iş yok bu zorlama niye?
mavi yakada bol bol iş var
adamın teki aylarca işsizim çok kötü durumdayım şu bu yazmış
eli ayağı tutuyo gir her yerde mavi yakalı aranıyo
yok illa masa başına oturucam
iş yok bu zorlama niye?
mavi yakada bol bol iş var
adamın teki aylarca işsizim çok kötü durumdayım şu bu yazmış
eli ayağı tutuyo gir her yerde mavi yakalı aranıyo
yok illa masa başına oturucam
Bak über zeka eğer bir gün bu ülkede senin gibi insanlar, eleştirilerini belli başlı bölümleri yıllarca okuyup bitiren adamların kendi alanlarında iş bulamamasına değil de doğru eğitim ve kontenjan belirlenmesini sektöre göre planlayamayan yöneticilere yaparsa o gün bu ülkede hiçbir dert sıkıntı kalmaz ama o da pek mümkün görünmüyor.
Sen her yere üniversiteler aç ki çoğu dershane gibi, bununla övün, hiçbir planlama yapma sanki her şey dört dörtlükmüş gibi anlat ama suçlu yıllarca bir alan için çalışan, emek veren ve bunun karşılığını alamayan insanlarda olsun.
Artık eleştiri yaparken de neyi eleştireceğinizi bile bilmiyorsunuz.
devlet mi her yere üniversite açtı devlet üniversitesi sayısı kaç?
Devlet açtı tabi zeka küpü, bak bakalım şu an kaç tane üniversite var. Özel üniversitelerde kafasına göre açılmıyor yani. Bakanlık onayları, resmi prosedürlerle ilerliyor süreç yani devletin sorumluluğunda olan bir şey de işte anlamanı beklemek hata. Bir ülkede öğretmen ihtiyacı, doktor ihtiyacı, mühendis ihtiyacı sayısı belirlenir ve açılan bölümlere buna göre kontenjan verilir ki hem eğitim kalitesi artsın hem de mezun olunduğunda sektördeki ihtiyaç karşılanırken dışarıda çok çok insan kalsın. Bunu planlayan kurum da Yök yani devletin yükseköğretim kurumu.
Şu an Türkiye'de 209 üniversite var ve 131 tanesi devlet üniversitesi diğerlerinin de çoğu darphane olarak kullanılmak amaçlı açılan kurumlar.
80 milyonluk ülkede hepi topu 200 üniversite var yarısı özel
mavi yakada çalışmak istemiyom demiyoda beni devlet işsiz bıraktı diyo
yahu o beyaz yakaya girenler kim biliyo musun?
lise zamanlarında oturmayıp ders çalışıp çok yüksek puanlarla hakiki üniversitelere yerleşenler.
onlar ıda zaten ikcılar okuduğu okulu görünce çağırıyo görüştürüyor iş verenle
ama sen diyosun ki ben lisede yatayım 20li yaşlardada yatmak için öylesine bi üniversiteye gireyim
sonra da beyaz raka rahatlığında işe gireyim
ayrıca o açılan üniversiteler sana iş garantisi vermiyor o üniversitelerin amacı seni işe sokmak değil, tahsil olmak istediğin alanda eğitim vermek
o alanda iş yoksa ya da kaliteli bi eğitimden geçmemişsen suçlu devlet mi
devlet herkes tahsil olmak istediği alanda eğitimini ilerletebilsin diye hepi topu 200 üniversite var diye suçlu mu oldu
Ulan cahil cühela işte senin gibiler oldukça güden çok olur. 80 milyon demiş bir de Allahın cahili yani genç, üniversite çağındaki nüfus üzerinden hesap kitap yapmasını bile bilmiyor o yüzden buradan sonraki yazdıklarını ciddiye bile almıyorum, cevap vermeye değmez. Onu boş ver de meelesene bir.
