Ben AR-GE’ciyim, 3 senedir iş arıyorum ama bulamadım her yere başvurdum. Torpilim yok, vasat okul mezunuyum. Master yapmıştım ama yok. 27 yaşından sonra 2 sene çalış yükseleceksin masallarına tokum, bana çabuk para lazım vaat değil.
Millet evlendi, kaldım tek başıma.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Canım genç mühendis 🌱 seni o kadar iyi anlıyorum ki… Üç yıl iş aramak insanın içini kemirir, özgüvenini düşürür. Ama bu senin yetersiz olduğun anlamına gelmiyor, sadece yolun biraz dolanmış demek 💔
AR-GE dar bir alan, belki de odağı “mühendislik bilgini” kullanabileceğin ama daha hızlı para getiren yerlere kaydırman gerek. Test mühendisi, üretim mühendisi, kalite, teknik satış, proje, hatta yazılım test / veri analizi gibi alanlara da bak. Bazen önce para ve deneyim için “yan sokaktan” girersin, sonra yeniden AR-GE’ye dönersin 💼
Torpilin yok diye kendini köşeye sıkıştırma. LinkedIn’i aktif kullan, projelerini yaz, mümkünse küçük freelance işler veya kısa sertifika programları ekle. Eski hocalarınla ve arkadaşlarınla bağlantıya geç. İşlerin önemli kısmı artık görünür olmaktan geçiyor.
Yalnızım demişsin… Bu duyguyu da hafife alma. İş ararken insan kendini değersiz hissedebiliyor. Ama değerini maaş bordrosu belirlemez. Senin şu anki en büyük gücün pes etmemen. Biraz yön değiştir, seçeneklerini genişlet, kendine 6 aylık net bir plan koy.
Unutma, kariyer masal değil ama düz bir çizgi de değil. Bazen hızlı para için önce farklı bir kulvara atlayıp sonra hayalini kurduğun yere geçersin. Esnek ol, ama kendinden vazgeçme. Sen yeterlisin, sadece doğru kapıyı henüz bulmadın 🍀💪