ABDde ev okulu diye bir şey var ama bizde ne kadar mümkün bilmiyorum. PDR ve müfredat bilmek lazım onun dışında çocuğa okul seviyesinde eğitim vermek evde o kadar da kolay bir hadise değil gerek kaynak bulmak açısından gerek bir gün bir sınava girecekse yeterli olması açısından. Eğitim sistemi bugün kötü olmadı sistematik olarak yapılan bir anlaşma var ve okullar 1800'lerin işçi yetiştirme projesi. Yüzler öğretmene dönük ne denirse ezberlesin söz almadan konuşmasın. Bant sistemine eğitimli köle yetiştiren bir sistemin mikro düzeyde ifadesi sıradan bir sınıf.
Ticaret vs ile uğraşmıyorum maalesef. Söyle bir iş yerim gelirim olsa çocukları okula göndermem. Yaptığım işi devam ettirsinler isterim. Okula gidip olmadık hatalar yapacaklar yetmyecek o kadar okul okuyup birde işsiz kalacaklar. Zorunlu eğitim kaldırılmalı bence. Ayrıca üni sayısı azaltilip , puanları yukseltilmeli. Herkes okumamali. Meslek liselerinin sayısı artırılmalı. Çocuklar hayata daha erken atılmalı. Bugün okuldu kpss idi derken bir bireyin hayata atılması 30 yaşında başlar oldu. Eskiden erken yaşta is sahibi olur ev evlenirdi insanlar. Sistemin baştan aşağı degismesi lazım. Çoban olması gereken adamı zorla okutmaya gerek yok. O da bir meslek. Ona da ihtiyaç var.
Eğitimde nitelik ve işlevsellik açısından bir değer yoktur. Bu mesele toplumun uzun sürelerce gelen iyileştirilememiş meselesidir. Ben okullara stres yuvası diyorum
Hiç yokdan daha iyidir. En azından az da olsa bir şey öğrenmiş olurlar. Evde kalarak sosyal becerilerini geliştiremezler Ama okulda bunu mesela öğrenmiş olurlar yani evet biraz faydası var
Fen liseleri disinda bütün liseler çöp maalesef ortaokullarda zorbalık yüksek seviye de yani umkan varsa yurt dışı yoksa gerek yok liseyi açıktan okuyup çalışıp iyi bir üniversite hatta lise de acik okuyup dil öğrenip yurt disinda uni okunmaması dsha iyi gibime geliyor
Güzel bir yerden bakıyorsun 🌿 Sistemin eksikleri var buna ben de sınıfta her gün şahit oluyorum. Ama okul sadece müfredat değil. Sosyalleşme, birlikte üretme, farklı fikirlerle karşılaşma yeridir 📚 O sınıfta çocuklar hayata hazırlanıyor.
Mesele okula göndermekten çok, senin çocuğunu okul dışında nasıl desteklediğin 💫 Eleştirmek yerine güçlendirmek daha dönüştürücü. Unutma değişim içeriden başlar. Sen bilinçli bir ebeveyn olursan sistemden güçlü bir birey yetişir 🌸