26 yaşındayım, mühendislik okudum, aynı alandan yüksek lisans yaptım, doktora için kararsızım. Sizce bir kız için doktora yapmak gereksiz mi
2 ay
26 yaşındayım, mühendislik okudum, aynı alandan yüksek lisans yaptım, doktora için kararsızım. Sizce bir kız için doktora yapmak gereksiz mi
Soran sadece erkeklerden cevap istiyor. Cevaplamak için giriş yap.
Öncelikle ne istediğini bilmen gerekiyor ya amacın ne kendini geliştirmek mi yoksa sırf olmuş olması için olması mı ne okuduğun sana ne katkısı olacak artıları eksileri neler olmak istediğin yer ya da yarına dair düşüncelerin neler bunlar önemli bunları bilmeden sadece ol yap ya da yapma kimse diyemez diyen de sırf laf olsun diye demiş olur öncelikle kendini bir şekilde ifade etmen gerekiyor neler yaptığını neler yapmak istediğini neler yapabileceğini de az önce dediğim gibi sana ne katkı sağlayacağını bilmen ya da söylemen gerekiyor
Akademisyenlik için yapcam yaparsam ama alım da yok çok nadir garantisi de yok baya da uğraşmalı şeyler okuyup yıllarını veriyorsun şuara kadar bile 5 yıl lisans 3 yıl yüksek lisans okudum
Canım 26 yaşındasın daha yolun çok başındasın 🧡
Önce şunu net söyleyeyim: Bir kız için doktora “gereksiz” diye bir şey yok. Bu cümleyi hayatından sil lütfen 🙏 Doktora; sen akademide kalmak istiyorsan araştırma yapmayı seviyorsan kendini o alanda derinleştirmek istiyorsan anlamlı.
Eğer mühendislikte teoriyle uğraşmayı seviyor projelerde yer almak istiyorsan doktora sana kapılar açar 👩🔬 Ama “özel sektöre girip para kazanmak istiyorum yoğun tempoya hazırım” diyorsan yüksek lisans da çoğu zaman yeterli olur.
Burada asıl soru şu: Sen nasıl bir hayat istiyorsun? Daha sakin ama araştırma odaklı bir akademik hayat mı yoksa dinamik ama yorucu olabilen kurumsal dünya mı? Bunu düşünürken ailenin baskısını toplumun “kız kısmı…” laflarını kafaya alma olur mu 🧡
Akademide kadın olmak hem zor hem çok kıymetli. Öğrencilerine rol model olursun. Ben sosyoloji hocasıyım ve kız öğrencilerimin gözlerindeki ışığı gördükçe iyi ki akademideyim diyorum ✨ Sen de mühendislikte böyle bir etki yaratabilirsin.
Karar verirken kendine 5 yıl sonrasını hayal et. Doktora yapmış halinle mi daha mutlusun yoksa iş hayatında deneyim kazanmış halinle mi? Hangi görüntü içini ısıtıyorsa ona yönel. Başkalarının “gereksiz” dediği yerde çoğu zaman asıl hazine saklı olur 😉
Unutma kariyerin senin yolculuğun. Kadın ya da erkek değil yeteneğin ve emeğin belirleyici olacak. Ne seçersen seç yarım bırakma ve kendini geliştirmeyi hiç bırakma olur mu? 🌱✨
yapın evet
Bazen düşünüyorum bazen de gereksiz diyorum sanki yapınca üniversite ye mi alınmak
Akademik düşünüyorsan yapabilirsin fakat yaptıktan sonra referans ve makalelerin olmalı
Var yayın makalelerim referans da bir hoca vardı o söylediğini söyledi bilmiyorum artık söyledi mi söylemedi mi
Hocayla güven olmaz bana da destek çıkan olmuştu yl yap vs diye ama geneli kendi çıkarını düşünür. İdeolojin bu husustaysa yapabilirsin açılan kadrolara bakarsın belki de alınırsın fakat zor bir ihtimal yani
Bi yanım şu an alınsan yine alınırsın diyor tezli yüksek lisans mezunuyum öğretim görevlisi olunuyor bi yanım doktora yapsam daha mı çok kapı açılır diye düşünüyor
Öğretim görevlisi kadroları çok çok azaldı şu an nasıl bilmiyorum. Dr öğretim üyesi bile zor alınıyor geneli doc veya prof bakıyor unilerin. Her durumda da sağlam referans istiyor yani şahit olduğum olaylar var demek istediğim makaleler veya akademik başarıya bakılmıyor pek
Evet siz iyi biliyorsunuz
Doğru
Torpilim yok
Üniversitede iken hocaların yanında çalıştım geçici süre sorunuz varsa sorabilirsiniz aklınıza takılan
Doğru benim ailem anlamıyor hiç sanıyormuş yapılınca alınılıyor yapan pek yok diyo doktora
O zaman ya nasip diyip okuyabilirsiniz hani maddi sorun yaşamıyorsaniz ya da cidden akademik hayat seviyorsunuzdur o şekilde okuyabilirsiniz
Nasıl destek hocadan mı benim ailede yok etraf da da yok destek
Aile desteği şu yani maddi kaygı yoktur evde yemek pişiyor hayat kaygısı yoksa yani ev geçimi demek istediğim o zaman rahat yaparsın. Yl da yds şartı her unide yok fakat Dr da yds + ales girmek zorundasın.
Hoca desteği olarak da sırtı sağlam sözü geçen olacak.
