Günümüzde bir çok oyun var ve hepsi genel olarak hikaye olarak, tür olarak, oynanış olarak farklı farklı oyunlar. Peki siz bir oyun yapacak olsaydınız konusu ne olurdu ve ne türde bir oyun olurdu?
Oyun yapacak olsanız nasıl bir oyun ortaya çıkarırsınız?
Ben yapıcam zaten yakında bi oyun şu an para biriktiriyorum proje için. Assetlar acayip pahalandı çünkü kdkwks İki ayrı insanın kardeş gibi başlayıp düşmanca ilerleyen hikayesini anlatacağım oyunda. Birisi karanlık tarafta aydınlık için savaşırken diğeri aydınlık içinde aydınlık için savaşacak. Bu iki karakteri de oynanabilir yapacağım. İki karakterinde duygusal olarak hissettiklerini ve gelişimlerini oyuncuya ilk elden yaşatmak istiyorum çünkü. Hikayesi hazır. Çevremdeki bazı insanlar beğendi de hikayeyi. Güzel bi oyun olacağından eminim
Unreal Engine kullanıyorum bro. TPS bakış açısı olacak ama tür olarak open world RPG mi yapsam yoksa story-teller tarzı mı ilerlesem o konuda kararsızım. Bu arada RPG olacak her türlü de sadece açık dünya olayında kararsızım. Bu arada RPG de öyle şey gibi değil. Hayvan gibi oynayayım da skill set dizeyim falan değil. Oyunda skill set tamamen öğrenme sistemi üzerine kurulu. Yeni bir skill daha doğrusu dövüş stili öğrenmek için onun üzerinde belli bir süre eğitim yapman gerekiyor. Ama eğitim ile bitmiyor sadece. Pratik yaparak o skill üzerindeki hakimiyetini artırıyorsun ve böylelikle kombo yapman daha da kolaylaşıyor. Bu arada oyunun kombat sistemi dövüş sanatları üzerine ama ben biraz daha eğlenceli hale getirdim. RPG kısmı ise vereceğin kararların karakter ve oyuna olan etkisi ile ilgili. Bunu sonuna kadar hissettiricem. Yani oyuncu her bir seçimin hikayeyi nereye götürdüğünü görmek için oyunu neredeyse baştan 3-4 defa oynamak zorunda kalacak. Düşün yani tek seferde aslında bi oyunun 4 farklı serisini oynayacaksın
RPG ise açık dünya olmalı bence, genel olarak gamer olan birisi bulunduğu ortamı gezmeyi keşfetmeyi o şehrin, mekanın ruhunu hissetmeyi ister, mesela karaktere mahallesinde geçmesini saglattirman orada bulunan insanlar ile biraz iletişim kurdurup o karakter hakkında biraz daha bilgi öğrenmen oyuna biraz daha farklılık katabilir. Sifu tarzı gibi anlattığın kadarı ile dövüş stili öğrenme durumu. Birden fazla sonlu olarak bitireceksin anladığım kadarıyla da. Bu arada eğer birden farklı son ile bitireceksen o duruma göre değişen hikayesinden dolayı oyunun devam oyunu çıkarman biraz zor olur yani o karakterlerden mesela birisi herhangi bir sonda ölür ise gelecek oyunda o karakter ve bağıntılı olan kişileri kullanman uygun olmaz bence. Mesela örnek verecek olursam A kişisi öldü diyelim herhangi bir sonda, diğerlerinde yaşıyor. Bir sonraki oyun yaptığında A kişisi yaşıyor olarak ya da ölü olarak gosteremezsin, bana göre saçma gelir e bu adam öldüydü diye. Ama güzel fikir bu arada cidden beğendim. Ve bu arada bence full dövüş falan olmasın, eğer güzel bir hikayen var ise cidden güzel olur. Witcher gibi mesela, bir olay örgüsü olması güzel olur şahsen. Ama sen sen ol ki yapacağını sanmam öyle bir hatayı duyar kasilacak bir olaya karışma 😅, Erzurum gibi olmasın oyunun sonu ve cidden böyle bir projenin olmasına sevindim. Ülkemizde de oyun sektörünün oluşması güzel olur. Para konusunu da bence YouTubeda oyun ile ilgili videolar paylaş mesela bir trailer paylaş ve destek için patreon hesabına insanlar destek olsunlar veya katil butonu ile destek olsunlar, böyle bir şey de dusunebilirsin.
