Çok da uzağa gitmeye gerek yok, 2018'deki Red Dead Redemption 2'nin hikâyesine bakıyorsunuz, tam bir şaheser ama özellikle de şu son 2 senedir gelen oyunların hikâyesi çok yavan kalıyor.Oyun geliştiricileri göstermelik birkaç grafiğe odaklanıyorlar, hikâyeyi ise umursamıyorlar ya da umursuyorlar da başaramıyorlar mı? Büyük yapıtlara baktığımızda, yan görevlerinde bile bir hikâye derinliği vardı. Yeni oyunlarda böyle bir şey yok. Olsa bile, bu şekilde nadir oyun çıkıyor. Geçmişteki gibi hikâyeye doyacağımız bir oyun sezonu yaşayamıyoruz.
Yaratıcı ve etkileyici oyun hikâyeleri tükendi mi? Neden eskisi gibi içeriğe doyamıyoruz? Nedir bunun sebebi?
GTA 6 çıkacak bir gün bir tek onu bekliyoruz hikaye olarak ama bakalım COD serisinden bir tane daha yapım olsa Türkiye de geçse efsane olur bence ve Türk karakterler 💣👍
Online oyunlar daha çok kazandırıyor. Büyük çaplı oyunları geliştirmek arık çok uzun sürüyor ve pahalıya geliştiriyor. 5-10 sene 1 oyuna mesai harcayıp utmasını ummaktansa her sene her sene COD, Fifa gibi bir öncekinin klonu oyunlar basmak veya Assassins Creed, Far Cry gibi zaten tutmuş formülü uygulamak daha risksiz.
Masrafı düşürmek için yapıyorlardır hem hikaye hem performans hem grafikler vs vs hepsi iyi olursa kimse alamaz ki oyunu Filmlerde de aynı şey geçerli ama benim anlamadığım hersey daha kolay olsun diye bilgisayarda stüdyoda çekilen sahneler gittikçe daha pahali oluyor bu işte bi yanlışlık var sanki
Çünkü Artık Oyun Firmaları Multiplayer Çok Oyunculu Moda Battle Royale Hayatta Kalmaya Yönelik Ağırlık Veriyor Tamam Çok oyunculu mod Battle Royale güzel tabiki Ama hikaye modu daha başka en güzeli o Buna en iyi örnek Call Of Duty Modern Warfare serisi Ne Efsane oyundu Ama ya Simon Riley Ghost Ve Gary Roach Sanderson Favorim en sevdiğim askerler di ⭐ Captain Price Da var tabi o ayrı Birde Sniper görevinde Captain Mac Millan Komutanımız Vardı orada price gençliği Kontrol ediyoruz Görev Terörist Ele başı İmran Zakheav Öldürmek Yer Pripyat Çernobil faciası yaşandığı şehirde Bu ilk Modern Warfare da
Teknolojinin gelişmesi, gider ve fiyatların artmasıyla artık çoğu şirketin amacı online bir oyun yapıp o oyunu destekleyerek para kazanmak; yani az oyunla çok para kazanmaya çalışmak. Şuanda dünyadaki en kaliteli oyun olan RDR 2 neredeyse 1 milyar dolara yapılmış; "1 milyar dolara bir oyun". Bazı şirketler hala hikayeli oyun yapsalar bile adam akıllı yapmıyorlar veya hep aynı oyunu yapıyorlar. Ubisoft, sürekli aynı Far Cry ve Assasin's Creed oyunlarını yapıyor. Activision, her sene kısa oynanış süresi ile fiyatını hak etmeyen Call of Duty oyunları yapıyor; biz de bu oyunlarla yetiniyoruz. Şirketler de sırf para için ve masraftan kaçmak için hikayeli oyun yapmaktan uzaklaşmaya başladılar gibi. Elektrik, çalışan ve seslendirme ekibinin maaşları (birçok oyunda dünyaca ünlü aktör ve aktrisleri kullanınca onların maaşları daha yüksek haliyle), diğer giderler vb. onlar da ne yaşıyor bilemeyiz tabii.
Aksine yapılan yapımlar hala mevcut. Resiident evil serisi gümbür gümbür devam ediyor. Last of us da aynı şekilde. Eski seriler kalitelerinden ödün vermiyor.
yasim itibari ile cok uzak kaldim ama hitman benim icin hala efsanedir sonra cm hele 90 larda sensible soccer :) ama o zamanki grafikler ve o donemin kurgusunda hitman :) cok guzel bir oyundu
aslında tam tersi bence şimdiki oyunlar film tarzında sürükleyici. mesela eskiden nfs araba yarışı oyununda 5-6 pist vardı orada dön baba döner dururdun :) şimdi koca şehir modelliyorlar orada yarışıyorsun
Satmıyor artık ve hikayeli bir oyun AA yapimi bir oyun yapmak için çok bütçe gerekiyor firmalar da hızlı para kazanma derdinde olunca ziyan kaldık böyle