Sanılanın Aksine Bir Dünya: İstihbarat Savaşları Gölgesinde Bir Dünyada Yaşlanmak

İstihbarat🕵️‍♂️

Her devlet için, ülkenin bölünmez bütünlüğüne, anayasal düzenine, varlığına, bağımsızlığına, güvenliğine ve ulusal gücünü oluşturan bütün unsurlarına karşı içten ve dıştan gelecek mevcut ve olası tehditler hakkında bilgi toplamak ve ve bu tehditlerin önlenmesi için strateji oluşturmak denebilir istihbarat için.

Çinli Filozof ve Savaş Sanatları Ustası(Sun Tzu)
Çinli Filozof ve Savaş Sanatları Ustası(Sun Tzu)
Başkasını ve kendini bilirsen, yüz kere savaşsan tehlikeye düşmezsin; başkasını bilmeyip kendini bilirsen bir kazanır bir kaybedersin; ne kendini ne de başkasını bilmezsen, her savaşta tehlikedesin. (Sun Tzu)

Modern İstihbarat tekniklerinin belki de atası sayılabilecek ünlü Çinli Filozof Sun Tzu, bu sözüyle aslında askeri zaferlerin temelini, öngörü sahibi olarak bazı tekniklerle desteklenmesi gerekliliğini, asırlar öncesinde belirtmiş. Yani belirlediğiniz stratejinizin başarısı, rakibinizi tanıma seviyesiyle doğru orantılıdır.

Sanılanın Aksine Bir Dünya: İstihbarat Savaşları Gölgesinde Bir Dünyada Yaşlanmak

Evet KScan'lar bugün burada ilk kez, çok farklı bir konu işlemek istedim. Her yeni güzel bir günün, aynı güzellikle devam etmesinde emeği çok büyük, gözler önünde olmayan, bir yakınınız değilse varlığından pekte haberdar olmayacağınız bir camiadan. Bazılarına göre derin devlet, bazılarınca garip kişiler olarak tanımlanan bir camiadan bahsedeceğim? Konumuz İstihbarat Birimleri.

O zaman hadi başlasın Bencemiz

😎Başını yastığa huzurlu koymanın mutluluğu.

Sanılanın Aksine Bir Dünya: İstihbarat Savaşları Gölgesinde Bir Dünyada Yaşlanmak

Hepimiz başımızı yastığa huzurlu bir şekilde koyup, tedirgin olmadan, güvenli bir yaşam sürüyorsak; bunu istihbarat teşkilatı güçlü ya da güçlüye yakın bir ülke de yaşıyor olmamıza borçluyuz.

🕵️‍♂️Türkiye'de İstihbarat birimleri

Sanılanın Aksine Bir Dünya: İstihbarat Savaşları Gölgesinde Bir Dünyada Yaşlanmak

Türkiye'de istihbarat birimlerini temelde 4 farklı kurum şeklinde teşkilatlandığını söyleyebiliriz

🛡MİT (Milli İstihbarat Teşkilatı)

🛡İDB (Emniyet Genel Müdürlüğü İstihbarat Dairesi Başkanlığı)

🛡Jandarma İstihbarat Teşkilatı

🛡Milli Savunma Bakanlığı Bünyesindeki Askeri İstihbarat birimleri

Burada en önemli ve başta gelen birimimiz, göz bebeğimiz Milli İstihbarat Teşkilatımızdır. Ülke dışından gelebilecek tehditlere yönelik, farklı ülkelerde bilgi toplama yetkisi sadece Milli İstihbarat Teşkilatına aittir. 2014 yılında MİT'e yurt dışında operasyon yapma yetkisi verildikten sonra, teşkilat çok başarılı operasyonlara da imza atmaya başladı.

Medyaya yansıyan Irak'ta Kck-Pkk üst düzey yöneticisi İsmail Özden'e yapılan operasyon.


Çoğunlukla bu operasyon TSK üzerinden lanse edilse de temelde operasyonu yapan MİT'tir. İstihbarat operasyonları ve sonuçları gizlilik temelli yürür ama bu video ile operasyonun sonuçlarının ifşası bilinçli bir şekilde, bir strateji üzerine yayınlanmıştır. Bu videoyla, bir çok yere mesaj verilmek istenmiştir. Ama bu mesajı en derinden hisseden, medyaya yansıyan haliyle Yunanistan oldu.😊


MİT'in yanı sıra Emniyet ve Jandarma İstihbarat birimleri de ülke içi huzur ve sükunu için faaliyet yürütürler ve yurt içinde bilgi toplama yetkileri vardır. Tabii bütün istihbarat birimleri birbirleri ile koordineli çalışır. Çok detayına girmeyeceğim ama yarın Türkiye'nin herhangi bir noktasında bir STK'nın ya da başka -legal ya da illegal- bir örgütün yapacağı bir eylemin hazırlık aşamasındayken devletin istihbarat birimlerince bilinebilme ihtimali %80-90'lardadır Canlar. Bu durum hiç kimseyi ürkütmesin bu bilme gereksiniminin temelinde aslında 1 Mayıs 1977 deki olaylar ve 12 Mart 1995 Gazi Olayları gibi olayların tekrar yaşanmasının, önüne geçilmesinin istenmesidir.

polisten sonra bölgeye gönderilen bir grup askerin büyük sevgi gösterisi ile karşılandığı aklıma geldikçe ülkemin polisine olan nefretin ne boyutlara geldiğini anımsıyorum.

