16 yıl okul okuyup KPSS de memur olarak atanmak evet biraz mantıksız şu dönemde. Ama tabii o okul ortamı, arkadaşlıklar, üniversite deneyimi, yeni yerler görme ve kozmopolit insanlarla tanışma imkanı, gezme-tozma vs vs tabi yine bilmiyorum gitmedim uniye yazacak çok bilgim yok. Bu hayat evet güzel şeyler ihtiva ediyor ömrünün bir kısmına kadar. Ya kazanamazsan ve dahası atama olmazsa sap gibi ortada kalırsam kuşkusu da beni korkutuyor ve tedirgin ediyor. Aileden yiyip içiyon her ne kadar ailense de bir zaman sonra senin için sığıntı durumuna düşmek hiç hoş olmuyor zira büyümüş ve koca adam olmuşsun. Üniversiteden mezun oldun özel işletme ve firmaların da insana verdikleri ve aldıkları ortada buna girmeyelim. E o kadar okumuşsun gidip asgari ücretle çalışmak zoruna gider. Belki de her şey yolunda gider Umut fakirin ekmeği diyerek yaşarsın...
Diğer yönlü düşünelim; Ben boyacı kalfasıyım. Akdeniz'de tekne boyacılığı yapıyorum. 15k para alıyorum aylık ve işi öğrendiğim vakit (bu belki iki yılımı alacak) aylık gelirim 40k dan aşağı değil. E zaten deniz kenarındasın tatil bölgesi deniz kum güneş kızlar ortam disko bar içki sahil... gırla. Ergenler gibi istemediğin kadar story at bitmek bilmeyen bir deniz ve yaşam olacak karşında. Teknelerde de güzel arkadaşlıklar kuruyorsun ve teknelerde tur yapma imkanına sahipsin, belgelerini çıkarıp gemici olma imkanı, kaptan olma ihtimali de var. Bu dediklerim özel yat ha öyle balıkçı kayığı felan anlaşılmasın. İlerleyen zamanlarda tabi kendi işini alma imkanı da var kesimine alırsın vs güzel paralar dönüyor bu işlerden. İşini güzel yaparsan zaten tanınıyorsun ister istemez ve bu araba gibi de değil 25-30 MT tekne ki güzel boyanırsa göze çarpıyor... Başka bir bakışla bu işin en zorlayıcı içeriği bu işi yaparken de sürekli zehirin içindesin tiner, macun, elyaf, reçine bla bla... Usta'dan da yediğin fırçaları hadi sayma. Zorluk hat safhada bir iş koca bir binanın duvarını elinle zımparaladığını düşün ince ince. Sadece bununla da bitmiyor köşeler parçalar girinti çıkıntılar var. Ahşap kalacak yerler kamaraların vernik işleri var. İşi yaptığın zaman alamadığım paralar için kavga ettiğim zamanlar da oldu fakat bu işi seviyorum.
Yani diyeceğim sizce hangi yolu seçeyim arkadaşlar bana fikirlerinizi bekliyorum.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer