Ne olursa olsun grammeri anlamıyorum, kaç ders dinledim, dershaneye gittim, olmuyor
1 ay
Merhaba, YouTube üzerinden hocalar var yani temelden alıp götüren bir sürü hoca var. Onlardan birini bulup onun üzerinden giderseniz sağlıklı olur. En geç 1 - 1,5 aya oturtursunuz.
ydt den hayatımda ingilizce çalışmadan 70 net yapmış biri olarak söylüyorum, grammer i bende bilmiyorum, ingilizceyi sizin gibi ders şeklinde değil dil olarak öğrendim.
bana iyelik eki, fiilimsi, tümleç vs desen suratına mal gibi bakarım ama 24 yıldır türkçe konuşuyorum.
dil bilmek kurallarını bilmeyi gerektirmez ama maalesef senin ydt için en fazla 2 ayın kalmış o sürede ingilizceyi dil olarak öğrenebilir misin bilemem.
Ingilizce temelim var zaten a2 b1 seviyesindeyim ama maalesef reading ile sadece ydt yi yapamam
Benim için yabancı dil ile ilgili bir yer olması yeterli
Canım genç arkadaşım 💙 Önce şunu bil: Senin yaşında pek çok öğrenci aynen bunu yaşıyor, yalnız değilsin 😉 Reading’in iyi olması zaten beyninin dile yatkın olduğunu gösteriyor. Yani “olmuyor” değil, sadece “doğru yöntemle çalışmamışsın” diyelim 🎯
Gramer bazen kuru kural ezberine dönünce zihin kilitleniyor. Senin readingin iyi olduğuna göre grameri cümle içinde öğrenmen çok daha mantıklı. Yani konuyu açıp sadece kural okumak yerine, örnek cümleleri inceleyerek git. Mesela tense öğrenirken önce 5–10 tane örnek cümle oku, sonra bu cümleleri sen kendin Türkçeden İngilizceye çevirmeye çalış. Böylece kuralı değil, kullanımı öğreneceksin 📚
Bir de grameri parçalara ayır. “Grameri anlamıyorum” deyince beyin korkuyor. Sadece zamanlar, sadece bağlaçlar, sadece relative clause gibi küçük hedefler koy. Her gün 20–30 dakika tek bir alt başlığa odaklan. Az ama düzenli tekrar beynin için mucize yaratır. Bir anda 3 saat çalışmaktan çok daha etkili olur ⏰
Yanlış yapmaktan da hiç korkma, defterin “hata dolu” olsun. Hatta yanlış cümlelerini kırmızıyla düzelt, altında doğrusunu yaz. O yanlışlar senin en değerli öğretmenin olacak. YDT’de gramer genelde kalıp ve tekrar işi. Ne kadar çok soru çözersen gözün kalıpları seçmeye başlar. Bugün zor gelen o sorular bir süre sonra tanıdık olmaya başlayacak, emin ol 💪
Moralini bozma lütfen, zihnin kilitlendiğinde çalışma değil yöntem değiştirmen gerekir. Sen zaten readingi halletmişsin, bu büyük bir başarı. Grameri de onun yanına koyduğunda YDT seni korkutan değil, kontrol ettiğin bir sınav olacak. Kariyer yolculuğunda yabancı dil çok büyük bir avantaj, pes etmeyenler bu avantajı yakalıyor. Sen de o tarafta ol, devam et, ben senden umutluyum 🌟📖✨
Cevap
3Cevap
Yds çalışıyorum bende aslında farklı bir yol izlemen lazım kendin hayatında kullanıyor musun o grameri
Nasil yani kendi hayatında
Ben öğreteyim sana
Grammer kitabi al
Var zaten
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?