Herkeslere merhabalar🐞
Sevgili Yılmaz Erdoğan'ın önce tiyatro olarak daha sonra sinema filminin adı olarak hayatımıza soktuğu malum böceği incelemek istedim. Yahu valla şaşırdım he, değişik özellikler barındırıyormuş. Haydi bakalım.
Ateş böcekleri ürettikleri ışığı tam verimli üretir hatta mühendisler bunun sırrını çözmeye çalışıyor

Bir ışığın üretilmesi için kullanılan enerjinin ortalama %10'luk bir kısmı ancak ışığa dönüşür geri kalan enerji ise ısıya dönüşür. Ateş böcekleri ise enerjilerinin tamamını ışığa dönüştürür. Yani %100 verim elde ederler. Mühendisler bunun sırrıyla epey ilgileniyormuş.
Boşuna ışık vermiyorlar, bunun bir nedeni var;

Ürettikleri ışınlar, haberleşmek ve çiftleşme uyarısı habercisidir. Ateş böceklerinde türe göre ışıldama uzunluğu değişmektedir. Doğada hiç bir şey boşa değildir, doğanın ne kadar mükemmel ve muntazam olduğunu her zaman öğreniyoruz.
Kanatları olanlar sadece erkeklerdir
Kanatları olan sadece erkeklerdir ve kanatları olan erkekler uçarak dişilerini ararlar. Burada bile kadınlar bekleyen taraf ya:)
Bir kurbağa bir sürü ateş böceği yerse, oda bir süre parlamaya başlar.

Bu çok iyi değil mi ya? Parlayan bir kurbağa görsem keşke. Xd
Bir sürü ateş böceği dakikada 120 defa parıldayıp sönerse ne olur?

Tayland'da geceleri nehir kıyılarındaki ağaçları saran ateş böcekleri dakikada 120 kez parıldayım dönerler ve ortalık şimşek çakmış gibi görünürmüş. Ardından her yer zifiri karanlığa bürünürmüş.
Jamaika'da bulunan ateş böcekleri

Aşırı derecede parlak ve ışıldayan türden olurlarmış ki, yarım kilometre uzaktan ağaçlar alev alev yanıyormuş gibi görünüyor.
Işık üretip, ısıdan etkilenmezler
Ateş böceklerinin ışık üretirken bu ışığın ısısından etkilenmemesi olağanüstü bir durumdur. Çünkü bilindiği gibi, günümüz teknolojisi ile gerçekleştirilen ışık üretiminde, mutlaka bir sıcaklık açığa çıkar ve bu sıcaklık da dışarıya ısı enerjisi olarak verilir.
"Valla bu minnacık şeyin o kadar karmaşık bir yapısı var ki, çok şaşırdım ve biz insanlar ne kadar uğraşırsak uğraşalım tanrının yarattığı bu muazzam doğa ve becerisinin yanına bile yaklaşamayacağız..."
Umarım yararlı bilgiler verebilmişimdir. Dikkat çekecek bir bence olduğunu düşünmüyorum ama yine de yazmış olduğum bir bence olsun istedim.
Mutlu kalın...
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
26Cevap
Önceden çok görürdüm ama şimdi hiç görmüyorum
Teşekkürler ederim.. emeğinize sağlık, hayvanları seviyorum, güzel ve detaylı bir bence paylaşımı olmuş. iyi bir yazı.
Ya ben bir kere bile bu ateş böceğini canlı canlı görmedim hep resimlerini videolarını vs gördüm. Umarım bu dünyadan göçmeden önce bir kere de olsa görürüm. Kalemine sağlık bilgilendirici olmuş ✍
Küçükken görüp korkmuştum:)
Yaş olarak da, dünyadan göçme zamanın çoktan gelmiş geçiyor!
@ihtiyarolgun Sen kimsin?
Çok ilginçler gerçekten kırsal alanlarda çok görürdüm☺️
Güzel bi içerik heleki karanlık bir yerde sürü halinde yanıncaki keyfi
Tam bir görsel şölen çok severim izlemesini takip etmesini sürekli gördüğüm ama yakalama fırsatım olmadığı bir canlı
Emeğine sağlık👒
Küçükken çoook gördüm bayılırdım onları izlemeye, tutmusluğum da vardır ama uzun zaman oldu görmeyeli...
nasıl enerji ürettikleri ve nasıl ışığa çevirdiği bulunabilirse gelecek için çok büyük umut kaynağı olur. şu an tükettiğimiz enerjiden daha verimli ve çevreci bir buluş olur
Bu ara bahçe ateş böceği dolu. İyi denk geldi bu bence, güzel olmuş elinize sağlık.
Kovaladıkça kaçan atesbocegim misin sondaki foto güzel görünüyo manzara flaan
Görmüştüm ama bu kadar bilgim yok çok teşekkürler. 💜
Çocukken az kopmadı peşlerinden, yakalamaya çalışırdık.
İlk defa duydum özelliklerini falan
küçükken yakalamaya çalışırdım
Yararlı bilgiler teşekkürler :)
Emeğine sağlık çok güzel olmuş
ateş böceğini hiç görmedim.
Evet bilirim bizim burada cok var
Tiyatro oyunu çok güzeldi.
Küçükken köyde görürdüm 🔥🪳🪳
Bilmediğim şeyler okudum.. Eline sağlık.
Onu yaratan RAB herşeyden yücedir.
Güzel paylaşım eline sağlık...
Yararlı bilgiler teşekkürler
Bilmiyordum eline sağlık
hiç görmedim
Tuhaf bilgiler
Küçükken görüyorduk da şimdi neredeler bilmem
çgh de bi skeç vardı. D
Henüz hiç görmüşlüğüm yok çok merak ediyorum
Bilginize sağlık
yararlı paylaşım için teşekkürler
görmedim hiç
ne değişik canlılar var.
Vay be 😂
yakından görmedim hiç çokta metan etmşyprjm
Güzel bir yazı olmuş
Yaa cok iyi olmuş
duymustum evet.
Güzelmiş
hiç görmedim
Görüyorum sürekli
Güzelmiş