Dünyada Amerika, amerikaya yakın devletler ve Avrupa birliğini gelişmiş devletler olarak görüyoruz peki Amerika kadar güçlü olan Rusya ve dünya piyasasının %50 sini kontrol eden Çin ve bunlar gibi bazı ülkeler neden gelişmiş ülkelere dahil edilmiyor? Wikipedia Gelişmiş Ülkeler Haritası
Rusya ve Çin neden gelişmiş ülkeler arasında yer almıyor?
Rusya daha çok parasını silaha yatırım yapan bir ülke paraları bizden değersiz yıllık geliri bizden fazla ama az onlar için Çin’in yıllık geliri Yüksek fakat buna bakmazlar kişi başına düşen milli gelir önemli yani piyasanın yüzde 50 sini kontrol etmesi çok da zengin oldukları anlamına gelmiyor ayrıca bunlar gelişmiş Ülkeler arasındadır senin bir yanlışın olmasın
Gelişmişlik ilkesi herhalde refah düzeyine bakiliyor kişi başi 30 bin liradan yukari olan ülkeler gelişmiş olma kapasitesine sahip. Rusya ve çin bunlara sahip degil olsa da bilmiyorum :D
En İyi Cevaplar