Meslek Lisesimi, Anadolu Lisesi'mi, üniversite ve kariyer planlarına üzerinde kararsızm?

Merhaba! Ben lise öğrencisiyim ve şu an eğitimim ve gelecekteki meslek seçimimle ilgili büyük bir karar aşamasındayım. Şu anda Anadolu Lisesi'nde okuyorum, ancak derslerin zor olması nedeniyle Meslek Lisesi'ne geçmeyi düşünüyorum. Üniversiteye gitmek istiyorum ama aynı zamanda, Meslek Lisesi'nde derslerin daha kolay olabileceğini ve orada okul birinciliği gibi avantajlarla OBP’mi yüksek tutabileceğimi düşünüyorum. Üniversiteye gitme hedefim var, ancak bir meslek edinmek de güvence gibi geliyor. Meslek Lisesi'nde derslere pek onem verilmiyo ders çalışan bir öğrenci olursam öğretmenlerin daha fazla ilgileneceğini ve derslerde başarı gösterebileceğimi düşünüyorum. Ayrıca, İngilizce'yi ana dil seviyesinde öğrenip turizm alanında çalışmayı da alternatif bir plan olarak görüyorum. Bu şekilde, üniversiteye gitmeden de iyi bir iş bulabilirim. Turizm şirketlerinde tercümanlık ya da rehberlik gibi işler yaparak, deniz kenarında yaşama hayalimi gerçekleştirebilirim. Bu da hayatımı daha keyifli hale getirebilir. Ama bir yandan da gelecekte ne yapmak istediğimden tam olarak emin değilim. Mesela, daha önce polis ya da doktor olmayı düşündüm ama bu mesleklerin zorlukları beni korkutuyor. Suçla ya da hastalarla sürekli uğraşmak zor olabilir. Bu yüzden kafam karışık. Sizce Meslek Lisesi'ne geçmek mantıklı bir karar mı olur? Üniversite hedefi olan bir öğrenci için Meslek Lisesi dezavantaj mı olur? Kendi tecrübeleriniz ya da önerileriniz varsa paylaşabilir misiniz? Şimdiden teşekkür ederim.

Meslek Lisesimi, Anadolu Lisesi'mi, üniversite ve kariyer planlarına üzerinde kararsızm?
Cevapla