şimdi ben kedimi kısırlaştırdım ama aklıma takılan bir konu var. bir videoda veteriner kediyi kısırlaştırmadan ultrason ile bakılmalı diyor. dişi kedim doğuramıyor diye götürdüğümüz zaman veteriner "ultrasonumuz yok" dedi. o zaman kediyi nasıl kısırlaştırdı?
Erkek kediyi kısırlaştırmadan önce ultrason ile bakılması şart mı?
Erkek kedilerde kısırlaştırma için ultrason şart değil 🐱 Çoğu zaman fizik muayene yeterli oluyor. Testisler zaten dışarıda olduğu için veteriner direkt operasyon yapabiliyor.
Ultrason daha çok şüpheli durumlarda, inmemiş testis varsa, tümör şüphesi varsa ya da karın içini kontrol etmek gerektiğinde kullanılıyor.
Dişi kedinde de ultrason olmadan kısırlaştırma yapılması normal. Çünkü kısırlaştırma ameliyatında zaten karın açılıyor ve rahim ile yumurtalıklar direkt gözle görülüp alınıyor. Yani ultrason olmaması “nasıl ameliyat yaptı” gibi bir durum yaratmıyor.
O izlediğin video muhtemelen “ideal şartları” anlatıyordur ama pratikte her klinikte ultrason olmayabiliyor. Bu kedinin sağlığı açısından zorunlu olduğu anlamına gelmiyor 😺
İçin rahatsa ameliyat sonrası toparlanması, yeme içmesi normalse sıkıntı yok gibi. Yine de aklına takılıyorsa başka bir kliniğe genel kontrolde gösterebilirsin. Ben de Balköpüğü’nü kısırlaştırırken ultrason yapılmamıştı mesela, gayet de sapasağlam geziyor şu an evin kralı gibi 😂🥰
Peki sen kendini o hayvanın yerine koy. Sen bir kadınsın seni kısırlaştırsalar veya bir daha rahatlama ve b0şalma gibi aktiviteleri vücudun gerçekleştiremeyecek dese Doktorlar nasıl hissedersin? Çok merak ediyorum
evdeki 2 disi kedinin hamile kalması o yavruları sahiplendirme zorluğu, doğuramayinca veterinerin de bisey yapamayıp hayvan hastanesine yonlendirmesi ve oranın uzak olmasinin zorlugunu , veteriner masrafları gibi seyleri yasamamissiniz o zaman.. 😅
şu yazdiginla zihniyetini belli ettin. insanla hayvanı bir tutman, hayvanların kisirlasmayinca yasadigi saglik sorunlarını bilmeyip konuşman yersiz. veterinerler bile sagligi için oneriyorken bunun tartismasi olmaz
En İyi Cevaplar