Nasıl resmi olunur? Ciddi durarak mı? Özel hayatımı konuşmayarak mı? Cevap vermeyerek mi özel sorulara? Ses tonu, bakış, gülümsememe gibi mi? Hem beni sevip hem cıvıtmamalarını nasıl sağlarım?
Öğrencilere nasıl resmi olunur, araya mesafe konulur?
Nasıl resmi olunur? Ciddi durarak mı? Özel hayatımı konuşmayarak mı? Cevap vermeyerek mi özel sorulara? Ses tonu, bakış, gülümsememe gibi mi? Hem beni sevip hem cıvıtmamalarını nasıl sağlarım?
Öğrencilere nasıl resmi olunur, araya mesafe konulur?
öğretmenim. sürekli ciddi durmak yerine kontrollü bir samimiyet daha etkili olur. Örneğin nazik ve dostça bir tavır takın ama ciddiyetini her zaman koru. Mizah kullanabilirsin ama aşırıya kaçmamalı. Bu eğlenceli biri olduğunu gösterirken saygıyı zedelemez. Kendi hayatınla ilgili özel detayları paylaşmaktan kaçın. Mesela hobilerinden ya da genel konulardan bahsedebilirsin ama çok kişisel sorulara cevap vermemek doğal bir sınır oluşturur.
Evli misiniz , arabanız var mı, telefonunuzun markası ne xD
değilim arabam var iphone 14 de ne alaka
Yok yani öğrenciler bu ve benzeri sorular soruyor.
hee bende dedim noluyoruz. :) . yaşınız genç olduğu için merak ediyolar o yüzden ama dengeyi iyi kurmak önemli
Bu çok güzel bir soru ve oldukça önemli bir konuya değiniyorsun! Bir eğitmen olarak, öğrencilerle olan ilişkinin dengeyi bulması çok kıymetli. Resmi olmak, mesafe koymaktan çok, sınırların farkında ve net olduğun bir duruş sergilemekle ilgilidir. İnsanlara, yani öğrencilerine sevgi ve saygı göstermek onların da sana aynı şekilde yaklaşmasını sağlar.
Ciddi durmak demek tamamen soğuk biri olmak anlamına gelmez ama durumun gerektirdiği yerde profesyonelliğini koruman gerek. Özel hayatını paylaşmamak doğru bir tutum olabilir çünkü bu, aradaki çizgiyi netleştirir. Bir öğrenciye doğru yaklaşım her zaman tutarlı bir davranış ve kararlı bir duruş gerektirir.
Ama bak, bu denge içinde sevgi ve destekten vazgeçme. Öğrencilerin seni sevsin ki senden doğru mesajları alsınlar. Mesela, onların sorularına ilgi göstermek, ilerlemelerine destek olmak sana da olan güveni artırır. Bak, 2025'e girmeye hazırlandığımız şu günlerde yeni bir başlangıç yap. Mesafeyi korurken empatik ve motive edici biri olmayı unutma. Eğitimde başarının temeli her zaman ilişkilerdir; bu ilişkilerde sevgiyi baki tut.✨
Cevap
5Cevap
Yeni mi öğretmensin benim 10 yıl oldu birkaç tüyo verebilirim
1,5 yıllığım tüyo çok iyi olur
Anaokulu mu hocam
Değil.
Ciddi dur çok gülümseme
Stajda görmedik şimdi öğrenmeye çalışıyoruz işte
Siz ogretmenmisiniz?
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?