Tıp gelmezse yazmayı düşünüyordum, denemelere göre sıralamam ona yetecek.
1 ay
Tıp gelmezse yazmayı düşünüyordum, denemelere göre sıralamam ona yetecek.
Tıp gelmezse yazılır o da hekimlik sonuçta diyerek tercih edeceğin bir bölüm kesinlikle değil öncelikle onu belirteyim. Okuması yüksek maliyetli bir bölüm, gerçekten zor bir bölüm, temel tıp dersleri alıyorsun ilk senelerde uygulamalı derslerin stajın oluyor ekstra olarak. El yatkınlığı ve soğukkanlılık istiyor. Sektörün en büyük problemi gerçekten çok fazla yeni mezun olması, saygın bir meslek olduğu halde çok komik paralarla çalışabilirsin çünkü talep düşük mezun çok ve kamuda şansın düşük. Kendi işini yapabilmek de çok maliyetli ciddi sabır birikim istiyor. Sermaye konusunda sırtını yaslayacak birileri yoksa çok çok daha zor artık bu devirde. Soğutmak için söylemiyorum tüm yönlerini söylüyorum. Okuması açısından tabii ki tıp kadar zor değil sorumluluk stres açısından da ancak gerçekten zor bir meslek ayakta çalışıyorsun yoğun çalışıyorsun insan iletişimin iyi olmak zorunda vs vs. Uzun lafın kısası uzun nöbetler, özel hayatına sarkan bir iş stresi vs gibi konular doktorluğa göre çok daha az ve prestijli bir diş hekimi olabilmen için çok ciddi bir emek, el yatkınlığı aynı zamanda sosyal beceri gerekiyor :D çünkü yaptığın işin sonucunu çoğunlukla o an alıyorsun. Gün boyu eğilip oran buran ağrıdan sızım sızım sızlamış ayakta durmaktan nevrin dönmüşse bile işini pratiklikle ve özenle yapmak zorundasın çünkü zaten genel olarak çoğu insan çok çekiniyor dişle ilgili her türlü işlemden. Öyle bir el pratikliğim ve sabrım var diyorsan çalışma şartları açısından tıptan kaç kat daha kaliteli şartlarda çalışıyorsun.
Çok açıklayıcı olmuş teşekkürler evet statü olarak iyi meslek tıp kadar bunaltıcı değil o açıdan tercih edebilirim. Anladığım kadarıyla diş hekimisin abi sence devlette mi okunur özelde mi bu bölüm burslu gelirse özel yazayım mı
Evet diş hekimiyim. Devlet üniversitesi mezunuyum ben. Burslu gelirse özelde okumanı tavsiye etmem gerçekten maliyetli bir bölüm ayrıca dersleri çok zor 2 yıl temel tıp derslerin olacak vs. Bursun kesilirse devam edemeyeceksen o riski hiç alma. Öyle bir stresle sürekli masa başında öğrencilik yaşanmaz 5 sene (zorunlu hazırlığı saymıyorum bile, muaf olmuştum sınavla)
Anladım çok sağol
Canım genç arkadaşım 🩵 Diş hekimliği kesinlikle okunur, hem de çok güzel okunur ama gerçekten emek isteyen bir bölüm 😌
Tıpla kıyaslayınca yine yoğun, yine ezber çok, pratik dersler yoğun, el becerisi ve sabır şart. İnsanlarla yakın temas halindesin, bazen ağrı içindeki hastalarla uğraşıyorsun. Yani hem teknik hem psikolojik tarafı var 🦷
İş imkanları fena değil ama artık her bölümde olduğu gibi rekabet arttı. Özel klinik, kendi muayenehanen, hastane, akademi gibi alanların olur. Fakat mezun olur olmaz köşeyi dönerim kafasıyla girme, önce düzgün bir temel ve iyi bir çevre gerekiyor 🌱
Şunu mutlaka düşün: İnsan ağzı, diş, kan, koku gibi şeylere tahammülün var mı, insanlarla iletişimin nasıl, ince işlerle uğraşmayı seviyor musun? Bunlar sana uygunsa diş hekimliği gayet mantıklı bir tercih 👍
Tıp gelmezse üzülüp “idareten” dişi yazma, önce gerçekten kendini bu mesleğin içinde hayal et. Kararını da “ben bu hayatı 30–40 yıl yapabilir miyim” diye sorarak ver. Unutma, kariyer yolculuğunda en büyük güç kendini tanıman ve ne istediğini bilmen 😉✨
Cevap
1Cevap
Yeteneğin yoksa zor gelebilir. Çünkü dış yapmayı falan da öğreniyorsun. Ayrıca muhtemelen özel kurumda işe gireceksin ki o da ayrı sıkıntı. Ama kendi kliniğimi açarım, diyorsan ayrı.
Özel neden zor
Duyduğuma göre hastalardan para almak için aslında zorunlu olmayan birtakım tedavileri zorunlu gibi sunabiliyorlar. Araştırırsın. Belki doğru belki yanlış.
İşletme sahibinin günahı ve hastanın kendş problemi sonuçta beni ilgilendirmiyor ki abi😅
İlgilendirir. Yalancı şahitliğe girer bir yerde. Meslek etiğine ise hiç girmiyorum bile.
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar