
Arkadaşlar merhaba, bir veteriner hekim olarak en çok duyduğum sorulardan birini bugün masaya yatırıyoruz: "Hocam, kedim evde tek başına çok sıkılıyor, yanına bir arkadaş alsam mı?" 🐱💬
Toplumda kedilerin "yalnızlığı seven, asabi ve asosyal" hayvanlar olduğuna dair yanlış bir inanış var. Evet, köpekler gibi sürü psikolojisine sahip değillerdir ama bu onların hiç sıkılmadığı anlamına gelmez. Özellikle siz işteyken veya okuldayken gün boyu boş evde kalan kedilerde; aşırı uyuma, kendi tüyünü yara yapana kadar yalama, mobilyaları tırmalama veya strese bağlı çiş kaçırma gibi "can sıkıntısı ve depresyon" belirtileri çok sık görürüz.

Peki İkinci Kedi Sahiplenmek Yararlı mı? 🤔
Bir hekim olarak cevabım: Evet, ama doğru adımlarla. İkinci bir kedinin hayatınıza girmesi evdeki can dostunuz için harika bir zihinsel ve fiziksel egzersiz arkadaşı demektir. Beraber koşarlar, birbirlerini temizlerler ve siz evde yokken yalnızlık hissetmezler.
Ancak dikkat etmeniz gereken altın kurallar var:
1-Yaş Dengesi: Yetişkin ve sakin bir kedinin yanına hiperaktif bir yavru getirmek bazen ilk kedi için stres kaynağı olabilir. Yaşların yakın olması avantajdır.
2- Bölge Savaşı: Kediler bölgecidir. Yeni kediyi eve getirir getirmez eski kedinizin önüne koymayın. İlk birkaç gün odaları ayırıp, birbirlerinin kokularına alışmalarını sağlamalısınız.
3- Kaynak Yönetimi: Evdeki mama kabı, su kabı ve özellikle kum kabı sayısı her zaman kedi sayısından 1 fazla olmalıdır. (2 kedi için 3 kum kabı gibi).
Kısacası; doğru bir tanıştırma süreciyle ikinci kedi, dostunuzun ömrünü uzatan ve onu depresyondan koruyan en güzel reçetedir.
Sizin evde durumlar ne? Tek kediyle mi mutlusunuz, yoksa evi kedi kreşine çevirenlerden misiniz? Deneyimlerinizi ve sorularınızı yorumlarda bekliyorum👇
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
Kesinlikle şart iki kedi çok güzel anlaşıyorlar
sıkılır hatta bir ilk kedi için sıkılır diyip 2. yi aldık sonra ipi ucu koptu 6 tane oldu 😂😂😂😂 şimdi hiç sıkılmıyorlar
😄😄😄😄😄
Dövme gibi olmuş bir taneden sonra duramamışsınıx
🤣 birde hepsi yavru iken geldi en küçükü 2 haftalık en büyüğü 1aylık olarak dışardan bulduk :) şimdide koynumuzda yatıyorlar biz bile sıkılmıyoz
Süper benim de bahçede bar sokak kedileri çok seviyorum bakıyorum ama kısıtlaştırdım zor olmasın diye Sma biri hep pencereye atlıyor çıkıyor eve alıyorum bazen birlikte yatıyoruz.
🤣🤣🤣 kediler iyidir bahçede 2 tane anne vardı okadar çok yavruladılarki sokağın yarısı bizim beslediklerimiz :) seve seve geziyoz
Sıkılmasalar bile bana sıkılır gibi gelir ya üzülürüm
Haliyle sıkılır bir koca lazım
Sıkılmaz bence hep uyuyor zaten
Full uyuyorlar zaten benimki sıkılmıyor
Yok yek yeter