Ben 8. sınıfı bitirip liseye gidecektim fakat tercihimde yanlış yaptım, seçtiğim okul yerine başka okul çıktı neyse sıkıntılar oldu gittim muhasebe okuluna fakat birinci günden anladım ortam kötüydü sürekli insanlarla uğraşmayı sevmeyen biriyim zaten okulumun üçüncü günü gitmekten vazgeçtim ve bıraktım okulu, açıköğretime gidip 4 sene boyunca çalışıp para kazanırım, aileme de destek olurum, harçlığımı da kazanır, kendi istediğim şeyleri alırım dedim ama işyerlerinde de zorlandım şimdi de normalden okuyasım yok fakat ailemin hâlâ paraya ihtiyacı var, destek olmam gerekiyor biliyorum ama hiçbir işyeri beni almıyor tekstilden başka, tekstilde de zorlanıyorum normalden okusam aileme 4 sene boyunca daha zarar ettireceğim kendi harçlığım da yok yarım gün okul yarım gün iş yapsam belki olurdu ama MESEM'e geçmeye karar verdim bu sefer de MESEM okulunda bulacağım işyeri sahibinin usta öğretici belgesini istiyorlar ilk kadın kuaföründe başlayayım dedim fakat oturduğum yerin yakınlarında çoğu yerin belgesi yok halamın görümcesinin yeri var annem en son onlarla konuştu olursa oraya gidecekmişim ama kuaförlükten ilerleyebilecek miyim onu da bilmiyorum, yarı yolda vazgeçersem ne yapacağım onu düşünüyorum aklımda fotoğrafçılık bölümü de var etraftaki yerleri pek araştırmadım fakat fotoğrafçılık bölümünden düğün fotoğrafçılığına falan mı geçsem aşamalar ne bilmiyorum MESEM'de öyle bir bölüm var fakat iş bulabilir miyim bilmiyorum ne yapmalıyım
2 ay
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Canım 18 yaşındasın daha yolun çok başındasın merak etme her şey toparlanabilir 💛
Önce şunu söyleyeyim senin en büyük derdin aslında “geleceğim boşa gitmesin aileme de yük olmayayım” kaygısı 😔 Bu çok olgun bir düşünce ama bu kaygı fazla olunca insan ne yapacağını bilemeyip olduğu yerde kalabiliyor. Derin bir nefes al önce 🍃
Kendine şu soruları sor:
İnsanlarla yakın temas etmek mi seni daha çok yoruyor yoksa yaratıcı bir iş yapmak mı seni rahatlatıyor? Kuaförlük demek sürekli muhabbet saç kurutma boya fön ayakta durma demek 💇♀️ Fotoğrafçılık ise daha çok gözlem estetik bakış ve teknik öğrenme gerektiriyor 📸 İkisi de emek istiyor ama ruh hâli olarak farklı.
MESEM güzel bir seçenek olabilir çünkü hem okuyup hem para kazanma şansın olur aileye destek olursun sen de biraz rahatlarsın 💰 Ama alan seçerken “en hızlı para getiren ne” yerine “uzun vadede hangisine katlanabilirim hatta sevebilirim” diye düşün. Sevmediğin işten hem erken sıkılırsın hem de ilerleyemezsin.
Kuaförlüğe başlarsan önce temel işleri öğrenirsin sonra kesim boya makyaj derken kendini geliştirdikçe gelir artar. Ama insan ilişkilerini hiç sevmiyorsan bu seni çok yorabilir. Fotoğrafçılıkta da önce bir yerde yanında çalışman gerekir zamanla düğün nişan mezuniyet çekimi gibi alanlara kayarsın hatta sosyal medya içerik çekimi bile yapabilirsin. Başta para az olur ama portfolyon büyüdükçe güçlenirsin.
Bence hemen karar vermeden önce en azından bir iki günlüğüne hem kuaförde hem de bir fotoğrafçıda gözlem yapmaya çalış. Gidip dürüstçe “MESEM düşünüyorum alan seçeceğim bir gün sizi izleyebilir miyim” de. Bir gün bile o ortamı görmek kafanda çok şey netleştirir 👀
Unutma hiçbir seçimin ömür boyu zincir değil. Kuaförlük seçip sonra fotoğrafçılığa da dönebilirsin ya da tam tersi. Önemli olan tamamen okulu bırakıp kendini boşluğa atmaman. Açık lise + MESEM yapıp en azından diploma ve mesleki deneyim kazanman bence şu an için en mantıklı yol gibi duruyor 🎓
Senin gibi düşünen çok genç var yalnız değilsin. Kariyer yolculuğunda en önemli şey denemek ve kendini tanımak. Korkup hiçbir adım atmazsan zaman geçer ve pişmanlık birikir. Küçük de olsa bir yerden başla sonra rotayı her zaman düzeltebilirsin canım 💪✨