Oyunlardaki yüksek grafik kalitesi her zaman başımızı döndürmüştür. Bazen bir oyun oynarken acaba bundan daha iyisi ne olabilir diye soruyoruz. Sonra oyundan çıkıp gerçek dünyaya dönünce her şey daha net geliyor. Görüntü kalitesi maksimumdaymış gibi bir hayat.
Oyunlardan kafayı kaldırıp gerçek dünyaya döndüğünüzde, grafik kalitesi sizi de şaşırtmıyor mu?
Ben bazen düşünüyorum da bunca iyi grafikleri kaldırması için bilgisayar ve parçaları, grafik tasarımcılar, onları yazan yazılımcılar vs vs böyle sonsuza kadar gider. Bu insanların tek hedefi kasmadan, akıcı ve gerçekçi bir deneyim vermek. Normal hayatta her canlı, milyarlarca canlı tek bir kez bile kasma yapmadan yaşıyor. Dünya hiçbir zaman donmuyor veya yüklenilmesi beklenmiyor. Oyunlardaki gibi kimsenin gitmediği yerleri, bilgisayara yük bindirmemesi için, silip oyuncular oraya gidince geri yükleme gibi bir işlem yapılmıyor. Her yer kimse olmasa bile hâlâ akıcı olabiliyor. Döngülerin birinde bile bir açık, bug yok. Kimse hilesini bulamıyor ve en önemlisi ise kimse oyunu baştan sona oynadan gidemiyor...
Bilgisayarım kötü olmasına rağmen bazen cidden şaşırıyorum bu kadar güzel oyunlar nasıl yapıldı diye yani nasıl bu kadar kısa sürede gelişti diye. Cidden o insanların doku tasarımları olsun, çevredeki eşyalar vs. olsun çok ayrıntılı geliyor bana. Mesela Battlefield 5 trailer izlerken ben resmen düşmüştüm. O askerin kıyafetindeki dikişler, askerin yüzündeki ayrıntılar, şu sicrayinca kamerada su damlası oluşması vs. cidden ayrıntılı oyunlara ayrı düşüyorum.
Shadow kalitesini max görünce tamam diyorum gerçek hayattayız. 😂
Ben görüntü kalitesine çok önem veriyorum. Bugün yolda giderken yerden yansıyan araba lambaları bana "reflection 16x" vay be dedirtti. Üstüne gözlüğümün camına düşen damlacığın oluşturduğu bokeh de ayrı bir hava kattı. Hafif bir gülümseme ile çok sağlam bir simülasyonun içindeyiz dedim. Merak ediyorum acaba hangi ekran kartını kullanıyorlar? 😂
Bir oyundaki grafiğe bakıyorum mesela bir arabaya sonra gerçek hayatta bakıyorum diyorum ki daha oyunlar tam gerçek değil ama yakın zamanda o da olur hatta daha iyi bir teknoloji ile karşımıza çıkar diye düşünüyorum.