Hem devlette hem özel hem de kendi işinizi kurabileceğiniz bir meslek dalı iken neden toplum bu bölüme balıkçı gözüyle bakıyor? 3 tarafının denizlerle çevrili olan ülkemizde her ne kadar kaynaklardan yararlanamıyorsak da maaşları 3000-4000 TL gayet iyi.
Su ürünleri mühendisliği okuyanlar ile neden dalga geçiliyor?
ben öyle bakmıyorum ama insanlar bilmedikleri için olsa gerek olumsuz yaklaşıyorlar bir örnek vericem. Bir öğrenci gıdalarla ilgili bir çalışma öne sürmüştü ve ben az çok biliyorum ki söylediği çalışma hiç basite alıncak bir şey değildi. Ancak bir baktım çevredeki insanlar küçümsemeye başladı. Birine dedim ki niye olumsuz bakıyorsun... bana şöyle demişti.'' bizim bunlara ihtiyacımız yok biz bilimle ilgilenmeyiz.'' Oysa öğrencinin çalışması zaten bilimle ilgiliydi. Daha bunu bile ayırt edemeyen insanlar çıkıp eleştiriyordu. Maalesef bunlar oluyor keşke olmasa
Amerika zaten bu yuzden cok gelişiyor. Adamlar her konuda uzmanlar. Soulcan için bile ozel bilim dalında doktora yapıyorlar. Ama Turkiyede falan bir kaç iş var doktor avukat ogretmen inşaat muhendisi. Sıradan. Su ürünleri mühendisliği bir bilim dalıdır. Ve bu işle uğraşanlar bir çok yeni şeye imza ata bilir. Kimsenin seni küçük görmesine izin verme. Kendini çok iyi şeyler yaparak kanıtlaya bilirsin. Olmadı yurt dışında devam edersin
Ülkemizde kaç bin işsiz su ürünleri mühendisi var? İş imkanı nerelerde. Karadeniz ege akdeniz en çok iş bulabildikleri bölgeler. Çalışma yerleri balık işleme fabrikaları yetiştirme çiftlikleri. Maaşlar en baba alan 2500 lira. Kendi işini kurman için gereken anapara 150 bin en az. Her yıl devlete işe giren su ürünleri mühendisi sayısı 5
Türkiyede hangi işe kıymetini vermişler ki elektrik mühendisine elektrikçi su ürünleri mühendisliğine balıkçı veteriner hekime baytar falan filan işleri aşağılamakta bir numarayız
Haşa huzurda tarrak gibi milletiz. Dışarda bin liraya iş verilmeyen adam, kpssye girse 50 alamayacak adam gitti uzman jandarma oldu doguda 7 civarı alıyor. Adam ortamda zeus gibi bişey. Bildiğin davar. Teyzeler kızını begendirmek için sıraya giriyor. Türkiye' ye hoşgeldin kardeşim benim.
Çünkü bizim çok düşük ya puanı ama mühendislik diye geçiyor. Ondan galiba. Bide mesela biz o bölümü ders olarak görüyoruz gıda mühendisliğinde mesela ayrıntı yani. Ama kendini gelistirmekle alakali her şey. Hayal gücünü yüksek tut yeter.
onun bunun düşüncesini aldırmayacaksın ben uzay müh. okuyorum bölümü seçerken çok mantıklı olduğunu ve çoğu kişinin takdir edeceği bir bölüm olacağını ummuştum... ta ki "türkiyede uzay yok" gibi tepkiler alana kadar bize de astrolog gözyle bakıyolar
Beyefendi, Sanırım boş insanlardan duyduğunuz 2-3 lafı üstünüze alınmışsınız. Unutmayın 200 kişi dese bile bu 80 milyon kişiden "200" kişidir. Sanırım bazı şehirlerimizde boş insanların sayısı biraz daha fazla Memleketim olan İzmire gelmenizi tavsiye ederim. Şahsen burada böyle bir durumla karşılaşmayacağını düşünüyorum.
İnsanların görüşlerine bakma, okumuş birisi dalga geçiyorsa ona acıyarak bakmalısın çünkü bu mesleği küçümsüyor ams eğer okumamış biriyse zaten hiç umursama. Bilgisi yoktur
En İyi Cevaplar