Bir Ekşi Sözlük yazarının Gazi Olayları ile alakalı polis hakkında yazdıkları. Amacım Polisi savunmak kötülemek değil, orada bu vahşeti yaşayan insanları da kötülemek hiç değil canlar. Bu milleti ve kurumlarını birbirinden ayrıştırmak, kutuplaştırmak için planlanan istihbarat temelli psikolojik operasyonların ne de güzel, başkalarının istediği şekilde yürüdüğünü göstermek için verilmiş bir örnektir.1 Mayıs Olayları'nı da iyi okuyamayanlar halen sadece ve sadece, "faşist devletin faşist polisi bu olayların müsebbibidir" demekte. Bu söylem de aslında bu olaylarla ulaşılması istenen sonucun, başarıya ulaştığının kısmen bir göstergesidir. İstihbarat teşkilatlarının iyi olmamasından, bu ülkenin canı çok yandı KScan'lar. Bu Dünya' da eğer layıkıyla var olmak istiyorsak, güçlü bir ülke olmak istiyorsak güçlü bir istihbarat ağımız kesinlikle olmalı.

🕵️‍♂️İstihbarat birimler nasıl bilgi toplar?

Sanılanın Aksine Bir Dünya: İstihbarat Savaşları Gölgesinde Bir Dünyada Yaşlanmak

Canlar istihbarat birimleri sadece insan güvenliği için değil aynı zamanda bir ülkenin kalkınmasında büyük rol oynayan ekonomi, teknoloji, sağlık, ticaret, tarım&hayvancılık vb. hayatın tüm alanlarını kapsayacak şekilde faaliyetlerini yürütür. İstihbarat birimleri bu sayılan tüm kavramlar için, bilgi elde etmek, strateji geliştirmek için aklınıza gelebilecek her türlü girişimde bulunabilirler. Buna bir örnek vereyim canlar. İzmir Petkim'den emekli Adem Albayrak isimli bir kişinin, bir dönem medyaya yansıyan ve bir gazeteye yaptığı açıklamanın küçük bir kısmı paylaşmak isterim;

Putin, bahsedilen dönemlere ait bir resmi
Putin, bahsedilen dönemlere ait bir resmi

Tüpraş'ın akaryakıt tanklarının montaj işi, taşeron bir Rus şirketine verilmişti. Putin de, şirketin en önemli yetkilisiydi. 20 yaşlarında birisi için kuşku çekiyordu.

Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin. Rusya, eski KGB ajanıyken İzmir'de Ruslara ait bir şirkette sorumlu bir yönetici olarak görevlendirilmiştir. Yani görüntüde bir şirketin çalışanlardan sorumlu bir yönetici kılığında olan bir Rus ajanıdır. Bizimde yurt dışında arkasında MİT'in bulunduğu şirketlerimiz ya da iş adamlarımız var emin olun 👍😉

Bir İstihbarat teşkilatı

Bir şirket kurabilir.

✔Bir tv kanalı açabilir.

Bir gazete açabilir.

✔Bir yardım kuruluşu açabilir.

✔Legal ya da illegal bir oluşum içinde bulunabilir.

Teknik kaynaklardan bilgi elde edebilir (telefon, ortam dinlemeleri, Facebook, twitter, akıllı telefonlar üzeri elde edilen bilgiler)

✔Beşeri kaynaklardan bilgi elde edebilir. (takip edilen yapı içerisine sızdırılan kişilerden edinilen bilgiler, halk dilinde: ispiyoncu 😊)

İstihbarat birimleri, kurduğu oluşumlara ayrıca finansal destek sağlayıp arka planda durur. İstihbarat akışının temeli duygusaldır canlar maalesef bu akışı da para sağlıyor.😊 Bugün Türkiye'de olsun Dünyanın herhangi bir yerinde olsun tanıdığınız, ekranlarda boy gösteren çoğu tanınmış kişinin arkasında bir istihbarat biriminin olması ihtimali hiçte düşük değildir bilesiniz.

