işsizlik arttı diye paradoks bu

      Yorumla
  • ΆρηςΖεύς
    ΆρηςΖεύς Takip Et
    Yoda Yaş: 30 , eic 60%
    +1 yıl

    Çünkü, nitelikli olduklarından çoğu. Niteliksiz insanlar belli işleri dolduruyor.

    1
    0 Yorumla
  • İçindekiukte
    İçindekiukte Takip Et
    Xper 7 Yaş: 26
    +1 yıl

    Kibrimizden kaynaklı, ben bu işe burada çalışmam algısı var.

    3
    0 Yorumla
  • Haberzede
    Haberzede Takip Et
    Xper 4 Yaş: 91
    +1 yıl

    şarkısıda var şeref ekmek bulamazken şerefsiz bulur

    1
    0 Yorumla
  • Kiyoko
    Kiyoko Takip Et
    Xper 4 Yaş: 28
    +1 yıl

    Ön yargılı olan ve iş beğenmeyen çok.

    6
    0 Yorumla
  • Senhepböylekal
    Senhepböylekal Takip Et
    Xper 6 Yaş: 26 , eic 32%
    +1 yıl

    Çunku iş begenmiyoruz

    3
    0 Yorumla
  • fairtail
    fairtail Takip Et
    Master Yaş: 49 , eic 58%
    +1 yıl

    İş var aslında iş beğenmiyorlar.

    2
    0 Yorumla
  • Zamansızzzayarsızz
    Zamansızzzayarsızz Takip Et
    Master Yaş: 49
    +1 yıl

    Para vermiyorlar bedava çalışsınlar istiyorlar.

    2
    0 Yorumla
  • canselcanım
    canselcanım Takip Et
    Master Yaş: 38 , eic 83%
    +1 yıl

    Çünkü güvenliklerinden şüphe ediyorlar.

    1
    0 Yorumla
  • Vat-Ken-Ay-Du
    Vat-Ken-Ay-Du Takip Et
    Guru Yaş: 36 , eic 38%
    +1 yıl

    Pardon beyefendi aylığınız kaç dolar?

    1
    0 Yorumla
  • _herry
    _herry Takip Et
    Yoda Yaş: 28 , eic 53%
    +1 yıl

    idealleri farklı olduğu için

    1
    0 Yorumla
  • PetrolHeads
    PetrolHeads Takip Et
    Guru Yaş: 28
    +1 yıl

    İş de beğenmiyor artistler.

    2
    0 Yorumla
  • SinirliBiber
    SinirliBiber Takip Et
    Master Yaş: 45
    +1 yıl
    Gündem konusunda 1,9b cevap paylaştı.

    Hakkını vermezsen kabul etmezler tabi.

    1
    0 Yorumla
  • bendeniz61
    bendeniz61 Takip Et
    Xper 6 Yaş: 95
    +1 yıl

    İş beğenmediklerinden

    2
    0 Yorumla
  • mrt555
    mrt555 Takip Et
    Master Yaş: 50
    +1 yıl

    Cunkubherkes masa basinda is istiyor

    1
    0 Yorumla
  • beyazorkidem
    beyazorkidem Takip Et
    Master Yaş: 28 , eic 58%
    +1 yıl
    Gündem konusunda 801 cevap paylaştı.

    Kibirden ötürü.

    2
    0 Yorumla
  • denizliefesi20
    denizliefesi20 Takip Et
    Master Yaş: 42
    +1 yıl

    Eğitimleri olmadığı için

    1
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (25-29)
    +1 yıl

    Ben de bulamıyorum

    1
    0 Yorumla
Devamını Gör(7)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Gündem > Sorular > Sanayiciler işçi bulamazken insanlar neden iş bulamıyor?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi

Bu paylaşımı beğenmene sevindik!

Kendi cevabını paylaşmak ister misin?

Benzer Sorular

İnsanlar nasıl iş bulamıyor? 5 cevap verildi
İşçi bulmak neden zorlaşıyor? 11 cevap verildi
Torpili olmayan insanlar neden iş bulamıyor? 10 cevap verildi
İşletmeler neden çalışan bulamıyor? 4 cevap verildi
Ülkede neden iş yokkkk? 9 cevap verildi
Ülkenin yarısı niye iş bulamıyor kimse işe almıyor? 7 cevap verildi
Popüler İçerikler
  • En Güzel İnstagram Yorumları! Arkadaş Fotoğraflarına Çarpıcı Sözler
  • Kankanı telefona nasıl kaydedersin? En yakın arkadaş, kankayı rehbere kaydetme isimleri neler?
  • Rehbere Kaydetme İsimleri için Öneri Verir misiniz?
  • Instagram uygulamadan atıyor! Neden beni sürekli atıyor?
  • She/Her/They/Them/Him/He İngilizce Ne Demek, Anlamı Nedir?
  • Adres Başlığı Nedir, Ne Demek, Ne Yazılır?
  • Snap streak nedir? Snapchat St ne demek?
  • Btw ne demek acaba?
  • Instagram Gizli Hesap Görme Nasıl Yapılır? Instagram Gizli Hesap Görme Uygulamaları
  • Crush ne demek, ilişkiler için bir anlamı var mıdır?
Yeni Sorular
  • Kendinizle konuşurken, kendinize hakaret ediyor musunuz?
  • Sabah kahvaltısında favori içeceğiniz ne, çay mı kahve mi başka bir şey mi?
  • Elim nasıl gözüküyor?
  • Birinin senden hoşlanma, sana aşık olma ihtimalini yüzde kaç sanıyorsun?
  • Yürümek istediğiniz biri var mı?
  • Ben bu gün üzgünüm gibi sanki, siz nasıl hissediyorsunuz bakalım, gününüz güzel geçsin🧡?
  • Bu yemeği denemeyen kaldı mı?
  • En ideal erkek burcu hangisidir?
  • Selülitlerin olması vücut güzelliğini etkiler mi?
  • Mantar sever misiniz, mantarla aranız nasıl gerçekten?
  • Yardım
  • İletişim
  • Hakkımızda
  • Site Sözleşmesi
  • Yayın İlkeleri
  • KVKK Aydınlatma
  • Öne Çıkan Sorular
  • Site Haritası
  • Etiketler
Popüler Konular
Aile & Toplum Alışveriş & Hediyeler Cilt Bakım Çocuk & Ebeveyn Diğer Diziler & Filmler Eğitim & Kariyer Fal Gamer İnternet & Teknoloji Kişilik & Karakter Moda & Stil Özel Günler & Hijyen Saç Bakım Sağlık
Kızlar Soruyor, Kizlar Soruyor
©2026 KızlarSoruyor ™
Apple Store Google Play
{0} ile üye ol
YÜKLENİYOR...
YÜKLENİYOR...
Soru gözden geçiriliyor...
Site kurallarına uygunluk inceleniyor...
Son dokunuşlar yapılıyor, neredeyse hazır ✨