Türkiye'nin eğitim sisteminin bu kadar kötü olmasının sorumlusu devlet mi yoksa toplum mu?

Çoğu zaman akademik olarak başarılı denilebilecek bir öğrenci olmama rağmen ülkemizin eğitim sistemini her zaman kınadım. İnsanların hayat boyu işlerine yaramayacak dersleri saatlerce çalışıp aldıkları puana göre gösteriş uğruna hiç ilgi alanı olmayan veya kendi zekasının üzerinde meslekleri seçmeleri beni üzüyordu. 10 saat boyunca belki de hayatında bir daha işine yaramayacak dersleri çalışanlar yerine zeki ve yetenekli insanların iyi yerlere gelmelerini temenni ediyordum. Enflasyona bile sebep olan asıl durum bu (uzunca bir açıklaması da var ama buraya satırlarca yazamam) ama bizim cahil insanlarımız sorun para olunca sadece soruna odaklanıyor, sorunun sebebini bulup onu çözmeye çalışmıyor. Bu yüzden memleket başarısız insanlarla dolu. Okumuş cahillerle dolu bir ülkedeyiz. Bir hastalığımızı öğrenmek için doktora gittiğimizde bile emin olmak için 5-6 kez farklı doktora gitmek gerekiyor. Yine öğrenemediğimiz zamanlar bile olabiliyor. Bu aynı zamanda para kaybına da yol açıyor. Suçlular dışarıda elini koluna sallayarak geziyor, suçsuz olanlar bir iftirayla bile hapse girebiliyor, kendini aklayana kadar ömrü geçiyor. Sinsi bir insan değilse mağdur olmak zorunda bırakılıyor. Her zaman devleti suçladım böyle berbat bir eğitim sistemiyle zeki ve yetenekli insanları iyi yerlere getirmek yerine hırs yapan insanları daha çok önemsediği için. Bazılarının YKS'de 40 matematik sorusundan 25 netten fazla yapıp "matematiğim iyi" demesi ama iki basamaklı iki sayıyı birbiriyle toplayıp çıkaramaması benim tuhafıma gidiyordu. Zekaya, vicdana, empati yapabilme yeteneğine (bu arada empati yapabilmek zeka, empati yaptıktan sonra buna uygun şekilde davranmak vicdan işidir) değer verilmeyen bir ülkeyiz. Ama sonra anladım ki ülkemizde zeki denilebilecek pek fazla insan yok, IQ puanı olarak gerilerdeyiz. Kurulan basit bir cümleyi bile algılamakta güçlük çeken insanlarla dolu burası. Zekaya önem verilse muhtemelen toplum bu kez daha da ayaklanacak. Daha iyi bir toplum, daha iyi bir dünya dileğiyle.

Güncellemeler
+1 yıl
Bu arada çamur atanlar olur diye söylüyorum. Okuduğum bölüm gereği hakim olabiliyorum ama gördüğünüz gibi hakimleri de eleştirdim. Yaptığım yorumlar kendimden bağımsız.
Türkiye'nin eğitim sisteminin bu kadar kötü olmasının sorumlusu devlet mi yoksa toplum mu?
Cevapla