Sen farkında değilsin ama her şey; sandığın, duyduğun, o gördüğün şeylerin, aslında olmadığı bir Dünya'da yaşıyoruz. Gündemde izlediğimiz çoğu olayın arkasında aslında istihbarat savaşlarının, ülkelerin derin güçlerinin yattığının bir gerçeği var. Şu an ülkemiz üzerinde eskisi kadar olmasa da, bu coğrafyada ABD'nin etkinliği halen devam etmekte. Amerika'nın bu bölgenin kaderini belirleyebilme gücünün temelinde İstihbarat teşkilatlarının güçlü olmasıdır. Bir dönem Libya devlet başkanı Kaddafi'yi destekleyip başa getiren Amerika itaat sorunu yaşadığı Kaddafi'yi tekrar alaşağı etmesi de buna bir örnektir..

🚫İstihbarat operasyonları bazen hiçte hesapta olmayan şekilde gelişmesi, hatta sonuçlarının toplum nezdinde, infial yaratması da kaçınılmaz olabiliyor.

Sanılanın Aksine Bir Dünya: İstihbarat Savaşları Gölgesinde Bir Dünyada Yaşlanmak

"Kaş yapayım derken göz çıkarmak" deyimi tam da bu durum için söylenecek bir söz sanırım. Bazen istihbarat operasyonları istenilen şekilde yürümez ve sonuç olarak, çoğunlukla derin devlet kavramı denilen şeyde tam olarak bazen burada ortaya çıkıyor. Ne de olsa devletin bir biriminin yaptığı bir şeyin sonucu gelişen olaylar zinciri.Bu duruma çok küçük sayılabilecek bir örnek vermek isterim, olayın geçtiği yeri belirtmeyeceğim, o bende kalsın.

"Teknik kaynaklar sayesinde içeriğin tamda ne olduğu belli olmayan ama %100 olumsuz bir şeyler olduğunu, yolunda gitmeyen bir şeylerin olduğu kanaati oluşan bir durum. Konu acil gelişen bir konu, ayak üstü konu ile ilgili bir kritik yapılır. Konunun özü kırsal bir alanda yapılan bir festival sonucu yerleşim yerlerine dönecek olan vatandaşların içinde bilinen bir kişinin aracında ülke güvenliğini tehlikeye sokacak bir şeyleri araçlarıyla getirme girişimi olacağı bilgisi vardır. Bununla ilgili vatandaşların kırsal alandan yerleşim yerlerine geçişlerinde, kişilerin araçlarının detaylı aranmasına karar verilir. Bu karar uygulamaya sokulduğunda, kırsal alandan yerleşim yerlerine dönmeye çalışan vatandaşları, diğer illegal bir girişimde bulunan kişilerin konuyu provoke etmesi sonucu güvenlik güçlerinin detaylı arama yapmasını engellemek için taşkınlık çıkarılır ve olay toplumsal bir olaya dönüşmesi sonucu, kırsaldan yerleşim yerine getirilecek olan şeyin tespit edilmesi mümkün olamamış ve oradaki halkın isyanı ile sonuçlanan kısmen başarısız bir operasyon ve sonrasında akşam haber bültenlerinde "... çıkan olaylarda" cümlesiyle başlayan bir haber. Halbuki o haberin arka planında neler geliştiğini birkaç bilir ve hepte öyle kalacaktır."

Canlar gördüğünüz duyduğunuz haberleri yorumlarken, yani gündemi takip ederken bir de bu pencereden bakın istedim, ufkunuzu genişletmek istedim. Konu çok mahrem bir konu ama konu yaşamın çoğu aşamasındaki soruların, cevabını anlamlandırmada önemli bir yer tutan bir konu. Bir ülkenin başındaki kişi sonuçlarının kendisini etkileyeceğini bile bile, bazı konularda İSTİHBARAT birimlerinin görüşünü almadan hareket edemez bilesiniz.

Demokrasi ile yönetilen çoğu ülkelerde, önde gelen üç kavram; yasama, yürütme, yargının yanında, bir de mahrem olan olan bir gerçek ülkenin İSTİHBARAT birimleri. Bu da ülkenin selameti için gerekli ve olması gereken bir kavramdır.

✔Dikkat:

Bu Bence'nin bilimsel, somut bir dayanağı yoktur onun için bu Bence'yi okuduğunda "Hadi canım boş şeyler yazmışsın, hiç öyle şey mi olur?" deme, çünkü; bu Bence'nin içeriği, kişisel düşünceler, fikirlerden ibarettir. Ayrıca çevrende şüphelendiğin, yolunda gitmeyen bir şey olduğunu hissettiğinde lütfen güvenlik güçleriyle irtibata geç👍

Hadi benden bu kadar, ben kaçtım.🕵️‍♂️😎

Hoşça kalın🖐🖐

#asesyazdı

Sanılanın Aksine Bir Dünya: İstihbarat Savaşları Gölgesinde Bir Dünyada Yaşlanmak
Sanılanın Aksine Bir Dünya: İstihbarat Savaşları Gölgesinde Bir Dünyada Yaşlanmak
Cevapla