
KEDİLER MEYVE SEVER Mİ ?
Kediler meyvedeki tatlılığı tadamazlar. Ancak neofili olarak bilinirler, bu da yeni şeyler deneme istekleri olduğu anlamına gelir. Kediler ıslak dokuları sevdiği için, kediniz bir parça meyvenin tadını çıkarabilir. Ancak kedilerde bizim gibi bireylerdir yani bazı kediler meyve sevebilir bazıları sevmez.
KEDİLER MEYVE YİYEBİLİR Mİ
Zorunlu etoburlar olarak, kediler hayatta kalabilmek için et ve yağa ihtiyaç duyarlar ve karbonhidrat yerine protein kullanarak kan şekeri seviyelerini korurlar. Bu nedenle kedilerin meyve yemesi gereksizdir.

MEYVELER KEDİLER İÇİN YARARLI MI ?
Az miktarda meyve ile beslenen kediler için meyveler zararsızdır. Ancak asla kediniz için normal bir yemek olarak görüp sık olarak vermemelisiniz. Doğru beslendiğinde bazı meyveler kediler için yararlıdır. Ancak günlük diyetin %10'undan fazlasını verdiğinizde yarardan çok zararlı hale gelip kediniz zehirlenebilir.
MEYVE NE ZAMAN ZARARLI OLABİLİR
Kedinize, çürük meyve, pestisit püskürtülmüş meyve, meyvelerin kabukları ve tohumları ile birlikte tüketilmesi çok zararlıdır.
Meyvenin tohumları Siyanür içerebilecekleri için her zaman meyveden çıkartılmalıdır.
KEDİLER HANGİ MEYVELERİ YİYEBİLİR

Küçük miktarlarda kedilerin yemesi için güvenli olan meyvelerden bazıları,
🔹Elmalar
🔹Muzlar

