Bugün bir arkadaşım aradı akşam vakti ve kedi sahiplendirmek istediğini söyledi ve ister misin diye sordu bende olur çok isterim fotoğrafını atarmısın dedim resimde ki gördüğünüz ponçik kediyi attı tuvalet eğitimi varmış kendisinin köpek istiyordum golden veya labrador cinsi ama kediyede hayır demem aşağıda gördüğünüz tatlı mı tatlı kedi dostum olacak bundan sonra 😊😊
İsim içinde öneriler verirseniz sevinirim 😊😊
Güncellemeler
+1 yıl
Süper soru herkese teşekkürler 😊😊
Kedi sahiplenmek istiyorum. Tavsiyeler verir misiniz?
illa cinse kedi diye takıntılı olma tekir olursa iyi olur dişi kedi sahiplen yani şöyle erkek dişi kadın erkek kedi sahiplenirse aralarındaki bağ güzel olur
ve ömürlük sahiplen asla sokağa atma
bol bol duygusal sev hırçın alıstırma
yavru mama kullancaksın 1 yıldan sonra artı 1 yetişkin kullan proplan karısık somon mama al
kızana geldiğinde kısırlaştırmasını ihmal etme kısırlaşınca mamasını kısır kedi için proplan karışık somon mama al
kumunu sany cat al ya da pet shopta uygun fiyatlı kum al topaklanan kokulu kum olsun lavanta kokanı al
kumunu ister düzenli kürekle temizlersin ister ayda 1 yenilersin...
mama ve su yan yana kumu ayrı bir noktaya koy yakın koyma
aşıları iç dış parazit ve lökemiler ve kuduz olacak sonra yılda bir kuduz olacak kedinin sağlık karnesini çıkarttır bunları ihmal etme... eğer kedin hiç evden çıkmayacaksa diğer zamanlarda iç dış paraziti 6 ayda bir yaptırman yeterli olacaktır
seyehatler için kedine bir adet kedi taşıma çantası - tüy tarama tarağı - elbiselerinden tüy silen yapışkanlı rulo - mama ve su kabı - tırmalama tahtası - tırnaklarını kesmek için tırnak makası - oyun evi al
mamasını bittikçe bir avcuna doldur koy ve suyunu günde 2 kere değiştir sabah ve akşam hatta mümkünse arıtmadan ver
hergün bu kuru proplan mamadan verirsin ---- haftada 1 gün ödül olarak yaş mama verirsin (whiskas tavuk) haftada 1 gün
mamayı her verdiğinde suyu yenile...
buradan bunlar zor gibi gözükecektir ama kedinin bakımı kolaydır evde kendince yaşar bu söylediğim maddeleri uyguladıkça sıkıntı olmaz çok nadir bazen kusmaları olabilir sorun yok panik olma... bazen aşırı tüy dökebilir 2---3 hafta sürer mevsim geçişlerinde oda sorun değil... ha birde ara sıra çim yol çim yedir haftada 1 kez
eve başka kedi ya da hayvan alma sadece bununla ilgilen düzenli sev ilgilen kucağmna al sev... asla dayak yok...
kolay gelsin şimdiden...
