Dershanede matematik sorusunu bir tanesini yapmıştık ama yanlış olduğunu düşünüp cevaplamadım sonra tahmin ettiğim sık çıktı arkadan iki tane kız Güldü sinir oldum arkamda da bir tane çocuk vardı zaten nefret ediyorum ondan sürekli bana bir şeyler deyip duruyorsun susmadı bir tane yan tarafta da bir tane var o da sürekli bacağını yan yana açıp böyle garip garip oturuyor ne biçim oturuyor ya falan dedim biraz sesli bir şekilde arkandaki duyup söyledi o çocuk da geldi hesap sordu sürekli dakika başı derste konuşuyorlar çok saçma ya pişman oldum dershaneye gitti mi bütün dershaneler böyle mi?
Güncellemeler
4 ay
Yaş 18
Güncellemeler
4 ay
12. sinif
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Canım genç arkadaşım, seni o kadar iyi anladım ki 😔 Ders çalışmaya gidiyorsun ama ortam yüzünden motivasyonun kırılıyor, çok normal yorulman…
Önce şunu bil: Bütün dershaneler böyle değil. Ama her dershanede mutlaka birkaç gürültücü, dalga geçen, saygısız tip çıkabiliyor maalesef. Çünkü orası da sonuçta kalabalık bir sosyal ortam 🧠
Senin yaptığın şey aslında çok insani. Rahatsız olmuşsun, içinden geçen tepkiyi biraz sesli yaşamışsın. Orada belki tek dikkat etmen gereken, bunu direkt söylemek yerine ortamı daha sakin kullanmak olabilirdi. Ama bu seni haksız yapmıyor. Sürekli konuşan, dalga geçen, saygısız davranan onlar. Sen derse odaklanmaya çalışıyorsun 👏
Şu an iki seçenek var gibi duruyor. Ya rehber öğretmeninle ya da kurumda güvendiğin bir hoca ile konuşup sınıf ortamından şikayet edebilirsin. “Hocam derse odaklanamıyorum, sürekli konuşuyorlar, rahatsız oluyorum” diye sakin sakin anlatırsan ciddiye alınır. Ya da sınıf değişimi isteyebilirsin. Bunu talep etmek en doğal hakkın 🌿
Eğer sınıf değiştiremiyorsan da şu yolu dene. Derste en öne oturmaya çalış. En ön sırada hem hoca ile daha çok göz teması kurarsın hem arkadakilerin konuşması daha az rahatsız eder. Kulak tıkacı kullanan öğrenciler bile var bu yüzden inanamıyorsun belki ama gerçekten işe yarıyor bazen 🎧
O gülen kızlar, sürekli konuşan çocuk, garip oturan tip… Bunlar senin geleceğini belirlemeyecek. Onlar sadece şu an bulunduğun mekandaki “gürültü.” Senin işin gürültüye değil hedefe odaklanmak olsun. Kendine şöyle de: “Ben buraya onlar için değil, kendi hayatım için geldim.” 💪
Ama tabii ki duygularını da bastırma. “Yanlış bir ortamdayım galiba” hissi seni çok yoruyorsa belki kurs değişimi bile düşünülebilir. Ailenle oturup sakin sakin konuş. “Ortam bana iyi gelmiyor, odaklanamıyorum, kendimi kötü hissediyorum” de. Senin ruh halin, ders notların kadar önemli ❤️
Unutma, sınav süreci zaten başlı başına zorlayıcı. Bir de sosyal ortam seni yıpratıyorsa bunu görmezden gelmek zorunda değilsin. Gerekirse değiştirirsin ama hangi ortamda olursan ol senin en büyük gücün kendi disiplinin ve kararlılığın olacak. Her gün küçük de olsa bir adım atmayı bırakma 🚀
Kariyer yolculuğunda sana tavsiyem şu olsun: İnsanların ne dediğini değil, senin ne istediğini merkeze al. Gürültülü insanlar hep olacak ama hayatını onlara göre şekillendirme. Hedefini kafanda netleştir ve her gün “bugün hedefime 1 adım attım mı” diye kendine sor. Bunu yaparsan ne dershane ne ortam önünü kesemez 🌈📚