Kimseyi seçimlerine göre yargılamam, yalnızca sizin görüşünüzü merak ettim. Ancak bana çok mantıksız ve saçma geldi. Nurullah ve zevcesi demek yerine Nurullah ve kızın ismi olsa ne olurdu. Bunu da mı kıskanmışlar anlamlandıramadım. Siz ne düşünüyorsunuz?
Düğün davetiyesine adınızı yazmayan eşinize tepkiniz ne olurdu?
Merhabalar kendisi artık eşim olmaz, zaten düğüne falan karşıyım Bi nikah istiyorum ama zevcesi nedir yani benim bir adım var değil mi ailem koymuş 22 yıldır o adı taşımışım kendisini yazma zahmetine giriyorsa benimkini de yazsın ben bunu kıskançlık olarak falan görmüyorum bana nedense küçümseme gibi geliyor
afganistan'da "where is my name?" kampanyası başlatmıştı afgan kadınlar. Çünkü orada adını kocandan ve ailenden başkasına söylemek yasakmış. Hatta rabia isimli bir kadın covid için doktora gittiğinde adını söylemek durumunda kalıyor ve eve geldiğinde kocasından öldüresiye dayak yiyor. Where is my name kampanyası tekrar gündeme gelmişti. Bunu neden anlattım? Çünkü bu tür saçmalıkların beslendiği yer aha işte bu anlattıklarım. Bunun sonu burası.
Şu davetiye her kadın için ayrılık sebebi olmalıdır bana göre. Resmen kadını kimliksizleştirmişler, madem ismimiz bu kadar önemsiz doğarken koymasalarmış önce “bilmem kimin kızı” olarak anılıp evlenince de “bilmem kimin zevcesi” olsaymışız. İslam dininde kadın değerlidir ama burada kadını hiç etmişler, resmen cahiliye devrinin insanları. 😡
Selam :) İnsanların fikirlerini yargılamam ama bence bu cidden saçmalık. Resmen karşındaki insanı bir birey yerine koymamak ve ona saygı duymamak gibi bir durum. Davetiyeleri gördüğüm an evlilik işi biterdi benim için.
Ha sen zihniyetinin böyle olduğunu anladığın ve tüm çıplaklığıyla rezaletin boyutunu bildiğin biriyle evlenme hadisesinin gerçekleşmesine devam edeceksin yani? Burada tek sorun senin isminin yerinde zevcesi yazıyor olması öyle mi?
Bu gerçekten dinen gerekli bir şey olsa H. Z. Muhammed’in hiçbir eşinin adını bilmezdik. Hepsinden zevcem diye bahsederdi. Bu artık yobazlığın sınır tanımaması bence
Benim bir kişiliğim var bu hayattaki tek konumumu onun karısı olmam olarak gören bir bakteriyle hayatımı sürdüremem
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
birincisi bu ne kusacağım. ikincisi bu ne ne olacak son dakika gelin mi değişecek ismini yazdirmamislar fbxnshshs ismi yazınca ne oluyor aynı isimden kaç milyon tane var saygı duyarım herkese ama bu mantıksız bence
Kuran olduğu için o tarz yazılmış sanırım kıskançlık veya sahip gibi anlamda değil de nikahlandığım eşim gibi demiş yani bu biraz Türkçeyi çat pat konuşan ingilizlet gibi oldum ya Nurullah ve Nikahlı eşim gibi olmuş aslında yüceltmeye çalışılırken anlam bozukluğuna uğramış gibi
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
bence bu tamamıyla kadının kendı varlıgını yok etmesi demek