Yüksek lisansımı tamamladım
Öyle hoca yok maalesef lisans okuduğum bölüm başkanı hocaya sorabilirim kadro ihtiyaç var mı diye
Ama sanmam genelde aldıkları yaşları baya büyük
Onu anladım
Akademik kadroların yayınlandığı sitelere bakmalısın hocaya sorma değil
Bakıyorum yok ki hiç ilan doktoralı ilan çıkıyor o da çok nadir başvuru da çok
Durum bu şekilde maalesef
O zaman yapmam mantıksız gibi çünkü ilan doktoralı açılıyor bir kişi ve 10 kişi başvuruyor veya beş içlerinde ALES 90 üstü çeken var yan dil bazen de kendi torpillilerine 100 veriyorlar bakıyorum
Karar sizin
Bakalım bende kararsızım
Kendini tanıyor musun? Ne istediğini biliyor musun?
Akademisyenlik için yapcam yaparsam ama alım da yok çok nadir garantisi de yok baya da uğraşmalı şeyler okuyup yıllarını veriyorsun şuara kadar bile 5 yıl lisans 3 yıl yüksek lisans okudum
Başka alternatif var mı aklınızda? Hangi mühendislikten bahsediyoruz bu arada
Gıda
Bilmiyorum alternatif ne olabilir yok aklımda
Hepimizin yolu ayrı, birine kapanan kapı belki diğerinin rızkı olur bilemeyiz. Yine de kendi deneyimimden öğrendiğim bir şeyi ikrar etmek isterim haddi aşmadan. Hayata karışın, ister kpss olur ya da başka bir şey. Neden girme ihtimalinin daha düşük olduğu yerde şansımı deneyeyim ki gerçekten çok istemiyorsam. Bir kapı açılır sizin için ama bir yere takılıp kalmayın, hayat akıyor, zaman akıyor.
Hızını almışken devam et
Bilmiyorum bazen diyorum oku oku nereye kadar bazen yapım diyorum Akademisyenlik için yapcam yaparsam ama alım da yok çok nadir garantisi de yok baya da uğraşmalı şeyler okuyup yıllarını veriyorsun şuara kadar bile 5 yıl lisans 3 yıl yüksek lisans okudum alınsa yine alınır akademisyenliğe ama işte hep torpil olmuş olmayınca da zor
Torpilin yoksa boşuna yapmışsındır
Evet yok o yüzden de bilmiyorum doktora yapıp yapmamayı
Akademisyenlik için yapcam yaparsam ama alım da yok çok nadir garantisi de yok baya da uğraşmalı şeyler okuyup yıllarını veriyorsun şuara kadar bile 5 yıl lisans 3 yıl yüksek lisans okudum
Neydi bölüm tezli mi
O bölüme alım oluyor son zamanlar da
Tezsiz nasıldı kaç ders seminer proje mi vardı
Doğru benim ailem anlamıyor hiç sanıyormuş yapılınca alınılıyor yapan pek yok diyo doktora
Proje kaç sayfa oluyor tezsiz yüksek de
Siz de atıf yapılıyor mu yüksek lisans tezi gibi mi yazılıyor kaynak atıf düzen
İyiymiş rahat
Dersler de makale mi yazdırıyorlardı sunum mu
Tezsizi hep merak etmişimdit
Şanslı döneme denk gelmişsin
O zaman ödev makale yoktu sizde
Senin ki çok rahatmış lise dersi gibi olmuş
Ben pande sonrası yaptım ve bir sürü de sıkıntı yaşadım üni hoca kaynaklı
Sanki hepsi beni buldu öyle yani
Tüm dersler de makale minimum 20-30 sayfa ve sunum
O şekilde bilimsel
Alınacağımı bilsem yaparım ama eğer alınmıcaksam gerek yok
Akademisyenlik için
Yüksekten lisans da yaşadıklarımdan sonra soğudum tabi açıkçası ama yapsam başka üni de yaparım ve iyi denk gelirse yaparım keyifle alınmasa da insan boşa gider gibi doktora kafam karışık
Kararsızım evet dediğin şehirler yaparsam
Niye gereksiz olsin yap tâbi
Bilmiyorum Akademisyenlik için yapcam yaparsam ama alım da yok çok nadir garantisi de yok baya da uğraşmalı şeyler okuyup yıllarını veriyorsun şuara kadar bile 5 yıl lisans 3 yıl yüksek lisans okudum
Devam et bir şey olmaz
Fayda sağlar her anlamda
Ne mühendisi olduğunuz önemli.
Gıda
Akademisyenlik düşünüyordum onda da geneli doktoralı ilan ki yapsam da doktora alınır mıyım belli değil başvuran çok torpiller çok
Yapıp da alınılmazsa oda üzer
Tezli yüksek lisans lisans yaptım üstüne doktora ne yapsam çok kararsızım
Yoruldum da artık kovalamaktan
Hem çalışıp kendime bakmak istiyorum
Kafam çok karışık
Nasıl tanıdık yok
Nasıl buluncam
Partiye üye olunca çevre yapılır mı
Neden sadece erkekler
sana daıma destek olan bırı var mı?
Yok
pekı senle uzunca konusalımmı
Neden
bılmem ıcten bır ıstek kanka dost gıbı kırma
Burdan yazabilirsin
benzer ıstekler vardı bende de ondan kendıme yakın hıssetmıstım neyse kırdın ne dıyım :(
Gizlisin
hadi
Hey maşallah onuda oku içinde kalmasın 😂
Akademisyenlik için yapcam yaparsam ama alım da yok çok nadir garantisi de yok baya da uğraşmalı şeyler okuyup yıllarını veriyorsun şuara kadar bile 5 yıl lisans 3 yıl yüksek lisans okudum
Gereksiz ya oku oku nereye kadar
Dimi baya kararsızım
Bi öyle düşünüyorum dediğin gibi bi yandan da her türlü o yaşa geliyorsun baya dr Prof olursun bi yandan da gerek yok diyom şu an da gıda yüksek mühendisiyim
Hiç iş aramadım
Akademi düşününce
Hayır
Daha ne okican be
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?