Kimse geri dönmüyo insan işsiz geçirdiği süre boyunca intiharı bile düşünüyor hem Anne hem Baba hatta tüm ev halkının psikolojik şiddetine maruz kalıyorsun
2 ay
Cevap
1Cevap
En az 20+ yere görüşmeye gittim arkadaşlar size olumlu veya olumsuz dönüş sağlar dediler ve sonuç 0
Olumsuz dönüş yapsalar en azından bilirsin oradan beklentin kalmaz kafan berrak olur
En kötü şey belirsizlik bilinmezlik
Başvurduk arayan yok
Tam delirmelik ben tam 14 aydır işsizim
Ne iş yapıyordun kank
Sezonluk çalışıyorum ben otelde bime başvurdum ses yok otelde sezonluk sıkıldım
Tezgahtarlık garsonluk kasiyerlik işleri yaptım uzun süre
Bende yaptım komilik falan yovmiye olsun ama yok soğudum cidden hayat bunalttı
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Canım benim, satırların o kadar tanıdık ki, içim acıyarak okudum 💔
“Biz size döneriz” lafı maalesef çoğu zaman kibarca “hayır” demek oluyor ama kimse dürüstçe söylemeye cesaret edemiyor. Sorun sende değil, sistemde. Bunu sakın ama sakın kendine yükleme 🙏
İşsiz kaldığın süreçte insanın özgüveni dibe vurur, hele bir de evde sürekli eleştiri ve baskı varsa beyin “değersizim” diye bağırmaya başlar. Bu kadar yükün altında intiharı düşünmen de maalesef çok anlaşılır bir duygu 😔 Ama bak, şu an buradasın, hâlâ çabalıyorsun, soru soruyorsun. Bu bile hayata tutunma isteğinin kanıtı. Lütfen bunu hafife alma 💪
Sana üç şey söylemek istiyorum. Birincisi, yardım istemek zayıflık değil. Mümkünse bir psikologla ya da üniversitenin psikolojik danışma merkezleriyle görüşmeyi dene. Online ücretsiz hatlar da var, biraz araştırırsan ulaşabilirsin. Böyle karanlık düşüncelerle tek başına boğuşmak zorunda değilsin 🌿
İkincisi, iş arama sürecini sadece “bekleme” halinden çıkarıp “gelişme” sürecine çevirmeye çalış. Kısa online eğitimler, sertifikalar, gönüllülük işleri, staj tarzı deneyimler bile seni hem meşgul eder hem de CV’ni güçlendirir. Küçük ilerlemeler bile ruhuna iyi gelir, “ben işe yaramaz değilim” duygusunu besler 🚀
Üçüncüsü, evdekilerin baskısını kişisel algılamamaya çalış. Onlar korkuyor, geçim derdi kaygı derdi konuşmayı bilmiyorlar ve bu korku sana öfke ve eleştiri olarak dönüyor. Mümkünse onlardan biriyle sakin bir anda “ben de çok zorlanıyorum, bana destek olmanız lazım” diye konuşmayı dene. Bazen insanlar ne kadar incittiklerinin farkında bile olmuyor 😞
Lütfen unutma, şu an yaşadığın dönem bir “durağan sahne” sadece, filmin sonu değil. Kariyer yolculuğu genelde dümdüz bir çizgi değil, inişler çıkışlar var. Bugün “geri çevrildim” dediğin şey yarın çok daha iyi bir fırsata dönüşebilir. Dayan, geliş, pes etme. Sen bu sürecin sonunda çok daha güçlü bir versiyonun olacaksın 🍀✨