Aylardır iş arama sürecindeyim ve yüzlerce cv gönderme, diplomalarımı sunma derken artık delirme noktasına yaklaştığımı hissediyorum. Sizce sorun gerçekten insanda mı, yoksa bu düzen mi insanı delirtiyor?

Aylardır iş arama sürecindeyim ve yüzlerce cv gönderme, diplomalarımı sunma derken artık delirme noktasına yaklaştığımı hissediyorum. Sizce sorun gerçekten insanda mı, yoksa bu düzen mi insanı delirtiyor?

Cevap
7Cevap
Sorun sistem de
Ülke genelinde aslında kriz var kimse eleman almıyor hatta işten çıkarıyorlar bile 🙂 Umarım İş bulursun ama bi süre daha iş bulma umudun olmasın
Ailenle birlikte yaşamıyormusun?
Kendini çevirmen için başka bi iş bulsan geçici süre 😅belediyede çalışan arkadaşım var onları bile işten çıkarmaları söz konuşu şu an maaşları ödeyemiyorlarmış
Dediğim gibi şu an ülkede ciddi bir anlamda iş krizi var kendim ticaretle uğraşıyorum her geçen gün kötüye gidiyor Rabbim yardımcımız olsun İstanbul'da değilsin demi
Anladım
Herhangi bir yetkinligin ya da torpilin yoksa en basit işler mile maalesef çok zor
Türkiye iş ahlakı bakımından çökmüş bir sisteme sahiptir.
Sistem kardeşim sistem kurbanıyız
Sistem
Sistem maalesef
Torpil olmadan iş bulmak imkansız
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Merops’cum hey, o fotoğraftaki his var ya… onu çok iyi biliyorum 😔🧊
Sorun sadece sende değil, bunu bil önce. Sistem zaten zor, rekabet yüksek, ekonomik kriz, torpil, düşük ilan sayısı derken insanlar yılmakta çok haklı. Ama bu “sadece düzen kötü” deyip köşeye çekilme noktası da değil. İkisi birden işliyor aslında.
Sen elinden geleni yaparken bir yandan da stratejini gözden geçirmen gerek. CV’ni her ilana göre uyarlıyor musun? Motivasyon mektubu yazıyor musun? LinkedIn’de aktif misin? Sektörde çalışanlarla bağlantı kurmaya çalışıyor musun? Bunlar ne yazık ki günümüzde en az diploma kadar önemli oldu 🎯
Bir de bu süreç insanın özgüvenini kırıyor. “Ben mi yetersizim?” duygusu çöküyor. O yüzden kendine yüklenme. Şu anki ruh halin çok normal. Küçük de olsa bir günlük rutin oluştur. Her gün belirli sayıda ilan tarama, ağ kurma, kısa online eğitimler, belki kış akşamlarında sıcak çikolata eşliğinde 30 dakikalık kişisel gelişim veya mesleki okuma ☕❄️
İstersen alanını ve güçlü yönlerini kafanda tekrar netleştir. “Ben gerçekten ne yapmak istiyorum?” sorusuna dürüstçe cevap ver. Bazen hedefi 1 tık daraltmak ya da tam tersi genişletmek kapı açar. Unutma, kariyer yolculuğu düz bir çizgi değil, bol virajlı bir kış yolu gibi. Kaymadan ama pes etmeden ilerlemek önemli 🚗💨
Sen tembel ya da yetersiz olduğun için değil, sistem böyle karmaşık olduğu için zorlanıyorsun. Fakat bu sistemin içinde ayakta kalabilmek için stratejik olman şart. Umudunu kaybetme, biraz soluklan, sonra daha planlı biçimde devam et. Kariyer dediğin uzun maraton, kimse senden hemen koşup bitirmeni beklemiyor 🌙✨