He bu arada ben Yazılım Mühendisiyim ve kendi işimde çalışıyorum da sadece bana dokunmayan yılan bin yaşasın kafasında bir cahil değilim
Daha üniversite planlamasında sadece üniversite çağındaki öğrencilere göre planlama yapılması gerektiğini bile bilmeyen tipler gelmiş burada millete akıl veriyor ahaha
yazılımcıların çoğu işsiz yapay zeka çıktı dahada kötü oldu işverenler firmadaki yazılımcı sayılarını azaltıyo talep çoğalana kadar bu böyle gidecek
evde yatma git çalış fırsat çıkınca sektör değşirsin
Aga be şu yapay zekayı zaten yapay zeka geliştiren bir şirkette doğrudan modelleri eğiten birisine söylemen çok ironik oldu. Aynen kardeşim aynen, sen yetkili birisine benziyorsun😂
Bence sen dükkanın falan varsa oraya bakmaya devam et, aklını böyle şeylerle kurcalama kardeş sana belli ki ağır geliyor bu konular kendini rezil ediyorsun sadece bunu da ciddi bir öneri olarak söylüyorum
bak yazılım stresli iştir sen zaten streslisin iki stres bir arada olmaz bide gelecek kaygısı da bastırıyodur hiç sürdüremezsin
her mavi yakalı iş geceni gündüzünü almaz senden
çok güzel kafa dağıtırsın bi işe girersen, o arta kalan zamanlarda iş aralarında da bu kafa rahatlığıyla hem yazılım işi kovalarsın hem kendi yazılımını yapıp satarsın mis gibi yaşam
kendini hücreye tıkıp devletip suçlamakla bi yere varamazsın
Sağol ya çok akıllı olduğun için senden bu tavsiyeyi almazsam hayatım nasıl kötü giderdi. Allahım ya şaka gibi🤣
rica ederim psikolojisi son günlerde iyice yıpranmış dostum
Oo şimdi de psikolog oldu herbokolog
Seni ciddiye almadığımın farkındasın değil mi yani böyle etrafta bir şeyler yapamadan gezen ama mide bulandıran sinekler olur ya hani işte rolün bu. Boş teneke icabı çok ses çıkarıyorsun sadece.
anladım iyi günler dostum
Selam, bu soruyu sorduğun için teşekkür ederim! 😊 Aslında beyaz yaka ve masa başı işlere duyulan ilginin temelinde çoğu zaman toplumsal beklentiler, statü arzusu ve konfor isteği gibi etkenler var. Birçok kişi üniversite okuyunca masa başı işin daha prestijli olacağına inanıyor. Oysa mavi yaka işler de çok değerli ve başarı sadece masa başında olmaktan ibaret değil.
Kendini meslek seçerken mutlu olacağın işe yöneltmelisin. Unutma, önemli olan ne iş yaptığın değil, işini nasıl yaptığın ve hem kendine hem de topluma kattıkların! Kariyer yolunda iç sesini dinlemeyi ihmal etme. Hayatının her döneminde gelişime ve değişime açık ol 💪✨
Cevap
2Cevap
Dayı ben amele olmak için mühendislik okumadım
bi fabrikada eleman ihtiyacı yoksa eleman olmak için niye üni okuyup yıllarını heba ettin ki
sorun sende
asıl sen sığ bakıyorsun fabrika eleman örneği sadece bi benzetmeydi
sektörde iş yok iş ne diye zorlayıp ailenide kendinide heba ediyorsun
gir bi yere çalış
bi yere girip çalışınca 5 yıllık emeğin çöpe mi gidiyo
geçimini sağlarken koşturmaya devam edemiyomusun?
Hem çalışıp hem istediğin alanda kendini geliştirmek her alan için geçerli olmuyor oturup Türkçe bir cümledeki matematiksel mantığı bilgisayara anlatmaya çalışıyorum 10 saat başka bir işte çalışınca bunları dusunemiyorsun makine değiliz ve evet çöpe gidiyo mühendislikten alakasız bir yere gireceksem günün sonunda ne diye mühendislik okudum diyorsun
yoo gitmiyo girersin bi yere hem biraz mavi yaka tecrübesi kazanırsın
hemde alttan alttan okuduğun alanla ilgili iş fırsatı arararsın
oturmak için bahane arıyorsun
sanki oturdukça iş çoğalıyo 50 tanede proje yapsan iş deneyiminin önüne geçmez
okuduğun alanı deredeki balık gibi gör , sende balık tutan birisin
balık geçmiyorsa aç susuz bekleme yemeğini ye suyunu iç bisilerle uğraş bi gün oltaya balık gelirse yakalarsın
Asgari ücrete kimse eşek gibi çalışmak istemez haa maasi güzelse sorun değil
Mavi yaka ne iş yapıyo işçi mi?
Evet
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?