İstanbul/Sancaktepe’de yer alan proje için kullanım alanları tasarlıyorum ve bu alanların kullanımı için ihtiyaç listesi oluşturuyorum. Siz bahçenizde veya sitenizde neler olsun isterdiniz? Ben kesinlikle güzel bir oturma alanı isterdim.
Bir bahçe tasarlayacak olsanız içerisine neler koymak isterdiniz?
Aklıma ilk gelen çok geniş bir bahçe olsun. İklime ve toprağa uyumlu her türlü süs bitkisi ve meyve bitkisinden üçer beşer tane bulunsun. Kuşlar çeşitli böcekler ve arılar bu bitkilere gelsin sürekli. Öyle işte.
Tlc de göl evleri, rüya gibi evler, emlakçı kardeşleri izlemiş biri olarak "ateş çukuru" koyardım.. Etrafına ahşap oturma yerleri... Küçük taşlarla çevrili su yolu içine ufak süs balıkları etrafına fundalık biberiye ve akasya ağaçları...
Birşeyler yaptım ama bakalım otopark üzeri olduğu için bazı seçenekler kısıtlı. Akasya ağacı çok pislik çeker birde çok fazla toprak isteyip boy yapar bizim ona verebilecek toprağımız yok 😁😁😁
Yanlışın var temiz ağaç o... Böcek çekmiyor ... ağaç sadece yapraktan oluşuyor gibi hiç meyvesi yok.. aaaa şimdi baktım o değilmiş benim dediğim farklı adını bulamadım
Top akasyadan bahsediyorsan eğer o bitki güzel bir ağaç ama ben top akasyadan bahsettiğini anlamadım. Herdemyeşil olmadığı için çok kullanmam birde top akasya çiçeği yok onun yerine top tijli oya güzel
bilemiyorum netten baktım bulamadım görsellerde ona benzeyen yok... Fazla yaprak dökmeye meşe de temiz ağaç... Fakat şehir içi bahçe için uygun değil... Genelde ladin ve bodur çam dikiyorlar ya da osuruk ağacı
Toprak tijli oya çok arı ve sinek çeker aynı kiraz ağacı gibi... Bizim üniversitede bir ağaç vardı bodur çalı boyutu gibi bembeyaz büyük çiçekleri oluyordu... O çok güzel durur
Çam grubu kazık kök yapar bizim otoparkın çatısını deler sonra yağmurda vs uğraşırız ama ben süs kirazı süs elması oya ağacı tarzında köklenmeyen bitkiler koydum hem çiçek açar hemde meyveleri var 😁 oya evet biraz arı çeker ama çiçekli bütün bitkilerde maalesef durum bu. Nasiplensin yavrucaklar 😁😁
Arap yasemini de güzel görünüyor... Çam dediğin sorunun dışında çok iğne yaprak döker. Gövdesine karıncalar gelir... Arı veya büyük böcek istemiyorum meyve sinekleri azıcık uğrasa sorun yok 😂
Hayır çamgiller ailesi oluyor familyası yani bahsettiğin ladin bodur çam 😁 bu arada osuruk ağacı yabani bir bitki kendiliğinden çıkıyor incirde öyle cevizde öyle 😁 meşede büyük ağaçlardan otoparka zarar verir daha kök yapmayan ve yayılmayan mesela manolya gibi ağaç olması lazım
İncirin dibinde cin konaklar derler boş ver.. Bizim oradaki incirin dibinden yüzük para çıkıyordu... Cin tuzağı alacaksın ki sana musallat olsun!!😂 Ceviz ağacı altında oturduğunda uyuşturuyor sersemliyorsun.. Gövdesi temiz olur ama küçük karınca çeker
Bahçede hem oturma alanı hem de çocuklar için oyun alanı olmalı, ayrıca yeşil alanlar ve çiçekli bitkiler de olmalı ki daha canlı ve ferah bir ortam olsun.
Emirgan'daki Sabancı köşkü'nün bahçesini hiç gezdin mi gezmediysen gezmeni tavsiye ederim Sana fikir verebilir Sabancı Müzesi diyeyim ya da müze olarak geçiyor çünkü artık orası
Köşkün girişinde sağ tarafta büyük bir piramit var O piramiti kim tasarladı biliyor musun En azından eksene kadar önce vardı Şu an hala var mı bilmiyorum Muhtemelen vardır
İstinye Emirgan bebek tarafları İstanbul'un en ne zehri güzel bir iş bulsam hiç düşünmeden taşınırım İstanbul'a ve kesinlikle Emirgan tarafında otururum
. bence bahçede oturma alanının yanı sıra, küçük bir barbekü veya açık hava mutfağı da olması güzel olur. ayrıca çocuklar için küçük bir oyun alanı veya yetişkinler için yoga yapabilecekleri bir yer de eklenebilir. tabii ki bolca bitki ve çiçek de olmazsa olmaz.
Internetten cok guzel fikirler bulabilirsin bence, benim de ınsta'da takip ettiğim bu tarz birkaç profil var ve dehset fikirler cikiyor tabii ülkede bunların ne kadarı uygulanabilir bilemem😅☺️
Bahçede salıncak olsun isterdim, minimal oturma alanları, peyzaj alanında yapay çim veya türlü türlü çiçekler. Görsellik her zaman önemli olmalı. Mesela imkan varsa kendi diktiğin limon ağacı gibi.
Kensinlikle dinlenme alanı olmalıdır. Bazılari açık iken bazıları kapalı olabilir. Mevsimsel koşulları göz önüne almak lazım. Oturma alanı çevresi inşası daha zor olur benim için. Çünkü görsellik daha önemli oluyor.