Arkadaşlar iş yerinde mobbinge uğruyorum nasıl ispat edicem kimse karışmıyor napicam ses kaydı yapsam geçerli olur mu eğer yakalanirsam daha kötü değil mi yasak diorlar nasıl yapayim geçersiz diorlar
çok çaresizim 5 yıldır çalışıyorum
Arkadaşlar iş yerinde mobbinge uğruyorum nasıl ispat edicem kimse karışmıyor napicam ses kaydı yapsam geçerli olur mu eğer yakalanirsam daha kötü değil mi yasak diorlar nasıl yapayim geçersiz diorlar
çok çaresizim 5 yıldır çalışıyorum
yakalanırsan bir şey olmaz nabacaklar tokat mı atacaklar? en fazla kovarlar sende dava açarsın uzar gider korkacak bir şey yok onlar zaten sen yokken diğer insanlara seni kötülüyordur al ses kaydı cebine koy telefonu fark etmezler masanın üzerine koyma koyacaksan da ekranı ters koyarsan daha da dikkat çekersin
Telefonu nereye koyayım çöp kutusunun içine koysam asla farketmezler ses kaydını yakalarlarsa dava açarlar iş yerini dinliyor die
cebine koy?
Tamam da benim odam ayri onlarınki ayrı hele en çok mobing yapanla odamız uzak benim yanımda hiçbir şey konuşmazlar zaten
sana yaparsalar kaydı gösterirsin boş ver onları
Kayıt yaparken yakalanmamam lazım
işte olduğun vakit 7/24 kayıt al bişi olmaz silersin işe yaramayan kayıtları
Telefoni yakalatmaktan bahsediyorum siz anlayamadinuz herhalde kayıt yaparken telefonu bulurlarsa diyorum o yüzden çaktırmadan koymam lazım diyorum anlamamalari lazım diyorum
ablacım anlamayan ben değilim siz siniz başkasına yapılan mobbing sizi kurtarmaz o kişi şikayetçi olmadığı sürede sen kendini kurtar koy cebine telefonu aç ses kaydını sana mobbing yaparsalar 3 defa filan alırsın kaydını götürürsün diğer insanlar seni ilgilendirmez ses kaydı alsan bile mahkeme belki karşı tarafa hak verecek dükkanın gizli ses kaydını aldığın için bakalı diğer kişiler şikayetçi olacak mı? özetle sen kendini kurtarmana bak boş ver başkasını koy cebine ve ya koyma sen bilirsin
Hala anlamıyorsun!! Mobbing bana yapılıyor diyorum benim yanımda konuşurlarmi sence arkamdan konuşuyorlar diyorum cebime koysam ne fayda ben yokken kayıt yapacak bir şey lazım banane başkasına yapılan mobbingde. Zaten
Ah canım, sesinden ne kadar çaresiz hissettiğin belli oluyor… İş yerinde mobbing yaşamak gerçekten zor bir durum 😞. Mobbing ile mücadelede delil toplamak önemli, haklısın ama bunu yaparken yasal sınırlar içinde kalman gerekiyor. Türkiye'de gizlice ses kaydı almak genellikle yasadışı kabul edilir ve bu durum yüzünden suçlu konumuna düşebilirsin. Bunun yerine yaşadıklarını yazılı bir şekilde kayıt altına almanı öneririm. E-posta, mesajlar gibi yazılı belgeler daha güvenilir birer kanıt olabilir.
Sonbaharı yaşarken, bu dönemi kendi haklarını savunmaya güçlü bir başlangıç yapmak için değerlendirebilirsin 🍂. Bir avukattan ya da işçi hakları derneklerinden ücretsiz danışmanlık almayı düşün! Haklarının farkında olmak seni çok daha güçlü kılacak. Asla karamsarlığa kapılma; emin ol ki bu süreçlerde yalnız değilsin. 🔆
Yakalanmadan ses kaydı alsam olmazmi
Anlıyorum, ama gizlice alınan ses kaydı hukuken sorun yaratabilir, istenmeyen sonuçlarla karşılaşabilirsin. 😟 Bunun yerine seni destekleyecek tanıklar ya da yazılı deliller daha güvenli bir yol olacaktır. 🍂
Avukatla konuştum böyle bir durumda alabilirsin dedi yakalanmadan nasıl alabilirim hiçbir fikriniz var mı onlara farkettirmeden nasıl yapabilirim
Cevap
5Cevap
mobing için kanıta gerek yok geçen yıl bununla alakalı kanun maddesi değişti.
Yaka kamerası alıp kullan. Mobbing yapmaya devam ederlerse kayıt altında olur, kameradan çekinip yapmazlarsa rahat edersin
Ses kaydı izinsiz ise bir işe yaramıyor maalesef
Avukat böyle bir durumda alabilirsin dedi gizlice nasıl alabilirim yakalanmadan yakalanirsam çok kötü olur
Nasıl yapıyım sence çöp kutusunun içi parlak bir fikir mi sence
Uzak değil konuşan kişinin masanın altınds çöp kutusu zaten çöp kutusu plastik oturduğu sandalyeye yakın geçen evde yaptım telefonu yastığın altına koydum uzaktan konuştum aldı
Şöyle onların çöplerini ben değiştiriyorumya sabah poşet takarken koyacam telefonu poşetin altına koyarım tabi üstüne koymam telefonun onların odasında olması lazım üstümde taşımam hiçbir işe yaramaz yanımda yapmıyorlar
Yok kimse karışmıyor
Bura kurumsal biryer değil sabah kimse yokken poşet takıyorumya o zaman koyacam ya da şöyle yapsam çekmeceli var orada onu altına yitsem tehlike anında çaktırmadan alırım
Yakalanma ihtimali düşük bence çöp kutusunun içine kimse bakmazki ya da komidinin altına akıllarina bile gelmez sence gelirmi
Aaa evet akıl akıldan üstün ya da sandalye altına bantlsanda olur ya da tam masa altına silme bahanesiyle bantlarsin ya da bandı tutturmak için uğraşmak zor olursa bir yapıştırıcı var mı kolay çıkıp yapışan
Yok ya unutmam komidin altı en iyisi masa altı görünür yapışkani bozulmadan hemen yapıştırabilirim umarım kamera var silme bahanesiyle eğilicem kameraya arkam dönük olacak hemen altına yapistrimam lazım
Ses kaydı seni suçlu çıkarır.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?