2 gün oldu alalı aynı ortamda sarı ciklet mavi ciklete dünyayı dar etti 2 günde. Akvaryumcuya takas yapar mısın diye sordurttum hayır dedi istemedi ne olacak şimdi?
Bu balıklar sürekli kavga ediyorlar diye ayırdım akvaryumcu adam geri almıyor balıkları, ne yapacağım?
Merhabalar. Soldaki sarı prenses, baskın bir dişiye benziyor. Sağdaki tam göremiyorum ama ya ice-man ya da yunus'tur. Mavi olanın kafasında hafif çıkıklık var mı? Muhtemelen yoktur...
Sorunun kaynağı, minicik akvaryumlara sahip olmanız. Akvaryumcu mu verdi size bu akvaryumları? Yazık... Soldaki sarı prenses, en az 1 erkek+5-6 dişi olmak kaydıyla bir koloni kurulup, en az 100-150 litrelik akvaryum ister. Bu tahlilde hem balıklar tek tek ve bir cinsten, hem de akvaryum dar.
Büyük bir akvaryumda tek cins beslemenizi öneririm. Ya da, bu ikisini verip, tek bir cinsten daha fazla tür edinin.
Canlı doğuran cinsten olmasın, aşırı hızlı çoğalır. "Melek" türünü sorun, o canlı doğuran ama daha az ürer ve sakin sakin yüzer.
Akvaryumcu ilk başta sorular sordu bana hava motorunuz var mı, suyu dinlendirdin mi diye, ikisine de evet dedim sonra akvaryumun boyunu sordu orada numune akvaryum vardı bizdeki boyuttan, orada onu gösterdim bu kadar boyu dedim, akvaryum boyu için zor beslersiniz ama yinede siz bilirsiniz tarzında konuştu. Kesinlikle almayın diye uyarmadı.. orada bi mavi-sarı ciklet, lepistes ve japon balığı vardı başka türden balık satmıyordu.
Sarı balık için 1 erkek 5-6 dişi olmalı diye bir şey de söylemedi Akvaryumda olması gereken büyüklüğü de söylemedi Bendeki akvaryumların boyunu ben seçmiştim küçük olan varken japon balığı besliyordum, sonra balıklarım öldü bir büyüğünü aldım ciklet besleyeyim dedim bu sefer, çünkü japonlar hastalanıp ölüyordu sürekli, bunu akvaryumcu adama da söyledim adam dedi ki balıklar kendiliğinden ölmüyor siz öldürüyorsunuz filan. Daha da bir şey söylemedi.
Balıkları takas edip başka balık alayım diye düşündüm ama geri almayı kabul etmedi, su değişikliği olduğu için yeni suya hemen alışamazlar ve iç parazit olur dedi sonuç olarak elimde kaldı balıklar. Ne yapacağımı bilmiyorum büyük akvaryum fiyatları da çok pahalı
Doğru tahmin etmişim... Mavi olan iceman, sarı olan da sarı prenses. İnternetten aratıp bakabilirsiniz. İceman sakindir ama sarı prenses biraz hırçın olabilir. Bu durumda yapılması gereken bana soracak olursanız bir cinsten 4-6 arası adet almak ama bu alan dar. Bu alanda neon tetra güzel olurdu, minik yapay yeşilliklerle de çok şık bir görüntü olurdu.
Bu hayvanlar için burası dar, büyük akvaryumlar pahalı olabilir. Haklısınız. Akvaryum olarak değil ama birine yaptırtsanız 4 tarafı cam olan bir havuz diyeceğim ama yer kaplayacaktır, külfetli olabilir yine...
Bu boyuttaki akvaryumda bana soracak olursanız beta bakılabilir. Adamda varsa takas edin bence, iç parazitine kadar biliyorsa bir tabe beta da verebilir yani...
Mavi olan çok sakin evet sarı da hırçın kovalıyor sürekli maviliyi o yüzden ayırdım ikisini.
Mavi balığın cinsiyeti nedir peki onu anlayabildiniz mi?
Akvaryum şu an için yaptıramam da alamam da yoksa bende isterdim büyük akvaryum çok sayıda balık..
Diğer sorun zaten takasın kabul edilmemesi, adam balıkları geri almak istemedi. Yoksa bende geri verip başka balık alacaktım. Geri veremediğim için şu an akvaryum almak dışında başka çözüm bulamıyorum, o akvaryumcu beta satmıyor.
Yazdım ya yukarıda :) Mavi olan "iceman", sarı olan "sarı prenses" , eminim cinsleri bundan.
300 litre akvaryumda 8 dişi 2 erkek bakıyordum o sarı prenseslere ben. Başlangıçta öyleydi. Ancak kurtarır, yoksa canlıya eziyet. Daha büyük yer gerekince külfetr girmeden bıraktım.
Yerinizde olsam, pencerelere takilan sineklik gibi bir şey ile o akvaryumlardan iri olanini ortadan böler, bir yanına bir balığı, diğer yanına diğer balığı koyarım. Müdahale edemez sarı..
Haftaya da adama gidip "1 hafta geçti ama hastalik yok, kontrol edip alabilirsini" diyebilirsiniz.
Beta alinabilir, neon tetra alınabilir... Bunlar minik akvaryumlara uygundur. Bunların latince genelde ismi cichild'dir, youtube ve formlardan bakımına da bakabilirsiniz. Kendinizi de suçlu hissetmeyin, o akvaryumcu olacak fırsatçı burada buna bakılmayacağını demesi lazımdı...
Mavi de dişi gibi duruyor, sarıdan eminim, kesin dişi ve sinirli bir dişi. Neden sinirli? Çocuk yok, kardeş yok, eş yok... Bu balıklar koloni hâlde bakılmazsa sinirlenir, yanık olur, büyümez, stresten hasta olur uzun vadede. Tek bakılamaz... Tek bakılacak balıklar japon, beta balıklarıdır. Akvaryum alıp da masrafa girmeyin. Ya da sahibindenden bakarak 100-150 liraya 80-90 litre bir şey bulup, 5 sarı prenses daha eklenirse aynı boy, durumu kurtarırsınız ama tavsiyem, minicik yavrudan alıp büyütmektir. Bu boyda erişkin balık kolay alışmıyor.
Karınlarına da bakın gezerken, karında şiş olmama, içe doğru çekiklik parazit demektir ve balık ölür.
Ben olsam yerinizde beta alır, hiç uğraşmazdım. Zamanla harika dekorlar da eklenebilirdi. YouTube'dan bakın beta kurulumlarına anlarsınız...