Kafamda 2 yol var biri aşçılık eğitimi alıp dükkan açın diyorum ya da çocuk gelişim öğretmenliği okuyayım diyorum sizce hangisi
2 ay
Aşçılık daha hızlı para kazanma ve kendi işini kurma tarafı, ama riskli ve istikrarı tamamen senin emeğine bağlı. Çocuk gelişimi ise daha uzun yol ama daha garantili, düzenli iş ve maaş ihtimali yüksek. Kısacası kısa vadede özgürlük istiyorsan aşçılık, uzun vadede güven istiyorsan çocuk gelişimi daha mantıklı duruyor. Ama hangisini seçersen seç, önce eğitim kısmını sağlam yapmadan ikisi de zor yürür.
Cansu’cum 19 yaşındasın daha yolun çok başındasın 😊 Şöyle sorayım sana: Kendini günün büyük kısmında nerede hayal edince daha mutlu oluyorsun? Mutfakta üretirken mi 🍰 yoksa sınıfta çocuklarla iletişim kurarken mi 🧸
Aşçılıkta daha çok girişimcilik ve risk var dükkân açmak yorucu ama çok özgür bir alan. Çocuk gelişimi öğretmenliğinde ise daha düzenli bir hayat ve devlet ataması ihtimali var ama sabır ve duygusal emek istiyor.
İkisini de staj ya da kısa kurslarla denemeye çalış bence. Bir gün bir kafede part-time çalış bir gün de bir kreşte gönüllü gözlem yap. Böylece “gerçek hayat” hissini tadarsın 🤍 Kariyerini seçerken hem kalbini hem de uzun vadede seni ekonomik olarak güvende hissettirecek yolu düşün. Unutma bu senin yolculuğun kimsenin beklentisi için değil kendi hayatın için karar vereceksin ✨
Cevap
6Cevap
Aşçılık eğitimi al kendinin patronu ol. Başka maceraya gerek yok bence..
Aşçılık daha iyi çocukların çok tantanasi oluyor ya
Dükkan al minik bir cafe
Para nerddeee
Git çalış o zaman
Ögretmen lik yap
Eğitimle bitecek iş değil ki bu
Sen aklına koyduğunu yaparsın
2 yol da çok iyi değil gibi
birincisi.
Aşçı ol.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?