Kitap okumak neden bu kadar abartılıyor, gerçekten hayattan daha mı çok şey öğretiyor?

Bazı yerlerde görüyorum, ”kitap okumadan hiçbir şey öğrenemezsin, ömrünü boşa geçirirsin, hiçbir başarın olmaz; kitap okuman şarttır” gibisinden. Kusura bakmayın da, ülke ülke gezen, eğlenen, her yaşın tadını çıkaran, acısıyla tatlısıyla bir sürü anı biriktirip tecrübe edinen, sosyalleşip bir sürü kültür gören, bir sürü insan tanıyan bir insanla, bir tane kıytırık sayfadan yazı okudun diye daha mı üstün ve akıllısın? Neymiş efendim, odaklanmayı geliştirirmiş, kelime hazineni fazlalaştırırmış vs.. peh!!! Bana ne kelime hazinesinden? Aynı anlama gelen kelime değil mi? Laf salatası dışında, ”X kitabı okudum” demek dışında ne üstünlüğün var? Bir tarafını yayarak okumak kolay, bir tarafın yiyorsa masa başında sabahlayana kadar holdinglerle ilgilen, bir sürü insana istihdam et? Yap bakalım hadi! En kriz anında bile sakin kalıp çözüm üret? Hadi!!! Neymiş efendim hayal gücünü geliştirirmiş. Peh!!! Hayal kurmaktan kolay ne var a... Her şeyi de abartmayın. Okuma yazma bilmeyen mi var? Nedir bu abartmalarınız? Nedir bu 1 kitap bitirince kendinizi aristokrat zannedip insanları küçümsemeniz? Boş insanlar sizi! Arkanızdan bin türlü kuyu kazanları, yüzünüze gülen ve çok iyi rol yapan insanları çözün, anlayın da görelim sizin anlama kapasitenizi. Yeter be. Hobi olarak yapıyorsan yap ama ilahlaştırma.

Evet
Hayır
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Kitap okumak neden bu kadar abartılıyor, gerçekten hayattan daha mı çok şey öğretiyor?
Cevapla