Gerçekten bu durumu yaşayan oldu mu? Düğün ve fazla takı istemeyen erkeği ve ailesini zora sokmayan ama sonradan yaranamadım keşke yapsaydım diyen kadınlar? ✍🏻💬

Gerçekten bu durumu yaşayan oldu mu? Düğün ve fazla takı istemeyen erkeği ve ailesini zora sokmayan ama sonradan yaranamadım keşke yapsaydım diyen kadınlar? ✍🏻💬

İlla düğün yaptırmak değil ama maddi imkanı yettiğince harcsma yaptırmak lazım. Hiçbir şey istemeden gelin gidenlere gerçekten daha az kıymet veriliyor bu bir gerçek. Kimseyi zora sokmamak lazım tabiki zora girsinler demiyorum ama maddi imkanı yettiğince yaptırmak lazım. Düğün yapmıyorsanız o parayı tatile vs. harcarsıniz, başka yerde kullanırsınız ama harcayın yani
Bu tamamen evleneceğin adamın karakterine bağlı. Ailesine söz söyletmeyen senin arkanda duran karakterli biriyse bu muameleyi yaşamazsın. Ben de düğün istemedim. Yapılması gereken diğer şeyleri yaptılar. Aksine hep değerliyim gözlerinde. Değeri kendin yaratırsın bir de. Eğer çok evin içine dahil edersen anne, baba, kaynana, kayınbabayı. Saygı bekleme zaten insanlardan. Ben eşimin tarafına hep mesafeliyim (annesine bile ama annesini de en çok ben düşünürüm, oğullarından bile çok), o mesafeyi koruduğum için bir aile meclisi olduğunda yavrum kuzum oluyorlar hemen. Eşim bensiz bir ortama gittiğinde gelimiz nasıl o nerde özledik onu diye soruyorlar. Bu eşin karakteri ve senin çizdiğin sınırlarla mümkün kısacası.
Merhaba,
İnsanlar hep konuşur, ne olursa olsun, ne kadar iyi olursa olsun söylenecek bir şey bulurlar!
Boş konuşuyorlar lanet olası pislikler! 😅
Kendimi bildim bileli Rabb'im ne der diye düşünür, içimden geleni yaparım!
Aşkımı düşünürüm dikkate alırım sadece çünkü seven sevdiğini düşünmeli, dikkat etmeli!
Herkesin canı cehenneme! 😅
Adetlerin gelenek göreneklerin ön yargı ve kalıpların ata sözlerinin hepsinin canı cehenneme!
el alem ne der
aa bak düğün yapmadı kesin bu dul
ya da aa kuşak bağlamadılar kesin bakire değil gibisinden dedikodular yüzünden değer bilinmez ve pişman olursun deniliyor sanırım
dedikodu en sevmediğim insan adetidir
cevap seçimi için teşekkürler
Rica ederim ne demek 🙏🏻
Cevap
17Cevap
düğünsüz daha iyi bence
Çünkü yurdum insanı erkek tarafına göre bu ticaret. Ne kadar yatırım yaparsa o kadar kaybetmekten korkar ve yurdum insanına göre kadınlar satılık kurbanlık koyundur eğer parasız verirseniz bu mal çürük kesin kusuru var gözüyle bakılır o yüzden size mal satılık hayvan gözüyle bakılan aileye gidecekseniz donuna kadar isteyin hakkınız.
Çok saçma olduğunu düşünüyorum ne yani benim degerimi benim için parasını harcayinca mı bilecek bu deger bilmek değil bu bildiğin "ben bunun için para harcadım o yuzden iyi geçineyim param boşa gidip boş masraf olmasındır"... bana bununla sözde değer verecek insan hiç vermesin öylesi bir duyguya ihtiyacım yok.
Çünkü cidden öyle düğünle alakalı değil ama genelde düğün için para harcamayalım diyenler aza tamah ettiği için hep kıymetleri bilinmiyor. Kocasından her şeyi isteyen kadınların kıymetleri biliniyor ama
Elalem ne der diye birilerinin gönlünü etmek karınlarını doyurup oynamalarını izlemek için mi yapacağım düğün? Kıymetini bilecek olan her türlü bilir bilmeyecek olan da Çırağan sarayında evlensen de nafile..
Alakası bile yok, çok saçma. Elalem sadece konuşur. Önemli olan eşimin, ailemin huzuru ve mutluluğudur. Bence düğün masraflarını gelecek için yatırım yapmak daha mantıklıdır.
Ben de düğün istemiyorum gereksiz olduğunu düşünüyorum
Çünkü geri kafalı hepsi. Düğün istememek sadece maddi anlamda değil gereksiz bulanların da başvurduğu bir yol
Topluma göre yaşayacak olsak kendimizin değil başkalarının hayatını yaşıyor olurduk.
Severler herkesi kendi doğrularına göre eleştirmeyi.
Sömürmeyi fazla sevdikleri için olabilir. Sanki düğün takı yaptıranlar prenses kraliçe hayatı yaşıyor 😂
Erkeklerin ağzına edenler el üstünde tutuluyor da ondan
Yani ben bu alakayı bir türlü çözemedim gerçekten de
Çünkü o toplum borç ödesin istiyor, rahat yaşamasın istiyor, kötülük istiyor.
Öyle sanıyorlar ama farketmiyor değer bilen her türlü biliyor bilmeyen bilmiyor..
Bu algı yüzünden kızlarda para göz davranıyorlar para harcatmayı sevmeyen bir kız vardı herkes üstüne gitmişti ne kadar safsın diye
Aslında evlenmesin Türk soyu kurusun diye toplumu iyice paraya ve gösterişe tapar hale getirdiler
Çok biliyorlar he şeyi bunları gaz döküp yakmalı meydan da.
hep aynı masallar evlenirler ama sonra evlenip başını yakma derler. evlenmeseydin o zaman sanki kendileri bilmiyordu
Bu düğün neden sadece kadınların işine geliyor bir düşünmek lazım
Bu bir kuraldır iliski uzmanları da bunu söyler. Toplum ve erkekler kolay elde ettikleri şeye değer vermezler.
Düğün yapmak sünnettir evlendiğine n kadar çok insan şahit olursa o kadar iyidir insanların görmesi bilmesi gerek yoksa n farkın kalır sevgililerden
bazen doğru.. yani ne kadar iyi davranırsak o kadar değerimiz bilinmiyor bazen sjshdh
O kızı başımın üstünde taşırım değeri bilinecek odur
Düğün mantığını hayatım boyunca çözemedim ilgilenmiyorum. Türkiye'nin en saçma geleneği adeti vs olabilir.
Ben bunu yaşadım. Düğün istemedim. Altın istemedim. Birşeyler de ısrar etmedim. Böyle yaparak çok yanlış yapmışım.
Kendimi resmen yerlere atmışım.
çünkü çoğu kadın bunu kalpten istemiyor
ailen hakli anne olunca anlarsin
Bilmiyorum toplum iflah olmaz
Tam tersi ailemin de görüşü olmaması
Onların düğünde oynayası var.
Elalem ne der korkusu başka da bir şey değil
Takı isterim ama düğünü bende istemiyorum.
Eskidendi o sözün değeri artık kalmadı
Yanlış Söylüyorlar Düğünler Gereksiz Bir Adet
Belkide olmazsın pişman
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?