Arkadaşlar selam, muhabbet kuşum Sütlacımın tek ayağında ufak morarma ve şişlik var. Evhamlı olduğum için korktum sizce büyük bir sorun mu? Nasıl geçer bu, sebebi ne olabilir? Konuyla ilgili bilginiz var mı acaba?

Arkadaşlar selam, muhabbet kuşum Sütlacımın tek ayağında ufak morarma ve şişlik var. Evhamlı olduğum için korktum sizce büyük bir sorun mu? Nasıl geçer bu, sebebi ne olabilir? Konuyla ilgili bilginiz var mı acaba?

Genelde bu gibi durumlarda çok bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum Bizim de muhabbet kuşumuz vardı 2018'den 2022'ye kadar besledik daha sonra kedi saldırdı o yüzden vefat etti, genelde b vitamini eksikliğinden kaynaklı olur vitamin alabilirsiniz kuşçularla satılır Bir de ben size bir atom önereyim muhabbet kuşunu onu yaptığınız zaman çok güzel oluyor, Bir de mesela haşlanmış yumurta ile falan bir atom yapılıyor muhabbet kuşuna biz yapıyorduk haşlanmış yumurta havuç onları karıştırıp verebilirsiniz yalnız çok vermeyin böyle bir çay tabağı kaşığı olabilir
Kan oturmuş, kangren olmuş hatta. İki güne bacağı kopacak kuşunun. Haftaya kanatları çırpmaz olur, sonraki hafta gövdesi şişer ve tüyleri dökülür. Bu şekilde 2 ay acı çektikten sonra öte öte, cikir cikir can verir. Artık dönülmez bir noktada. Birine söyle kafasını koparsın kuşun, acı çekmesin
yani bu çok hoş bir yorum değil sanki ://
Sert bir ifade olduğunun farkındayım
Abi ne abartmışsın ya. Sahibini korkutmaktan başka bir şey değil bu yaptığın.
@Bitkinbirgirl ölüm gerçek miras hak.
Hıc bırsey olmaz Kafestekı tuneklerı gozden gecırmenı onerırım mumkunse ahsap tunek olsun ayrıca ek olarak o kısma lımon suyu damlatabılırsın o kısma hıjyenık olarak.
Daha cok sısme ya da aksama gorursen Tereymcın derı merhemı kullanılabılır
Kanatlı hayvanlar hakkında ne sormak ıstersen buradayım.
Yaa teşekkür ederimm bu konuda bilgili biri misin içimi rahatlattın 🙏🏼🙏🏼🙏🏼
Bosuna fenomen yapmamıslar dıyeyım esprı olsun. Bu konuda alcak gonullu olamam ıyı oldugum cok soylenır :D
🌸😊
Bu görselin devamında tırnaklarda kararma olmaması önemlı veterınere ayrıca ücret veemene gerek yok zaman ve butce kaybı
şu an için kafesteki tüneği değiştirin ahşap tünek alın diyorsun dimi bir de limon suyu damlatın diyorsun, tamamdır bundan sonrasında umarım iyi olur 🐤
Genelde ahsap veya koselı tünekler onerılır lımon ıse antıseptık ozellıktedır ayrıca ayagına dokundukca ekşilik kurcalamasını engeller.
Fakat gram olarak bıraz fazlası var gıbı baska gorselı var mı?
öyle mi tombul mu geldi sana, şu an biraz işim var müsait olunca fotoğrafını çekip atabilirim teşekkür ederimm
Beklerım Saglıkla kal gırusuruz
Çok geçmiş olsun umarım bir şeyi yoktur.. Veterinere götürmek en iyi fikir bence hem aklımız da soru işareti kalmaz. ama genelde bir şeye takıldıklarında ya da çarptıklarına oluyordu morarma. 🙏
umarım bir şeyi yoktur ya, teşekkür ederim 🙏
Rica ederim 🙏🌸
Cevap
12Cevap
Aynısı benim kuşumun başına geldi. Öyle aman aman endileşenecek bir şey yok ama mutlaka bir vetenirene gitmek lazım. Benim şapsal uçarken sanırım bir yere vurup ödem yapmış. Önlem alınmaz ise kötü olabilir. Her şey öte canı yanar yavrunun. Film falan çekiyorlar. Ona göre krem verip gagadan antibiyotik vermiştik. Kendi kendin geçer diye düşünmüyin. Geçmiş olsun. 🌸
çok teşekkür ederiim söylediklerini dikkate alacağım 🙏✨
Veterinerlerin pek çoğu kuşlar hakkında bilgi sahibi değil. Evinizde başka bir kuş varsa ayağını ısırmış olabilir. Ayağını kaldırarak tek ayak üstünde uyuyor mu? Ayaklarında bir sorun olduğunda genelde o ayağı kaldırırlar. Kafes tülünün ipi dolaşmış olabilir, elinize alıp bir kontrol etseniz iyi olur. Eğer bu dediklerim yoksa çokta korkulacak bir durum yok bence. İncitmiş olabilir. Birkaç güne geçer. Keyfi yerindeyse moralinizi bozmayın hiç.