Yok bro zaten oyun içerisinde Türklük milliyetçilik dini şeyler falan yok. Çünkü oyunu ben sadece Türkiye'ye ve Türklere değil tüm dünyaya açmak istiyorum. Ben cami koysam türkü koysam içine Avrupa'daki Amerika'daki adam diyecek ki bu ne mk çok saçma jfkakd oyunu zaten tek bir oyun ile bitirmek istiyorum. Devam oyunları yerine farklı mekaniklere sahip farklı oyunlar yapacağım devamında. Benim kafa yapısı şu şekilde. Bir iş yap. İşini görülebilecek en iyi seviyede yap ve zirvede bırak. Herkes bilsin herkes duysun herkes hayran olsun. Çünkü devam oyunları bana saçma geliyor. Örneğin her ne kadar harika olsa da Gta'nın 5 tane oyun çıkarması saçmaydı. CoD yine aynı şekilde. Sürekli aynı mekaniklerle çıkıyor. Tabii seveni vardır ona lafım yok ama bana sıkıcı geliyor. Ben farklı bir şeyler katayım diyorum. Oyunculara böyle saatlerce oyun oynamanın zevkini doruklarına kadar yaşatayım. Oyunun içine sokayım istiyorum bildiğin. Yaşasınlar ya oyunu. Şu ana kadar böyle hissettiğim bir oyun çıkmadı şu ana kadar
Ahahah aynen en iyisi, Erzurum'un sonu belli zaten. Bir iki türkü ile falan duyar kasmaya çalıştı ama baya kötü durumlar oldu. GTA 5 oyun çıkarması bence saçma değil ki zaten GTA 5 en çok satılan oyunlar arasında ayrıca GTA San Andreas, Vice City de en çok sevilen oyunlardan, demekki insanlar beğenmiş. Cod için ama haklısın, çok benzer birbirlerine grafik olsun oynanış olsun. Ben sadece birisini oynarım oynayacak olsam. Far cry da mesela aynı durum 3. Oyun zirve oyundur ama öbürleri hep benzerdir. Ama seri olması hikayeli oyunlarda güzel oluyor, hem güncel oyun motorunu kullanabiliyor ileriki zamana uygun olacak şekilde, hem de hikayesini yediriyor güzelce. Mesela half life serisi cidden 3. Oyunu bekleyen çok insan vardır ve cidden çok güzel bir oyundur. Hikaye olarak 2 saatlik belgeseli var mesela😅😅. İnsana o ortamın içine cidden girdirtiyor, hissettiriyor. Portal da aynı şekilde mesela, Outlast, little nightmare, witcher, ac, Max Payne, gibi cogu oyun cidden başarılı oyunlardir. Ama tabi bı oyunu da önceki kötü dediğim oyunlar gibi cıvığını cikarmamalilar. Ama tek oyun da güzel olur sonunu muammalı bir şekilde bitirmez isen. Valla ben fazla oyun oynamadım açıkçası, bilgisayarım zaten kötü pek oyun oynayamiyorum ama ben cidden oyunun zevkini aldığim oyunlar oldu. Bitince büyük bir boşluğa dustugum, seferlerce bitirdiğim oyun oldu. Half life mesela, kaç kez bitirmisimdir yaklaşık 500 saat geçkin sürem var hikaye modunu oynayarak 😅😅. Oyunun cidden evreni bir başka, bilinmezligi, aksiyonu, dönemine göre grafiği, kendi oyun motorları cidden apayrı bir şey benim için. Aynı şekilde portal, yine aynı şekilde mafia 2, far cry 3 bunlari ben oynayıp bitirdiğimde cidden büyük boşluğa düştüm. Öyle uzun bir süre oyun oynayamadigim oldu o zevkten dolayı diğerleri zevksiz geldiği için 😅.
Bir de peki bu süreç nasıl geçti senin için, yani nasıl türde oyun yapacağını hikayesini, oynanisini nasıl karar verdin? Ben de dediğim gibi oyun yapmayı düşünüyorum. Tecrubelerini aktarır isen sevinirim 😇
Ya bahsettiğin oyunlar başarılı yapımlar ve zevk alarak oynadım tabii. Başarılı olduklarını kabul ediyorum zaten. Bahsettiğim şey, mesela GTA:SA çıktı. Döneminin zirvesindeydi ve hikaye olarak çok severim. Hatta bitirip tekrar tekrar oynadığım tek oyun diyebilirim yani sana. Ama seri dediğin bir oyunun devamı demek. Şahsen GTA V te 3 farklı karakter yerine CJ ile yeni bir maceraya atılmaya devam etmeyi isterdim. Devamı demek sevdiğin karakterlerin yeni maceraları demek. Witcher mesela güzel örnek buna. Karara gelecek olursakta bir sürü oyun oynadım. İşim bu olunca zaten otomatik olarak oyunlara acayip merakım oluyor. Ben bir de oynamıyorum sadece. Gidip köşe bucak neresi varsa inceliyorum nasıl yapmışlar diye :D işte oynadığım oyunların yorumlarını falan okuyorum. Olumlu olumsuz yorumlara göre analiz edip o şekilde bi karar aldım diyebilirim
Hee o anlamda, yani evet o anlamda bı bağıntısı olması gerek oyunun. Biraz konu para meselesine dönüşüyor ondan dolayı uzatiyorlar genelde. Anladimm, ben de genel olarak öyle yaparım incelerim oyunun durumunu bazen mesela gidip ne kadar gerçekçi yapmışlar falan diye bakarım öyle. Hatta half life 2 de fizik motorunu çok sevmiştim. Oyunda bir de öyle bir kısım vardı tahterevalli salıncak falan vardı onlar ile oynamıştım öyle bı süreliğine oyundan bağımsız olarak😅. Ayrıca tabi bug falan da bakarım öyle bulmaya çalışırım bazen. Bir de dediğin gibi oyunun incelemesini de dinlerim. Enis kirazoğlu mesela sevdiğim YouTuberdir ve de cidden bilgisi olduğunu, güzel anlattığını düşünüyorum. Açarım izlerim videolarini. Ama ben şeyi bulamadım bir türlü ne tür bir oyun olmalı, hikayesi nasıl olmalı bunu bulamadim. Hiç aklıma da bir hikaye gelmiyor öyle ooo çok güzel olur bu dediğim. Bir de ben baya büyük düşünüyorum galiba, yani sanki bir şirketim varmış da öyle bir oyun çıkaracakmisim ona layık bir hikaye olmalı tarzında düşünüyorum gibi. Peki oyun seslerini, karakter tasarımı vs. Onları da mı kendin yaptin yoksa bir grubun falan mı var 😇
Dünyanın sıradanlığını ve caniliğini yansıtan yeterince oyun olduğu gibi asla onlarada yönelmezdim. Konu hayvanlar oldu mu devamı gelir zaten sadece üzerinde düşünmem gerekli.