İş başvurusu yaptığımız şirketlerin eski çalıştığımız yerleri aramasını yanlış buluyorum, sizce?

İnsanlar memnun kalsalar zaten eski çalıştıkları yerlerden ayrılmaz ya da istifa etmezler. ülkemizde genele vurursak kimse zaten atıldığı ve kovulduğu şirketi cv e eklemez. Fakat ben şu an çalıştığım şirket de gelen telefonlardan çok şirket arıyor şu elemanınız sizde çalışmış bilgi almak istiyoruz diye. Bu araştırma yöntemi bana çok yanlış geliyor. Ben açıkcası bu durumdan tırstım çünkü cv e memnun olmadığım ve istifa ettiğim şirketleri yazdım tercrübemi beyan etmek için. Şirketlerin referans vermeden arama yapmalarını doğru bulmuyorum. Belki o şirket in yönetimi bana ya da size kıl, ya da tacize uğradım yalan söyleyecek açan kişi iyi değildi diyecek, mobbinge belki maruz kaldım ama belki şirket çalışmıyordu diyecek. Yalan beyanda bulunma ihtimalleri çok yüksek. Siz ne düşünüyorsunuz, referans vermediğiniz halde arama yapıp şirketlere sizi sormalarını doğru buluyor musunuz?

Güncellemeler
10 ay
Arkadaşlar akıllı iseniz az düşünün ya hangi çalışan hırsızlık yaptığı ve ahlaksızlık yaptığı şirketi cv e tecrübesine ekler. FBI mı bu şirketler de böyle saçma şekilde araştırmalara girip tecrübe olarak yazdığımız şirketleri arıyorlar. İK Politikasında cv de referans ekle kısmında referans olarak birisini yazmış isem onlar aranır. O zaman referans eklemeyelim bütün şirketler tek tek aransın. Bence bu ülke eleman alımı ve seçimi konusunda vizyonsuz.
İş başvurusu yaptığımız şirketlerin eski çalıştığımız yerleri aramasını yanlış buluyorum, sizce?
Cevapla