🔹Armutlar
🔹Kavun
🔹Karpuz

🔹Çilek
🔹Mango
🔹Kara Dut ve Beyaz Dut
🔹Kayısı
🔹Yaban mersini
🔹Şeftali
🔹 Böğürtlen
Evinizde aşağıdaki meyvelarden herhangi biri varsa, bunların kedinizden uzak, güvenli bir yerde saklandığından emin olun.
🔹Üzüm ve Kuru Üzüm
🔹 Yeşil Erik ve Mürdüm Eriği
🔹İncir
🔹Malta Eriği
🔹Turunçgiller
🔹Kiraz ve Vişne
🔹Domates
Kedilerin bağırsak yolu çok kısadır ve bitki liflerini sindirmek için tasarlanmamıştır. Bu sebep ile öğün olarak kedilere arada verilmesinde sakıncası olmayacağı ve kediler için zehirli olan meyvelerin asla kedi dostlarınıza verilmeyeceğini sonucunda böbrek hasarına ve mide rahatsızlığına neden olabileceğini tekrardan hatırlatmak isterim.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
12Cevap
Psikopatta olsalar çok seviyorum
Benim 21 yaşım var çocukluğumdan kedi köpeklerle büyüdüm ileride sokak hayvanları için barınak bile yapma hayalim var. Kedileri köpekleri sahipleniyorsak onlara çocuğumuz gibi bakmak bizim zorunluluğumuz oluyor. Bazıları sadece gösteriş ya da sevmek için alıp ne yemeğine ne sağlığına bakıyor 2 gün sonra hevesini alıp sokağa atanlar bile var. Bu hayvanlar sizin oyuncağınız değil ya da dilleri yok size derdini anlatsın yapma desin. Ben kedime asla ne ev yemeği nede meyve vermem sadece araştırır yaş kedi mamaları ve kuru kedi mamaları alırım ve farklı farklı alırım ağız tadı bakımından aynı şeyi ayca yemesin diye üstelik vitamininide her ay belirli bir süre veterinerle danışarak veriyorum taraması bakımı falanda ayrı. Bazende evde yeşillik oluyor bazen yemeği seviyor onlardan onuda veterineriyle konuştum böyle böyle yap dedi. Güzel içerik olmuş bilmeyenler için ellerinize sağlık👍Umarım her kes sahiplendiği hayvanlara eziyyet etmeden sevgiyle bakır
bakar🤦🏼♀️
Nedense bu sitede sadece kedi ve köpeklere ait benceleri full okuyabiliyorum😂 fakat minik bi dostum da yok. Yine güzel bi benceydi. Elkerinize saglik.
Yorumunuz çok mutlu etti beni 😊 teşekkür ederim 😊
Güzel bilgiler emeğinize sağlık.
Bir kedim bile yok anlıyor musun hadi gülümse :))
😊😊😊😊😊
Bir kedi dostu olarak bilmediğim şeyler olduğunu öğrendim size tesekur ederim daha dikkatli bakıcağıma eminim dostlarıma!!!
Valla benim ki muzu görünce gözü dönüyor gel de anlat ona meyve yemesi gerekmedigini😂
Bu ilginç ve faydalı bilgiler ileride kedim olunca ona daha doğru bakmam için önemli, teşekkürler 🙏
Elinize sağlık bilgilendirici olmuş verilmemesi gereken meyvelerden uzak durup yemeleri gerekeni az miktarda verirsek sorun yok
meyve yedirdikten sonra kediyi öpersek zehirlenmez😋
maalesef öyle olmuyor 😊😊😊 verilebilecek meyveleri bile çok az miktarda vermeliyiz yoksa pati dostumuz zehirlenebilir.
yine de bol bol öpmek lazım sevgi meyveden daha değerli çünkü😊teşekkür ederim, bilgilendirici bir paylaşım olmuş😊
onu sürekli yapmak lazım 😊😊😊
Kedilere karşı ayrı bir sempatim var ya çok tatlılar
Hiç meyve yiyen kedim olmadı. Bence için çok teşekkür ederim. Ellerinize sağlık.
Kedim var kuru uzum falan yiyor. Zararli oldugunu bildigimden vermiyorum. Ama birkac defa yemisligi var.
kedilerin dişleri kopar yut sistemine göre var. etobur canlılar et yemeli
bizim ülkemizde balıkçıl martıyı simitçi yaptık o yüzden meyve yiyen kediye şaşırmam
ancak bu site özelinde muz yiyen kedi üyeleri farklı hayal dünyasına götürür
Bizim kedi salata yemeyi çok seviyordu 😂
Hep merak etmişimdir bunu, teşekkürler bilgi için.
oyyy minnoş kedi 💖💖💖
Bir millet meyve alamıyor bir millet de etçil yırtıcıya mayve yedirmeye çalışıyor. Çoluk çocuğa meyve dağıt paran fazla geldiyse.
Lütfen rica ediyorum. benim tüm yazdığım gereksiz yorumlar bırakıyorsunuz yapmayın. Tekrar ediyorum hayvan bakmak, sevmek , korumak zorunda değilsiniz ancak bunları yapanlara saygı göstermek zorundasınız.
Yorum attığım kişinin ne cinsiyetine ne de kim olduğuna bakmıyorum. Ana sayfada ne gördüysem o. Yırtıcı, etçil bir hayvana meyve yedirmek saygı duyulacak bir şey de değil hayvanseverlik de değil.
Bilmediğiniz konularda lütfen konuşmayın ! Bırakın bu konularda bu işin uzmanları konuşşsun olur mu? bakın ben uzmanım ve kedilerin yiyeceği meyveler olduğunu söylüyorum. doğaları gereği otta yerler doğaları gereği meyvede sebzede yerler. Siz çok takılmayın okuyun bir uzmanın yazdığını geçin. Yok böyle değil diyorsanız da buyrun gösterin uzmanlığınızı? uzmanlığı bırakalım sizin ömrünüz boyunca bir kedi bakmadığınız o kadar bariz belli ki. sırf yorum yapayım diye lütfen yorum yapmayın.
Kediler çok güzel
Elinize sağlık
zehirlenmez bence
Verilmemesi gereken meyveleri yazdım. Onun dışındakileri çok az miktar verdiğinizde sorun olmaz. ( Çok az )
teşekkürler
fotograflara öldümm yaa kurban olurummm bennn onaa :)
Teşekkür ederim 😊
Bunu okuduğum iyi oldu saol
tesekkurleer
Emeğinize sağlık
Başka meyve çeşidi kalmadı zaten 😂
Eline sağlık
Teşekkürler
Tadımlık olduğu sürece sorun olmaz galiba
Çok tatlılar
Evet
benim kedim soğan bile yiyo şerefsiz
Zararlı bilginiz olsun hatta zehirlidir.
Bilmiyorum