2
1 Yorumla
Soran
+1 yıl
Çok teşekkür ederim güzel ve değerli yorumlarınız için 😊😊
Öncelikle bende hayatımda hep kedim olsun istemiştim. Kediye dair hiçbirşey bilmiyordum. Kedimi sahiplendikten sonra yaşadıklarımı paylaşmak isterim. İlk olarak kediye alerjim olduğunu onu sahiplendikten sonra öğrendim. Haberim yoktu çünkü hiç kedili bir evde bulunmamıştım. Sürekli hapşırma, burun akıntısı, göz kızarması oluştu. Tabi bu ondan vazgeçmem için bir sebep değildi. Zaman içerisinde ilaç kullandım, tüylerini sık taradım falan derken sanırım bağışıklık kazandım artık etkilemiyor. (7 yıldır bende) Sonrasında her kedinin mizacı farklı ama benim kedim aşırı yaramaz. Evde kapı kenarlarını, deri sandalyelerimi delik deşik yaptı. Bunu yapan pek çok kedi var bunu söylemek isterim. Sonrasında ne kadar tararsanız tarayın ev illa ki tüy oluyor. Sık temizlik yapmanız gerekecek. (Yeri geliyor hergün bir tur süpürge çekiyorum evde. ) Kediler kendini yalayarak temizledikleri için aşırı tüy yutarlar. Bu da kusmasına yol açar. Yani olup olmadık yere kusabilir. Olumsuz yönlerini saydım çünkü sahiplendirme sayfalarında çoğunun bu sebeple geri gönderildiğini görüyorum. Yaşayacaklarınızı bilirseniz bu işe kalkışıp kalkışmayacağınızın kararına varırsınız. Hissettirdikleri sevgi inanılmaz bu konu tartışılmaz. Ancak büyük bakım ve özveri gerektiriyor. Kimse bir heves hayvan alıp olumsuzlukları görünce o canı terketmesin rica ediyorum. (Lafım size değil, hayvan sahiplenmeyi düşünen tüm kişilere. Yanlış anlaşılma olmasın.)
1
3 Yorumla
Soran
+1 yıl
Çok teşekkür ederim güzel ve değerli yorumlarınız için özenle bakacağımdan şüpheniz olmasın 😊😊
Bu bir yavru değil sanki resim yanıltması mı🧐 Çook tatlı bir kedi imiş yani sevıyorsan sahiplenmelisn tabiki çook muazzam oluyor evin içinde bir kedi. Yerli yersiz gelıyor sokuluyor sevıyor, sevdiriyor kendıni🥰 bırde gırrgırrgırlıyorr ahh cok tatlı hayvanlar kediler 🥰 İsim içinde zaten bir ismi varsa devam etmelisin. Yoksa cınsıyetıne gore daha mantıklı olur🤗
2
1 Yorumla
Soran
+1 yıl
Teşekkür ederim güzel yorumların için anne kedi diye biliyorum pek detaylıda konuşmadık 😊😊😊
Aşılarını ve kontrollerini ihmal etmemeni ve ev yemeğinden ve yaş mamadan uzak tutup sadece kaliteli kuru mamalar ve vitaminli malt macunlarını kullanmanı öneririm. Ev yemeği ya da yaş mamayı haftada 1 kereden fazla kullanmanı önermem. Stresten uzak tutmaya çalış. Çok mecbur kalmadıkça (her yeri çamur ya da zift vb ile kaplanmadıkça) kedini yıkamamalısın. Benim önerilerim bu şekilde.
Bu nasıl bi asalet :) En başta şöyle söyleyim kedi sahiplenmek tam bi mesuliyet bi görev. Sahiplenmeden önce söyleseler inanmazdım şahsen hem herşeyiniz oluyor hem de aklınız. Ben uzun süre yalnız kalmasın diye dışarı çıkamadığım bilirim :) Aşı takibi, maması, kumu, kumunun temizliği, olası hastalık hali vs bunlara hazırsanız ne ala :)
Siyam kedisi çok tatlı. Sana tavsiyem ilk başlarda direk üzerine üzerine gitme sevmek için. Sana yakınlaşması ve alışması için ortamı tanıması için zaman ver
Yaaaa kedileriii çok sevmeme rağmennn bu tür kedilere bir türlü kanım ısınmıyr😑 Bir can taşıdığını unutmamalı ve sorumlulukları üstlenebilecekseniz bu adımı atmalısınız..
Yutabileceği her şeyi el altından kaldırmak gerekiyor özellikle annesinden ayrı kediler bunu çok yapıyor yutuyorlar, kumunu düzenli temizlemek gerekir ve her kumu sevmezler ayrıca ince taneli kumlar işini kolaylaştıracaktır. Somonlu mamaları genelde seviyor kediler ben proplan alıyorum onun dışındaki bütün mamalar alerji yapıyor genel olarak böyle sormak istediğin aklına takılan farklı bir şey olursa çekinmeden sorabilirsin
Alacağın mamalar proteinli olacağı için dışarıdan yemek verme kesinlikle bir de onu sevmek için zorlama bir süre ve ona bir dünya oluştur evin bir köşesi onun olsun