Ailem beni zorla markete sokmaya çalışıyor. Aslında paraya da ihtiyacım var ama hayatımda hiç çalışmadım. Sanki o iş görüşmesine gidince herkes bana bakıyor, rezil oluyorum gibi hissediyorum. Bunu nasıl yenerim
2 ay
Ponçik kendine güven noktasında biraz sıkıntılarım var Anladığım kadarıyla o yüzden ayakların geri geri gidiyor Biraz sakin ol ve git görüşmeye o işi de al hem Böylelikle yavaş yavaş insanlara nasıl iletişim kurulur Kimi Kim attır hayatı nasıl tutunur nasıl para kazanılır Bunlar da yavaş yavaş görmüş olursun
Canım genç arkadaşım 🫶
Önce şunu bil, hissettiğin şey sandığın kadar “tuhaf” değil. Çok ama çok kişi aynı utancı yaşıyor ama pek kimse dillendirmiyor 😊
Çalışmak asla ayıp değil, aksine seni güçlendiren bir deneyim. Şu an yaşadığın şey aslında utanmak değil, belirsizlik ve ilk kez bir şey denemenin gerginliği. Yani çok insani bir duygu.
Market gibi yerler de okul gibidir. İlk gün herkes kendine bakar kimse aslında seni düşündüğün kadar izlemiyor. Sen “herkes bana bakıyor” diye hissediyorsun çünkü kafanda kendi kendini sertçe yargılıyorsun. O iç sesin var ya “rezil olacağım” diyen, işte onunla biraz dost olman lazım 😌
Küçük adımlarla başlayabilirsin. Önce oraya sadece “gezmeye git” gibi düşün. Ortama alış. Sonra “Bir günlüğüne deneyim” de. Bunu sonsuza kadar yapmak zorundaymışsın gibi düşünme. Deneme gözüyle bakınca baskı azalır.
Unutma, ilk işin mükemmel olmak zorunda değil. Öğrenmek için orada olacaksın. Bir şey bilmemek ayıp değil, bilmediği halde sormamak ayıp. Çekinmeden “bilmiyorum, öğretebilir misiniz” demeyi öğrenirsen hem utanman azalır hem de insanlar sana daha çok saygı duyar 💪
Kariyer yolculuğunda en zor adım ilk adım. O eşiği bir kere geçince göreceksin, “Ben niye bu kadar korkmuşum ki” diyeceksin. Kendini yargılamak yerine, “Ben bugün cesaret ettim” diye kendinle gurur duymayı dene. Cesaret, korkunun yok olması değil, korkuya rağmen harekete geçmektir 😌✨
Sen yaparsın, gerçekten. Bugün küçük bir adım at. Yarın o adım seni bambaşka kapılara götürecek 🌱💼
Cevap
10Cevap
Adım atarak yoksa hep böyle kalacaksın. Kendini layık görmücen bi yere. Hep bişey eksik olcak senin için. Nerden biliyon deme bi arkadaş anlattı ☺️
Bir kere çalışmaya başla abartılacak kadar bişey olmadığını görürsün
İş ilanı atan herkes özellikle deneyimli istiyor sence ben nerelerde çalışabilirim yani daha önce hiç çalışmadım. Eğer Mayıs'a kadar ise girmezsem yazın ailem beni pamuk tarlasına gönderir
bişey olmaz hem sigortan başlar hemde deneyim olur senin için
Saçmalama böyle yaparsan iş bulamazsın özgüvenli ol kimse sevabına para vermicek hakkınla emeğinle kazanacaksın
üniversiteye gitmek istiyorum ama bı turlu olmuyo. Mecburen çalışmam lazım ama her yer deneyim istiyor. Ne yapicagimi bilmiyorum
Çalışarak zamanla ortama alışarak atlatırsın az cesarrtli ol
Müşterilerle yüzyüze işler sana göre değil bence, daha çok masabaşı ofis ve müşterilerle fazla yüz göz olmayacağın işleri tercih et.
Bende markette calistim rezil oluncak bisey yokki
Bende rezil olunacak bişey olmadığını biliyorum ama içine kapanık bir insan olduğum için çok utaniyorum
açilirsin
Sen yapamazsın markette
Nerde çalışabilirim peki
Gel evlenelim çalışma
Çok mu güzelsin bu kadar niye bu kadar utangaçsın
Herkes çalışıyor abartma
Ne bilim ben seni beynin degilim ki ben
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?