çok teşekkür ederim valla dediklerinizin hiçbiri olmadı içime su serptiniz 🙏 başka bir kuşumuz da yok teşekkürler 🌸
Rica ederim ☺️ tüyü kadar ömrü olsun inşallah 🐥
İnşallah ne güzel bir dilek 🥰
Benzer durumda bir arkadaşım vardı, eczaneden teramisin önermişlerdi. Ayrıca ayağını iyice incele, belki ip vs. bir şey dolanmıştır, küçük bir şeyler batmış olabilir. Hiçbir şey yoksa teramisin kullanabilirsin.
Tabi daha kesin bir şey istiyorsan veterinere götürebilirsin. Vitamin de verebiliyorlar duruma göre.
Geçmiş olsun bu arada.
teşekkür ederim en iyisi veterinere götürmek sanırım, yakınlarda olmadığı için direkt size sorayım dedim, bakalım veteriner bulmaya çalışayım 🙏
Kesinlikle, iyi günler. :)
veteriner anlamaz kanatlı hayvanlardan boşa gitme
@SerdarSado Her veteriner anlamaz doğru, egzotik hayvan veterineri olarak geçiyorlar kuş türlerine vs. bakanlar
Tüle perdeye takıldığında kurtulmak için dönüp durduğunda genelde oluyor biraz fazla şişmiş biraz bekleyin iki gün geçmezse üçüncü gün götürün derim ya da sorabilirsiniz resimde mevcut nasıl olsa belki bir krem önerebilir
lütfen tünekler tahta olmasına dikkat et bide düz tünek olsun ayakları rahat olması lazım bıladtık tünek ya da ayağını çarpmasınden dolayı olmuş bişey bu morluk
Yaaa bu miniğin ayağı biyere takılmış ve ordan kurtarmak için uğraşmış annesi tırnaklarını bi tık kısaltırsan böyle sorunların önüne geçersin
😊 ciddi bir şey olduğunu düşünmüyorum.. muhabbet kuşlarıyla ilgili bildiğim tek şey çok çabuk etkileniyorlar ilgisizlikten.. naif canlılar.. ama şanslı ki senin gibi hassas duygulu birine emanet..
yaa evet çok ilgiliyim ben ama annemlerin kuşu bu aslında ben hafta sonu annemi ziyarete gelince ilgilenebiliyorum sadece 🥰🌸
😊🌹
Muhabbet kuşları çok hassas canlılar , en ufak şeyi bile ihmal etmemekte fayda var. Bence bir veterinere görünsün ne olur ne olmaz sonra çok geç kalınmış olunuyor maalesef 😕
evet çok hassaslar haklısın teşekkür ederim 🌸
Benimde bir tane Jumbo bir tane de böyle albino pamuğum var😍 Rica ederim 🌷
yaa ne maşallah ne güzel 🧿❤️
🙏♡
Veterinere görünebilirsin. Bence endişe edecek bir durum yoktur
Tabiki İyi olmasî için bişeyler Sür buz tedavisi ya da sprey ilaç kullan masaj yap çok yöntem var facebook saglik guruplai var ordan kuşcular tavsiye verir gecçmiş olsun
Benim kedim de buna benzer şişlik olmuştu 2-3 geçmedi bende veterinere götürdüm bir krem sürdü akşamına bir şeyi kalmadı bence veterine götürün derim geçmiş olsun..
Bu konuda bilgim yokki ama çok geçmiş olsun umarım en kısa sürede iyileşir🌸
teşekkür ederiim umarım 🙏🌸
Rica ederiimm🌸🙏🏿
Vitamin eksikliğinden kaynaklı da olabilir ama sen yine de veterinere git
tamamdır teşekkür ederimm 🙏
Maalesef konuyla ilgili bilgi sahibi değilim Esra Hanım, çok geçmiş olsun 😥
çok teşekkür ederiim 🙏
Bence veterinere götür direkt sonrasında pişman olmaktansa temkinli olmak iyidir.
haklısın teşekkürler 🙏
Umarım iyi olur bilgim yok ama göbüşü çok tatlı onu demek için geldim
iviit bebektir o 🥰
Evde hayvan beslemek bana cok sacma geliyo
Veterinere gotur iste biz napalm burdan
B vitamini eksikli olabilir
teşekkür ederiim 🙏
Rica ederim✨ bence bir an önce tedbirinizi alın çünkü sonuçları iyi olmuyor, şimdiden kolaylık dilerim🙏🏻 umarım çabuk atlatır🙏🏻
Hayır endiselecek bir şey yok
Bilgim yok çok geçmiş olsun 🙏🏻
Açılın ben veteriner değilim 😉
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?