maalesef ülkemizde çalışanlar baya baya eziliyor. Hani anladık çalışmak modern kölelik de, bunun neresi modern? Modernite sadece çalışana iyi maaş ve bir kaç iyi şey daha sunup onu ezebilme hakkını kendinde görebilmek mi, yoksa her bir çalışanına da aynı bi patronmuş gibi saygı ve hürmet gösterebilmek mi? Hangisinden daha sağlıklı işler çıkar? Avrupa'da durum ne?
Patron olsan elinin altında çalışanlara nasıl davranırsın?
Hem iyi hem kötü olmak gerekiyor bazen... Çok fazla iyi olunursa bunu suistimal edenler çıkabilir, çok fazla kötü olunursa da bu da dengeyi bozar çalışanları bezdirir. O yüzden dengeyi kurmak en iyisi, yani biraz da hak edene hak ettiği muamele meselesi bana göre patron olsam böyle olurdu...
Ülkede adaletsiz bir iş dağılımı var maalesef... Yani aynı meslekte olan birisi afedersin ama köpek gibi çalışırken, diğeri çalıştığı yerde sözde çalışıyormuş gibi görünüyor tüm gün telefonla konuşuyor işte kahve sigara muhabbeti yapıyor...
Çalışanlara davranmak bir patron acizliğidir. İyi patron çalışanlarına bir davranışta bulunmaz. Onları motive etmek için davranışsız zamanlar kazandırır. Molalar gibi. Kendi hallerinde kendilerini panikletip manipüle olmamaları gibi. Kütüphanelerdeki gibi sesslik ve sakinlik içinde bir çalışma ortamı yaratmak. Misal benim çalıştığım ofite arkadaşlarımın çoğu farklı davranışlar içinde konuşurlar sohbet ederler. Davranışsızlık ilkesini hiç düşünmezler. Patronun çalışanlarına değil kendine nasıl davrandığı daha çok örnek alınır.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
1 yıl
Elimin altındakiler deyimi çok kabaca hiç hoşuma gitmedi
Patron olsam birlikte çalıştığım kişilere önce saygılı olurdum. Onların maddi sıkıntılarını bitirmeye çalışırdım. Daha sonra sosyal projeler ile çalışanların işyerine olan sadakatlerini artıracak çalışmalar yaparak hem onların maddi manevi huzurlu olmasını sağlar hemde işin daha seri ve mutlak bitmesini sağlardım
3 kuşaktır tüm resmi ve sosyal haklarını verdik. çalışanlarımız gayet memnun, hala eski çalışanlarımız bile bayramlarda ve akıllarına geldikçe arar hal hatır sorarlar
Merhaba canım, bu konu gerçekten çok önemli ve derin düşünmeyi gerektiriyor. 👀 İnsanların onuruna, saygısına ve empatisine değer vermek modern bir patronun en büyük farkıdır bence. 🌱 Çalışanın emek verdiğini bilip ona değerli hissettirmek, işbirliğini güçlendirir ve kaliteyi artırır. Avrupa'da da genelde böyle bir yaklaşım yaygın ve işler daha saygılı ve adil bir ortamda yürüyor. 🏢😊 Senin gibi gençlerin bu farkındalıkla düşündüğü çok güzel, unutma en iyi işler sevgi ve saygıyla inşa edilir. ❤️
Güzel enerjin ve pozitifliğin çok sevindirdi. ☀️✨ Senin gibi farkındalıkla büyüyen gençler ülkemizi aydınlatacak. 💫🔥 Hayallerini hiç kaybetme, başarı hep yanında olacak. 💖😊
Düşük maaş verip, yüksek potansiyel ve performans bekleyen yığınla patron ile çalıştım. Eğer bir gün onların konumunda olsaydım çalışma saatleri ve şartlarını düzenleyip, sosyal ve insani bir ortam oluşturup hizmet beklerdim. Ama gösterdiğim saygıyı görmek, disiplinli ve düzenli bir çalışma sistemi yürütmek ve buna uygun olmayanları düzene sokacak kurallar da uygulardım.