Amerika IT yeni mezun başlangıç aylık maaş 4000$ - 16 303 TL 3 aylık maaşla alınan araba 12.000$ İsviçre IT yeni mezun başlangıç aylık maaş 6000 CHF - 25.096 TL 4 aylık maaşla alınan araba 24.000 chf Türkiye IT yeni mezun başlangıç aylık maaş 2000 TL 9 aylık maaşla alınan 1997 model b0k gibi bir araba 18.000 TL
Amerika mı İsviçre mi yoooksa En gelişmiş ülke olan Türkiye mi :D?
Mesela bölümden mezun olduktan sonra bir şirkette çalışmak zorunda mıyız, Siteler kurmak, telefon uygulamaları ve oyunları yapmak, vb gibi şeyler, yelpazemi geniş tutmak istiyorum başka şeylerde üretmek filan, bireysel olarak bir şeyler yapmak çok mu zor.
IT oyle bir alan ki, teknolojiyle ilgisi olan (hemen hemen her sey) herhangi bir yerde calisabilirsin. Bu ister bir sirket catisi altinda olur, ister dedigin gibi kisisel uygulama gelistirme olur ya da bambaska bircok sey olur.
Bireysel olarak bir seyler uretmek icin en dogru adreslerden birisi bence. Emin ol kendini gelistirdikten sonra sinirin yok gibi bir sey oluyor.
Ben hep dj, aranjör, prodüktör olmak istiyordum ama yönümü değiştirdim IT düşünüyorum. Valla zor olmayan bir şey yok ki Doktor, Pilot filan bunlardan daha iyi en azından :D Flappy bird yapımcısı 2-3 gece yapmış günlük 15.000$ kazanıyormuş. Geliştirirsen kendini bu işte harbi para var gibi.
Fikir bulmak, inovatif kafada olmak onemli olan. Bende is hayatina girmedim henuz ancak dedigin gibi yaptigin isi sevdikten sonra para sorun olmaz heralde. Yine de boyle bir application yaparim koseyi donerim diye dusunuyorsan 2 kere dusun derim, elbette bu mumkun ama olmazsa hayal kirikligi olmasin.
Aynen işi sevmek çok önemli, Parada değilim ama Türkiye'de iyi maaş alsanda mutsuzsun çok vergi var köle gibi yaşıyorsun. Yurt dışında yaşamayı düşünüyorum onun için, Kendim bir şeyler üretemezsem'de bir şirkette çalışırım hiç sıkıntı olmaz, application yapmak istememin sebebi evimde çalışmak, kendi işimin patronu olmak vb gibi şeyler.
Biliyorum, o kadar iyi biliyorum ki Turkiye'deki sistemi.. İnan girersek cikamayiz yani. Imkanin varsa iskandinav ulkeleri IT de dunyanin en guzel imkanlarini saglayan ulkeler, bu acidan onlari tavsiye edebilirim. Zaten sende arastirmissin İsviçre bu anlamda 1 numara.
Evinde de calisirsin kendi isinin de patronu olursun, ama dedigim gibi bir yerden mezun oldum hadi bakalim her kapi acilsin onumde demek pek gercekci degil. Kendini gercekten gelistirip, okuldan bir seyler ogrenerek ciktiktan sonra ustune bir seyler koyarak devam edebilirsen o zaman her sey guzel olur iste..
Soruma yazmadan yorum atamazsın, eğer sen yazmadıysan ve güldüysen ben bunu nasıl görebilirdim, yanında değilim yakınında değilim, buraya yazdın ki gülme yorumunu gördüm.
En İyi Cevaplar